Ga naar inhoud

Knipperlicht standaard 3 keer

Timan

Aanbevolen berichten

Ik heb hiervoor een paar jaar in een Volvo gereden, met daarin de mooie functie dat als je je knipperlicht-handvat een tikje geeft hij drie keer knippert. Ideaal voor het inhalen bijvoorbeeld. Ik weet helaas te weinig van auto's om te weten of dit makkelijk in een Z3 in te bouwen is. Heeft iemand dit wel eens gedaan of ervaring met dergelijke schakelingen?

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb hiervoor een paar jaar in een Volvo gereden, met daarin de mooie functie dat als je je knipperlicht-handvat een tikje geeft hij drie keer knippert. Ideaal voor het inhalen bijvoorbeeld. Ik weet helaas te weinig van auto's om te weten of dit makkelijk in een Z3 in te bouwen is. Heeft iemand dit wel eens gedaan of ervaring met dergelijke schakelingen?

Ik vind het ook wel een nuttige toevoeging. Ik had het in een passat en golf ook, en dat beviel wel. Er zal vast wel eens iemand zijn geweest die zo'n universele module inelkaar gesoldeerd heeft. Zal eens kijken.

Link naar reactie
Ik vind het ook wel een nuttige toevoeging. Ik had het in een passat en golf ook, en dat beviel wel. Er zal vast wel eens iemand zijn geweest die zo'n universele module inelkaar gesoldeerd heeft. Zal eens kijken.

Gevonden: bij Conrad:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/z..._max_results=10

Link werkt niet altijd, maar je kan op http://www.conrad.nl zoeken naar artikel Topblink knipperrelais, Bestnr.: 852470 - 89

Standaard voor de duurdere auto's, nu ook voor het zelfbouwen. Eenvoudig het knipperlicht rechts of links kort gebruiken en hetTopblink zorgt ervoor dat de knipperlichten automatisch 3 tot 6 keer oplichten. Zo voldoet u ook aan de wettelijke eis om minimaal 2x uw knipperlicht te gebruiken bij het verwisselen van de rijbaan.

Technische specificaties:

Voedingsspanning 12 V=

Voor knipperlichten met +12 V of met masse-pulsen. (geen idee of we dit ook hebben.)

852470_BB_00_FB.EPS.jpg

Link naar reactie

zat standaard op mijn 116i, tot mijn stomme verbazing niet op de zzzz.

Mis het behoorlijk, tik nog steeds eenmaal aan wanneer ik van rijbaan verander :m:

rob

Link naar reactie
zat standaard op mijn 116i, tot mijn stomme verbazing niet op de zzzz.

Mis het behoorlijk, tik nog steeds eenmaal aan wanneer ik van rijbaan verander :m:

rob

Dat probleem klinkt me bekend ja na een week rijden in de 1-serie. Het went wel erg snel en als je dan weer in de ZZZ stapt ....

Link naar reactie
Dat weet ik dus net niet zeker. Misschien dat Ruud of Danny daar iets over kan zeggen. Of we moeten er eens eentje bestellen, kijken of alles werkt en dan een inkoopactie opzetten.

Lijkt mij een goed idee!! :thumbup:

Link naar reactie
Gevonden: bij Conrad:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/z..._max_results=10

Link werkt niet altijd, maar je kan op http://www.conrad.nl zoeken naar artikel Topblink knipperrelais, Bestnr.: 852470 - 89

Standaard voor de duurdere auto's, nu ook voor het zelfbouwen. Eenvoudig het knipperlicht rechts of links kort gebruiken en hetTopblink zorgt ervoor dat de knipperlichten automatisch 3 tot 6 keer oplichten. Zo voldoet u ook aan de wettelijke eis om minimaal 2x uw knipperlicht te gebruiken bij het verwisselen van de rijbaan.

Technische specificaties:

Voedingsspanning 12 V=

Voor knipperlichten met +12 V of met masse-pulsen. (geen idee of we dit ook hebben.)

852470_BB_00_FB.EPS.jpg

Wij hebben allemaal knipperlichten voor +12 V.

Met massa puls is de carosserie +12V ipv massa. Komt veelal bij oudere engelse auto's voor.

Link naar reactie

Volgens de handleiding op de zelfde pagina moet je aardig knippen in de draden. lijkt mij niet zo goed idee met een auto welke nog garantie heeft . dus no go voor de zzzz

Link naar reactie
Ik ga er maar 1 bestellen. Als ik ooit de knipperlichtkabels heb gevonden en de unit heb geinstalleerd zal ik foto's en uitleg posten :thumbup:

Ik wacht met spanning af

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in