Ga naar inhoud

Druppels olie onder het differentieel


spaties

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb een aantal druppels olie gevonden onder het differentieel.

Lijkt vanaf het midden te komen bij een plug?

Moet ik me daar zorgen om maken?

Want hij druppelt vast ook onder het rijden, dus op een gegeven moment is er te weinig olie toch?

Daar zou ik wel even naar kijken of naar laten kijken. Daar horen beslist geen druppels met dikke olie uit te komen.

Link naar reactie
Want hij druppelt vast ook onder het rijden, dus op een gegeven moment is er te weinig olie toch?

Ehhh ja, als je maar lang genoeg wacht.

Dus even naar laten kijken en gelijk de diff.olie laten vervangen. Scheelt wellicht bijgeluiden (heb ik gehad).

Link naar reactie

Zeker niet te lang wachten, ik vervang deze olie ieder jaar (inderdaad bijgeluiden zijn weg als je die hebt) tevens nu een aantal keer al opgemerkt dat deze olie die officieel niet vervangen (longlife)dient te worden meestal een gedeelte onder pijl zit.

Als de olie vervangen is nieuwe koperen ring tussen de plug, als de lekkage dan nog niet weg is kun je de beide steekasringen nog laten vervangen.

Groet,

André

Link naar reactie
Hallo,

Ik heb een aantal druppels olie gevonden onder het differentieel.

Lijkt vanaf het midden te komen bij een plug?

Moet ik me daar zorgen om maken?

Want hij druppelt vast ook onder het rijden, dus op een gegeven moment is er te weinig olie toch?

Hoort inderdaad niet te "druppelen", een beetje nat worden oudere Diffs natuurlijk wel... het is tenslotte allemaal niet meer nieuw.

Vervang die olie lekker, haal bij de dealer (weet je zeker dat je de goede hebt) de afdichtringentjes voor de vulplug en aftapplug.

Vervolgens giet je er: 1 ltr castrol 75W140 cardan met sper olie in (als je een sper hebt... wel een optie bij een 1.9, dan staat je accu voorin)

Link naar reactie
Hoort inderdaad niet te "druppelen", een beetje nat worden oudere Diffs natuurlijk wel... het is tenslotte allemaal niet meer nieuw.

Vervang die olie lekker, haal bij de dealer (weet je zeker dat je de goede hebt) de afdichtringentjes voor de vulplug en aftapplug.

Vervolgens giet je er: 1 ltr castrol 75W140 cardan met sper olie in (als je een sper hebt... wel een optie bij een 1.9, dan staat je accu voorin)

volgens mij heeft de 1.9 140 pk altijd de accu vorin toch ???

gr

Link naar reactie

Maar om toch even terug te komen op de accu lokatie.... Is het zeker dat een 1.9 met sper de accu voorin heeft zitten?

http://www.mz3.net/articles/142.html

Eric z, mei 1996 is dat de datum 1e toelating? Als dat zo is is de auto natuurlijk al enige tijd eerder gebouwd. Voorbeeldje, mijn auto is op papier van 2/2001 maar is geproduceerd in 11/2000. Kan je (o.a.) terug vinden op realoem.com als je het VIN nummer ingeeft.

Realiseer me nu... begint best off-topic te worden.

Link naar reactie

Ga even naar de dealer, geef je chassisnummer door... en je krijgt een lijstje uitgeprint met daarop alle optie's welke op jouw auto aanwezig zijn(af fabriek).

Staat er geen Sper op, dan heb je geen sper :thumbup: Staat er Sper 25% op, dan heb je hem wel! :) ;)

Link naar reactie
Ga even naar de dealer, geef je chassisnummer door... en je krijgt een lijstje uitgeprint met daarop alle optie's welke op jouw auto aanwezig zijn(af fabriek).

Staat er geen Sper op, dan heb je geen sper :thumbup: Staat er Sper 25% op, dan heb je hem wel! :wave::wave:

Ga even naar je gemeentehuis, geef je sofinummer door... en je krijgt een lijstje uitgeprint met daarop alle optie's welke in jouw kop aanwezig zijn(af geboorte).

Staat er geen Malloot op, dan ben je niet malloot :rolleyes: Staat er Malloot 25% op, dan ben je het wel! :rolleyes::rolleyes:

Link naar reactie
Ga even naar je gemeentehuis, geef je sofinummer door... en je krijgt een lijstje uitgeprint met daarop alle optie's welke in jouw kop aanwezig zijn(af geboorte).

Staat er geen Malloot op, dan ben je niet malloot :thumbup: Staat er Malloot 25% op, dan ben je het wel! :wave::wave:

Hoezo :rolleyes: ervaring mee :schater: sorry :rolleyes:
Link naar reactie
Ga even naar je gemeentehuis, geef je sofinummer door... en je krijgt een lijstje uitgeprint met daarop alle optie's welke in jouw kop aanwezig zijn(af geboorte).

Staat er geen Malloot op, dan ben je niet malloot :thumbup: Staat er Malloot 25% op, dan ben je het wel! :wave::wave:

Rob, ik ben zojuist even geweest. Ik blijk inderdaad Malloot te zijn, ze beweerden echter dat dit 75% zou zijn! Begrijp jij dat?

Link naar reactie
Rob, ik ben zojuist even geweest. Ik blijk inderdaad Malloot te zijn, ze beweerden echter dat dit 75% zou zijn! Begrijp jij dat?

Och, je bent het, of je bent het niet. 50/50, dus.

Wat een gelul, zeg... :thumbup:

Link naar reactie
Och, je bent het, of je bent het niet. 50/50, dus.

Wat een gelul, zeg... :thumbup:

Rob, je weet dat ik van je hou..... maar jij bent begonnen! Ik deed alleen maar uitleg-voor-dummy's... en jij haakte erop in!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.