Ga naar inhoud

Dorpel/Kokerbalk losmaken


spaties

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb recent een Z3 gekocht en vind hier erg veel informatie daarover, LEUK!

De vorige eigenaar heeft een paaltje geraakt onder de linker deur.

Nu zit er een deuk in de "kokerbalk" maar ik heb het idee dat dit alleen een gestroomlijnde afdekkap is.

Dus dat hij er met de boutjes aan de onderkant af kan om hem uit te deuken.

Kan iemand dit bevestigen?

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

Ik heb recent een Z3 gekocht en vind hier erg veel informatie daarover, LEUK!

De vorige eigenaar heeft een paaltje geraakt onder de linker deur.

Nu zit er een deuk in de "kokerbalk" maar ik heb het idee dat dit alleen een gestroomlijnde afdekkap is.

Dus dat hij er met de boutjes aan de onderkant af kan om hem uit te deuken.

Kan iemand dit bevestigen?

Klopt wat je schrijft.

Download hier de pdf maar eens.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hallo,

De dorpel losmaken is prima te doen (half uur per kant); zeker met de handleiding, waarvoor dank!

Toen ik eraan begon (om hem uit te deuken), zag ik ineens ook een paar kleine blaasjes......

Wat ben ik blij dat ik hem eraf gehaald heb (inmiddels beide).

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar aan een zandweg gewoond; ze zaten vol met zand en klei.

Elke keer als dat nat werd, duurde het weken voor het weer droogde, als het ooit droog werd.......

Aan een kant kon het water niet meer weg, waardoor hij van binnenuit aan het rotten was; prikte er zo doorheen.

De kokerbalken zijn gelukkig niet aangetast; wat een degelijke dikke dingen trouwens.

Inmiddels heb ik twee nieuwe "Seitenschweller" gekocht, ze worden nu op kleur gespoten.

Ik weet nu al dat ik ze bij de voorwielen afsluit met een korte spatlap, want er wordt steeds water (en troep) ingeworpen langs de plastic binnenschermen!

Ben vast niet de enige met dit probleem; nog iemand of heeft nog niemand dit (ook) ontdekt?

Groet,

Theo

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.