Ga naar inhoud

Ervaring met banden wissel, pas op!

crusader

Aanbevolen berichten

Dacht zal eens voordelig gaan. Had twee achterbandjes nodig en kocht 2x Michelin Pilot EXALTO PE2 245/40 R17 91W op www.autobandenmarkt.nl

Ik koos ervoor bij een van door hen geadviseerde garages, automobiel bedrijf Soest (industrieweg) te laten leveren en monteren, kosten per band 15 euro. Toen ik daar kwam gaf dit bedrijf me een rommelig indruk, smerig en wat oude muk voor de deur etc. Ik dacht via autobandenmarkt zal toch wel goed zijn? Een paar uur later haalde ik de auto op. De wielen zagen er vies en besmeerd uit, bij een wat nauwkeurig inspectie ja hoor lak van het alu style 42 beschadigd. De trekstrepen van de machine zag je duidelijk zitten. Natuurlijk de garagehouder direct met dit feit geconfronteerd. Tja, dat was al, was zijn antwoord. Hij kende mijn soort wel, proberen nieuwe wielen te krijgen etc, daar trapte hij niet in. Enfin ik maakte de man duidelijk dat dit toch werkelijk hier was gebeurd en dat ik ervan uitging dat hij hiet zijn verantwoordelijkheid als ondernemer zou nemen. Niet dus. Ben nu een procedure gestart. Kost tijd, frustraties en mogelijk loopt het op niets uit. Ene autobandenmarkt dan vraagt u zich af, uiteraard gemeld, nee niets van gehoord! Ik heb hem schriftelijk aansprakelijk gesteld, zelfs voorgesteld er een onafhankelijk expert bij te halen, kosten op basis van ongelijk. Ik wacht af op dingen die gaan komen.

Moraal van het verhaal. Ben je zuinig op je velgjes, laat dan nooit onbekende figuren je banden wisselen. Koop banden bij de vakhandel die ze ook kan monteren. Maak uitsluitend gebruik van bekende goed bekend staande bedrijven bv dealers. Kijk vooraf samen naar de staat van de velgen en leg dit bij voorkeur digitaal vast. Blijf erbij staan.

Ruud, had ik maar even gewacht tot je terug was :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit gebeurd overal helaas.

Is gewoon slecht onderhoud aan de apparatuur. Ze missen gewoon de rubbers en plasticjes in het apparaat, of er ligt vuil tussen. Pure onzorgvuldigheid.

Maar ik maak het meerdere malen per week mee bij onze klanten, en dat is gewoon bij de merkdealers......

Succes, hoop dat het goedkomt. Ik zou er ook NIET blij mee zijn :newblush:

Link naar reactie

Ja is gauw gebeurd, ook al meegemaakt, gelukkig heeft de betreffende garage de schade WEL hersteld en mijn velgen nieuw gespoten. Ook bij de garage van mijn vertrouwen al een kleine beschadiging ontdekt die duidelijk van een bandijzer is :wave: , gelukkig nauwelijks te zien. Er zit duidelijk ook verschil in kwaliteit van het personeel, niet iedereen kent zijn vak even goed :newblush:

Suc6!

Link naar reactie

Heel vervelend inderdaad. Ook maar 1 keer meegemaakt (ook nieuw wiel ontvangen toen).

Eerste reactie was ook - niet door ons gedaan. Heb toen laten zien dat de krassen nog allemaal glimmend waren en niet van een trottoir konden zijn (wat zij beweerden). Daarna nog "heftige" discussie gehad in de receptie waar andere klanten ook wachten die alles natuurlijk hoorden. Ze hebben het toen gewoon vergoed - vooral omdat ik zei dat ik volgende zaterdag (druktste dag) weer terug zou komen om met de dan aanwezige baas wilde spreken (in de receptie natuurlijk weer).

Sindsdien alleen bij BMW garage bonden laten vervangen en altijd van tevoren vastgelegd wat de staat van de wielen zijn (100% schade vrij dus).

Success met de claim, maar dit soort lieden zijn niet de meest plezierige om mee te handelen ...

Link naar reactie

Gewoon triest hoe men met andermans spullen omgaan.. Ook bij merkdealers. 9 van de 10 klanten klagen er niet om en leaserijders al helemaal niet. Alles moet snel snel.

Ik heb overigens een positieve ervaring met een van de aangesloten bedrijven bij autobandenmarkt

Link naar reactie
Misschien wel handig om te vermelden met welke bedrijven er slechte EN goede ervaringen zijn, om meer problemen te voorkomen????

De eerste dan:

Garage Hoexum in Groet, Noord-Holland, perfecte garage en topmensen aldaar. Grote leifhebbers van auto's HEbben zelf donkervoort opgeknapt en ook in de cross winnen ze alles. Er komen daar zelfs mensen met ferarri's naartoe die helemaal vanuit rotterdam komen.

Link naar reactie

Eerlijk gezegd, wat mij betreft: niet zo'n geweldig idee om goede en/of vervelende ervaringen hier te vermelden. Elke ervaring is eenmalig en is altijd een momentopname. Vandaag prima, morgen minder en omgekeerd. Dat kan. Daarnaast kennen we de kwaliteiten van Ruud allemaal wel en voordat dit topic ontaardt in een lofzang over Ruud: niet doen.

Link naar reactie
Eerlijk gezegd, wat mij betreft: niet zo'n geweldig idee om goede en/of vervelende ervaringen hier te vermelden. Elke ervaring is eenmalig en is altijd een momentopname. Vandaag prima, morgen minder en omgekeerd. Dat kan. Daarnaast kennen we de kwaliteiten van Ruud allemaal wel en voordat dit topic ontaardt in een lofzang over Ruud: niet doen.

Betreffende Ruud, lofzang idd niet nodig, is voor iedereen bekend, zelfs tot in Belgie :thumbup::wave:

Ivm goede of slechte bedrijven : op het duits forum is er een gelijkaardige thread, waarin je dan een heen en weer schieten van posts hebt,waarin de ene een bedrijf afbrandt en de andere het net goed vindt. Soms staan daar ook zinnige dingen tussen, van mensen die echt gekl... zijn (met powerchips, slechte uitlaatbevestigingen, enz.) en dan wordt er vaak meer info gevraagd via PM door andere forummembers.

Ik vind wel dat dit moet kunnen. Je kan je na het lezen van een bepaald post wel zelf een oordeel vormen of je dat bepaald bedrijf wel of niet wil bezoeken.

Soms komt de betreffende garagehouder/tuner zelf vertellen wat er is gebeurd, maar voor men gaat schelden grijpen de mods in en kan men soms via PM een vergelijk krijgen.

Dus voor mijn part mag er een dergelijke thread bestaan, zonder gescheld en rancune.

Link naar reactie

Rob; "ouwe semelaar" :thumbup: maar ik ben het wel helemaal met je eens!

Link naar reactie

Ik heb ook banden van Autobandenmarkt, en ik heb ze laten monteren door 1 van hun aangesloten bedrijven. Omdat ik het montagebedrijf niet kende en ook geen ervaring had met autobandenmarkt, ben ik eerst even naar de garage gegaan om een praatje te maken. E.e.a. zag er goed uit en kwam professioneel over. Daarna heb ik de banden besteld en daar laten afleveren.

Toen de banden gemonteerd werden, ben ik met mijn neus bovenop gaan staan. Doe ik altijd bij "vaklui", vinden ze fijn :schater:

Ik was en ben erg tevreden over de banden en de montage, maar.... zoals Rob terecht zegt: het kan per dag en per persoon/monteur verschillen.

Link naar reactie

Al 3x via autobandenmarkt besteld. Bij Mavago aangesloten garage in Hulst erop laten leggen.

Echt prima kerel! Afgelopen week was hij met vakantie en ben ik met mijn banden naar

niet aangesloten bedrijf hier in het dorp gegaan. Maakten helemaal geen probleem van

en voor 12 eur per band erop gelegd ,uitgebalanceerd, schoon gemaakt. Ook klasse.

Je moet dus niet persee naar een aangesloten garage. Kunt banden gewoon thuis af laten

gooien en naar garage van eigen keus gaan!

Link naar reactie

Dit idee was zeker niet de bedoeling om langdurig over een hele goede of hele slecht garage door te zemelen!

Per slot van rekening maken we allemaal fouten, maar om er dan niet van te leren is misschien ook weer zonde.

En natuurlijk kan het gebeuren dat de ene een heel goed resultaat heeft bij een garage waar een ander geen goed resultaat heeft, lijkt mij toch interessant om te kunnen zien op welke punten het fout KAN gaan, als je dan bij die garage komt kun je daar rekening mee houden (een opmerking maken is vaak al voldoende om net even dat beetje extra aandacht te krijgen voor jouw heilige koetje)

Dus mijn idee was zeker niet om een bedrijf af te gaan branden maar om nou alleen maar te zeggen: ik was bij een garage en er ging iets fout.....weet niet of daar dan wel zoveel voordeel uit te halen is!

Link naar reactie
Brengt zijn banden dus naar een zaak naar keus........... heeft verder geen ruk met autobandenmarkt zelf te maken.

Dat is niet geheel waar Chris, Autobandenmarkt geeft deze op als hun dealer. Er is dus sprake van een directe relatie. Je mag dus verwachten dat zij op zijn minst iets van zich laten horen cq bemiddelen oid.

Link naar reactie
Dat is niet geheel waar Chris, Autobandenmarkt geeft deze op als hun dealer. Er is dus een directe relatie. Je mag dus verwachten dat zij op zijn minst iets van zich laten horen cq bemiddelen oid.

Autobandenmarkt levert inderdaad alleen de banden en zal het worst zijn wie ze hoe monteerd. Als je dit bedrijf aangeven zou je ze wel een mailtje kunnen sturen dat dit blijkbaar niet altijd netjes gedaan wordt en dat dit indirect autobandenmarkt zou kunnen schaden.

Volgende keer gewoon een adres opgeven wat je wel bevalt; kost hetzelfde.

Link naar reactie
Autobandenmarkt levert inderdaad alleen de banden en zal het worst zijn wie ze hoe monteerd. Als je dit bedrijf aangeven zou je ze wel een mailtje kunnen sturen dat dit blijkbaar niet altijd netjes gedaan wordt en dat dit indirect autobandenmarkt zou kunnen schaden.

Volgende keer gewoon een adres opgeven wat je wel bevalt; kost hetzelfde.

Is volgens mij niet helemaal waar.

Ik heb zelf ook daar banden besteld (4 stuks) en ze door een bedrijf in Veghel laten monteren. Tot volle tevredenheid. Kreeg later een mail van bandenhandel.nl met veel vragen over de geleverde service. Dus n.m.m. kijken ze er echt wel naar. Had overigens de keuze uit 2 bedrijven. Het ene (in Erp) kende ik niet, dus daar ga ik zowiezo niet naartoe. Bovendien kun je op bandenhandel.nl je mening over het bedrijf geven.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Wat bandenwissel betreft is er maar één oplossing: erbij blijven.

Ik vind het al vervelend genoeg m'n heilige koe af te moeten geven voor de jaarlijkse beurt/apk en hou m'n hart altijd vast wat er dít keer nou weer beschadigd is [ook bij Ekris maken ze fouten].

M'n hele 'autocarriere' gaat dat al zo en soms wordt het weer in orde gemaakt als het gaat om bijv. vergeten schroefjes/afdekplaatjes/missend boordgereedschap [-vorig jaar bij Ekris, wel gratis nieuwe opgestuurd gekregen] maar meestal is het :''dat was al zo'' [beschadigde nummerplaathouder-een zeldzaam exemplaar op mijn toenmalige Mustang /platgereden schroefjes en missende rubber klossen van de bodem]; ik ken elke mm van mijn automobiel en weet precies hoe 'ie eruitziet [dwz kras- en absoluut deukvrij en in zeer goed onderhouden staat] maar daar hebben garages lak aan helaas.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in