Ga naar inhoud

reinigen stoelbekleding

IvoZ3

Aanbevolen berichten

Vorige week tijdens een van de vele stortbuien heeft de linkeraansluiting op de A-stijl toch een lichte lekkage gehad.

Gevolg druppelen op de dorpel en al spetterend de bekleding stoelzitting nat gemaakt.

Ik ben een van de weinigen met stoffen stoelbekleding. Na het opdrogen ontstaat er toch vlek waar je kunt zien tot hoever de zitting nat is geweest.

Ik heb de zitting al met een soort bekledingsreiniger (schuim)ingespoten en geborsteld maar na opdroging komt de vlek weer terug.

Iemand een andere oplossing?

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ivo, ik gebruik bij mijn bijna ex zzz eerst een soort schuim om bekleding te reinigen (ooit gekocht in pound shop in Ireland) vroeger had je dit ook in NL als Kek droogschuim.

Neem aan dat Halfords ook wel zo iets zal hebben. Laten drogen en indien nodig een 2e keer.

Wat ik ook verder deed, was stomen met een stomer die ik ooit by Lidl heb gekocht. Je ziet dat ik voor de koopjes ga. (zal geen smiley gebruiken, krijgen andere members weer een frustratie).

Stoelen zien er vlekkeloos uit. Ik rijd voor 99% opene, dus heb al vele buitjes gehad.

gr rob

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Dit was even een flauw grapje... Sorry, ik kon het niet laten.

Maar ne weer serieus...

Ik heb voor mijn vakantie het hele interieur weer eens lekker gereinigd.

Al het leer gereinigd en in de conditioner gezet. (Hadden we nog over van onze vorige BMW 525i)

Daarna alles nog met een doekje dunnetjes in de schoensmeer gezet en goed uitgewreven.

Glimmen dat alles nu weer doet !!!! :sadder:

Het enige nadeel van een :rolleyes: is wel dat er zoveel leer in verwerkt is.

Maar voor een ieder met lederen bekleding.... Gewoon behandelen als een paar schoenen... Knapt het verschrikkelijk van op.

Link naar reactie

Ik heb het ook DUN in de schoensmeer gezet een heel goed uitgewerven.

Met zwarte bekleding is de kleur makkelijk te krijgen dus dat was geen probleem.

Neen ik glijd niet alle kanten op...!!

Link naar reactie
Ik heb het ook DUN in de schoensmeer gezet een heel goed uitgewerven.

Met zwarte bekleding is de kleur makkelijk te krijgen dus dat was geen probleem.

Neen ik glijd niet alle kanten op...!!

Goed idee Egbert, ga ik eens op de zwarte gedeeltes proberen ! :newblush:

Link naar reactie
mocht het niet lukken, ben je altijd welkom bij mij op het bedrijf. wij hebben een stoomapparaat, en daar gaat het super mee!!!! :newblush:
Lees deze reactie nu pas maar een goed stoomapparaat is inderdaad het antwoord (dus niet die lullige tellsell-zooi).

Andere (soms zelfs betere) oplossing is Tapispotex van Johnson Div. Ik weet niet of dat ook particulier verkrijgbaar is maar wordt veel gebruikt in de industriele schoonmaak.

Eerst stomen is sowieso aanbevolen want dan zie je snel genoeg of het slechts watervlekken zijn of dat er kleur is "uitgevreten". Is dat het geval dan is het sowieso Schluss, gaat het wel goed weg maar blijf je wat zien dan die Tapispotex gebruiken.

(info komt van m'n vrouw die accountmanager is bij een groot schoonmaakbedrijf)

Link naar reactie
mocht het niet lukken, ben je altijd welkom bij mij op het bedrijf. wij hebben een stoomapparaat, en daar gaat het super mee!!!! :newblush:

bedankt voor je aanbod maar is me ietste ver uitde buurt. Mocht ik toc een keer diekant op komen waai ik aan

Link naar reactie

Het lijkt mij dat een stoomreiniger alleen bij 'stoffen' bekleding werkt, en niet bij leer.

Zij er trouwens Z3-en met stoffen bekleding ???

@Marvin...,

Vooral de lederen delen in de deurpanelen en het middenconsole knappen er enorm van op.

Bij de stoelen poets je de 'slijtplekken' er weer keurig mee weg.

Link naar reactie
Het lijkt mij dat een stoomreiniger alleen bij 'stoffen' bekleding werkt, en niet bij leer.

Zij er trouwens Z3-en met stoffen bekleding ???

ja, had mijn ex zzz ook. Rijden er meer van rond. Zag van de week bij de stealer een nwe zzzz 2.0 met stoffen bekleding, dus het bestaat nog steeds.

Volgens z4 prijslijst is stof standaard, de rest een optie, zoals alles bij duitse auto's . je boft wanneer je de motor en de wielen er standaard bij krijgt :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in