Ga naar inhoud

Diefstal linnenkap

Eryen

Aanbevolen berichten

Beste mede-z3 fetishisten,

Hoe staat het met het diefstalgehalte met een linnenkap?

Ik ben altijd bang dat ze een mes in de kap zetten en zo wegscheuren, nu zit er wel een autoalarm in maar dat loeit alleen maar <_< Iemand ervaringen gehad met diefstal? Zo ja, graag wat adviezen. Is het verstandiger om dicht bij de ingang van een parkeergarage/parkeerplaats te gan staan ofzo.

Groetjes,

Erjen

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Beste mede-z3 fetishisten,

Hoe staat het met het diefstalgehalte met een linnenkap?

Ik ben altijd bang dat ze een mes in de kap zetten en zo wegscheuren, nu zit er wel een autoalarm in maar dat loeit alleen maar <_< Iemand ervaringen gehad met diefstal? Zo ja, graag wat adviezen. Is het verstandiger om dicht bij de ingang van een parkeergarage/parkeerplaats te gan staan ofzo.

Groetjes,

Erjen

Och ztjes zijn niet meer zo special bovendien erg goedkoop, stelen heeft dan ook weinig zin.

Link naar reactie

Als het goed is zit er startonderbreking op je Z, dus wordt wegrijden moeilijk.

Enige tip die ik kan geven is laat geen (waardevolle) spullen achter in de auto. Ze kan je heel wat kopzorgen vermijden.

Groet

Link naar reactie

FF opletten met je verzekering, soms zit de kap niet in de dekking ;)

En als ie er dan in zit dan doen ze moeilijk over de waarde van de kap, hele discussie met een expert gehad over waardevermindering van de kap, dan nog een verhoogd eigen risico en het wordt een erg duur grapje voor alleen de kap en dan heb ik het nog niet over andere beschadigingen.

Dus parkeren op een veilige plaats is altijd aan te raden <_<

Link naar reactie

Geen spullen in je auto laten liggen (maar dat doe je ook niet als je wel een hard dak hebt) en niet onnodig open laten staan.

Was ook mijn grootste angst toen ik m;n z kocht maar na ruim 100.000km en 5 jaar verder ofzo heb ik nog nooit wat gehad (oh mijn god, dit is de goden verzoeken <_< )

Link naar reactie
Ja ja... bekende reaktie inmiddels. En Eryen heeft er wat aan.
Ik weet niet wat hij wil horen maar laten we even serieus zijn er zijn altijd gekken met het idee een mes in je linnenkap te steken dus ik begrijp MDV zijn reactie wel waar hebben we het hier over...
Link naar reactie
Ik weet niet wat hij wil horen maar laten we even serieus zijn er zijn altijd gekken met het idee een mes in je linnenkap te steken dus ik begrijp MDV zijn reactie wel waar hebben we het hier over...

Ik ben serieus. En ik snap de reaktie van MvD niet. Eryen heeft zich gisteren voorgesteld en gemeld dat hij van zijn gespaarde geld een ZZZ roadster heeft gekocht. Mij lijkt me een QP kopen geen optie in dit geval en dus een nutteloze reaktie. Maar laat maar, het zal wel aan mij liggen.

Link naar reactie

Alle stompzinnige opmerkingen over QP's en HT's daar buiten gelaten.

Zorgen over je softtop zal je je altijd wel maken, zeker in het begin maar dat verdwijnt wel.

De Zzz is idd uitgerust met een startonderbreker, maar of dat nou zo bijzonder veel beveiliging is?

De opmerking van Henk is nog het meest steekhoudend, de ZzZ is niet meer zo een bezienswaardigheid (al willen we allemaal het tegendeel geloven), ze zijn er relatief veel en redelijk goedkoop. Om te stelen zijn er wel andere, nieuwere auto's voorhanden.

Let er op dat je geen spullen in het zicht hebt (geldt voor alle auto's die je onbeheerd parkeert), scheelt je iig een gescheurd dak als ze dan iets eruit willen halen wat je op je stoel hebt liggen of zo.

Link naar reactie
dit is een QP (= coupe)

qpqj3.jpg

welkom op het ZZZforum trouwens...! ;) geen pic van je ZZZ op site van dealer of bmw.nl?

Ik was ongeveer 2 maanden geleden langsgeweest om te vragen of ze een z3 hadden staan, nu hadden ze net een z4 verkocht en diegene ruilde een z3 in. Dus toen ze de z3 eindelijk hadden staan, ben ik langs gegaan, ff grondig geinspecteerd + proefrit en gelijk gekocht. Ze hadden nog geen eens tijd om hem op de website te zetten :wave:

In ieder geval, bedankt voor de reacties en sorry van dat QP (ik ben nog een z3 newbie :wave:)

Groetjes,

Erjen

Link naar reactie
In ieder geval, bedankt voor de reacties en sorry van dat QP (ik ben nog een z3 newbie :wave:)

Groetjes,

Erjen

Maak je echt geen zorgen, dat is gewoon forumtaal. Had je ook niet kunnen weten. Wij waren allemaal ook ooit newbies geweest. (Ik beschouw mezelf nogsteeds een newbie ;) als ik mezelf vergelijk met een paar hier)

Groet

Link naar reactie
Ik ben serieus. En ik snap de reaktie van MvD niet. Eryen heeft zich gisteren voorgesteld en gemeld dat hij van zijn gespaarde geld een ZZZ roadster heeft gekocht. Mij lijkt me een QP kopen geen optie in dit geval en dus een nutteloze reaktie. Maar laat maar, het zal wel aan mij liggen.

naam = MdV (3 letters in de goede volgorde plaatsen... :wave:).

Eerst iets roepen en dan afsluiten met 'laat maar, het zal wel aan mij liggen' vind ik onzinnig. Als je zelf al denkt 'laat maar' kan je er van uitgaan dat anderen dat ook denken. Dus laat dan ook maar.

Ik heb Eryen gemeend gefeliciteerd met ZZZ aankoop, opmerking was slechts in lijn met opmerking Ruud over 'hardtop kopen'. Als de context of teruglezen teveel moeite is, haak dan af maar ga niet zwetsen. Kennelijk zijn grapjes teveel voor sommige nachtbrakers hier. Ga toch slapen als je je verveelt. Kennelijk geldt per heden dat het altijd maar relevant moet zijn (is net als 'voorstellen' een ongeschreven regel zeker). Hou toch op.

Nogmaals Eryen, even back on topic :blink: gefeliciteerd met de ZZZ ROADSTER, je gaat er vast veel plezier aan beleven! Waardevolle spullen gewoon uit het zicht laten zal schelen, maakt met een QP geen fluit uit want als ik iets in het zicht laat liggen gaat er geen mes in het dak maar gaat er een raam uit ;)

Link naar reactie

Dacht dat alleen vrouwen goed waren in kibbelen :schater: . Wat een heerlijk gemopper weer op elkaar op de vroege ochtend... of, middag inmiddels :blink: .

Mensen om mij heen waren degenen die me waarschuwden voor die kap... die snijden ze zo kapot en dan ben je je auto kwijt...

Nou, ik heb geen zin en tijd om me daar druk om te maken. In de kostbare vrije tijd die ik heb, heb ik alleen zin om van m'n Z te genieten en dat doe ik dan ook met volle teugen :wave: . Kan me namelijk druk gaan lopen maken over een kapotte kap of zelfs diefstal van m'n Z, maar daar wordt de kans niet kleiner mee dat het gebeurt.

Dus ik zou zeggen... GENIET!!!... en, beetje veilig parkeren is altijd wel handig lijkt me, met iedere auto. Ik zal 'm dus ook niet zo snel een nacht in een onbewaakte parkeergarage zetten, want dat is uiteraard vragen om problemen.

Enne, 'm ergens lange tijd onbewaakt open laten staan zal ik ook niet snel doen, zie iedere keer voor me dat ie dan misschien wel door de een of andere grapjas als openbaar toilet gebruikt wordt...

Link naar reactie

een ruit is natuurlijk handiger om in te slaan: je zit onmiddellijk op de goede hoogte om wat dan ook van de zetel te scharrelen. langs het dak moet het gat al groot genoeg zijn om een deel van uw lijf door te krijgen, en dan nog zal je een lange arm moeten hebben... :schater:

nee, ik spreek niet uit ervaring :blink:

Link naar reactie
een ruit is natuurlijk handiger om in te slaan: je zit onmiddellijk op de goede hoogte om wat dan ook van de zetel te scharrelen. langs het dak moet het gat al groot genoeg zijn om een deel van uw lijf door te krijgen, en dan nog zal je een lange arm moeten hebben... :schater:

Ben ik blij dat ik een linnen kap heb :blink:

Hm... èn ramen :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in