Ga naar inhoud

enkele vragen mbt harddtop


thea

Aanbevolen berichten

Ik kan een Hardtop kopen ,echter de voorbereidings set zit nog niet in mijn auto. Maar nu wil ik wel alvast de kap ophalen.

Is het verstandig om over een afstand van 100 km te gaan rijden zonder dat de kap vastzit op de plaats van de voorbereidingsset?

Ik neem aan dat de kap behalve daar ook vastzit in de gaten in de raamstijl bij de zonneklep? zou dit voldoende zijn om hem even vast te zetten.

Nu heb ik ook gezien dat er tussen de stoelen in wel zo´n plaatje zit waar je een schakelaar in kunt doen van de achterruitverwarming (zit nu alleen een ledje in van het alarm), maar ik zie geen bedrading lopen. Is dit iets wat bij de voorbereidingsset hoort of is dat ook weer iets aparts.. Tenslotte, wie heeft een setje te koop?.. Het gaat om een orginele BMW kap.

Gr rene

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zelf zou ik het niet aandurven om met een half losse kap te gaan rijden :thumbup: .

En volgens mij komt het ook vrij precies hoe de voorbereidingsset zit. Als je kap namelijk niet goed zit krijg je lekkage.

Zeker weten doe ik het niet, ik heb mijn Z incl. hardtop gekocht.

Succes in ieder geval met aankoop en montage!

Link naar reactie

rijden met alleen een hardtop bevestigd aan de voorstijl zou ik maar niet doen, hardtop kan door de wind of door het passeren omhoog waaien en de rest is voorspelbaar, dus voor je eigen veiligheid en die van je medeweggebruikers ophalen met een gemonteerde voorbereidingsset

Link naar reactie

Dezelfde vraag is m.i. lang geleden al eens gesteld hier. Heb helemaal geen zin om dat op te zoeken, dat kun je zelf ook, maar herinner me dat het (eigenlijk vanzelfsprekend) kolder is om met een halfbakken of geheel niet bevestigde HT te gaan rijden. De vraag stellen is 'm eigenlijk beantwoorden.

aangepast door Rob
Link naar reactie

Ik zou het ook zeer zeker niet doen. IK ben ze wel eens vergeten goed vast te maken achter en dan rammelt alles als een gek. Als je over een flinke hobbel rijdt dan weet je niet wat er kan gebeuren. Afplakken met ducktape zodat er geen wind onder kan, ramen dicht, spanbanden intern vast aan je stoelen: het zou allemaal kunnen maar ik zou niet lekker zitten of rijden.

Link naar reactie
Gast Rob, slecht geslapen?
Dezelfde vraag is m.i. lang geleden al eens gesteld hier. Heb helemaal geen zin om dat op te zoeken, dat kun je zelf ook, maar herinner me dat het (eigenlijk vanzelfsprekend) kolder is om met een halfbakken of geheel niet bevestigde HT te gaan rijden. De vraag stellen is 'm eigenlijk beantwoorden.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hey,

Ik heb het zelf ook eens gedaan toen ik mijn zzz kocht, de hardtop moest mee maar de set zat er niet bij en moest dus ook ongeveer 100km rijden (autosnelweg) en dat is goed gegaan, maar heb inderdaad ook wel ductape gebruikt voor de wind.

Maar het kan, wees wel voorzichtig!

By the way, ben nog steeds op zoek naar zo een setje, krijg het maar niet te pakken,althans hier in belgie niet.

Weet iemand daar war meer over?

Betreft een wiesmann ch nr : WS-H 9 192 de wagen is een 1800 uit 96.

Groetjes,

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.