Ga naar inhoud

Olie diferentieel verversen


spaties

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had een posting gedaan over druppels olie onder mijn differentieel.

Nu wil ik deze verversen, want ik weet niet hoeveel er nu nog inzit......

Ten eerste ben ik bij allerlei automaterialen zaken geweest en niemand heeft de door jullie geadviseerde Castrol 75W/140, ook de dealer in Deventer had geen bus staan........

Toen heb ik bij de Brezan laten uitzoeken wat er volgens hun in moest en zij kwamen met de opgave van de Kroon site, dat er in mijn 1900 moest:

Kroon SP1011, wat een 75W/90 is, die ik maar heb meegenomen...........

Verder zit de plug die ik aanzie voor de vulplug zo vast dat ik bang ben hem kapot te draaien.

Het is toch de bovenste van de twee (waar een grote inbus op moet) als je vanachter op het dif kijkt?

En met het kleine plugje onder kan ik aftappen?

Bedankt, ik wil graag verder, want de zon schijnt en ik wil rijden!

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Achter op het deksel zitten 2 dezelfde pluggen boven elkaar.bovenste is de vulplug en tevens het pijl, onderste uiteraard om af te tappen.

De 75W90 is goed als je geen sper cardan hebt.

Je kan de pluggen gewoon losdraaien, beste is dit te doen door te laten schrikken. sleutel erop en een tikje met de hamer tegen de klok in.

Link naar reactie

Okee, het is gelukt!

Er bleek gelukkig nog genoeg olie in gezeten te hebben.

De lekkage (heel minimaal) komt weg daar, waar de cardan naar binnen gaat.

Ik had de auto mooi vlak staan en kreeg er toen niet meer dan 800cc in, toen liep de rest er weer uit.

Hoop dat ik nu geen druppels meer vind; ik hou het in de gaten.

Weet alleen niet hoe ik een sper kan ontdekken, voor mij is het een gewoon differentieel.

Zit wel een sensor op, dus te laag peil zal wel een lampje laten branden?

Bedankt!

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo,

Ik heb ook een lekkage van het differentieel.

Echter meerdere druppels. Is het vervangen van alle pakkingen zelf te doen?

Ik zag namelijk ergens, dat je daar verschillende speciale tools voor nodig hebt.

Verder weet ik niet welke olie ik moet gebruiken.

Als dit niet zelf te doen is, zou ik graag weten hoeveel deze reparatie ongeveer zal moeten kosten???

Ik heb een Z3 1.8 uit 1996.

Alvast bedankt

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.