Ga naar inhoud

Velgen voor winterbanden

Rubenz3

Aanbevolen berichten

Het is wel niet Zzz gerelateerd, maar in ieder geval wel BMW gerelateerd en wellicht dat ook anderen hier iets aan hebben voorwie het ook niet geheel duidelijk is... Mijn nieuwe leasewagen is een E90 die een standaard ET-waarde kent van 35. Nu ben ik op zoek naar een set lichtmetaal voor de wintermaanden in de maat 17". Nu worden er velgen aangeboden op bijvoorbeeld E-bay, die een ET-waarde hebben van bijvoorbeeld 47 (standaard ET-waarden van een E46). Ook worden er velgen aangeboden met een lagere ET-waarde, bijvoorbeeld 20.

Ik weet dat er al veel geschreven is omtrent ET-waarden en heb ook zeker veelvuldig gebruik gemaakt van de welbekende zoekknop, maar zelfs met behulp van de uitleg van Sledge kom ik er niet helemaal uit :thumbup: Ook na de uitleg van Ruud afgelopen juni, weet ik het niet meer ^_^

Gaan velgen met een ET-waarde van 47 passen onder de E90 waar de standaard ET-waarde 35 is? Als ik het goed begrepen heb wel, maar dan zal ik wel gebruik moeten gaan maken van spoorverbreders? Of is het net andersom; lage ET-waarde met spoorverbreders?

Alvast bedankt voor jullie hulp/advies.

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ruben, ff uitgaande van dezelfde velgbreedte betekend een lage ET waarde verder naar buiten toe komende velgen (Geen verbreders) en een hogere ET waarde verder naar binnen (wel verbreders).

Van de standaardwaarde bij de BMW velgen kun je echter gerust 15mm per kant aftrekken omdat ze erg ver naar binnen staan.

Dus een ET waarde van 20 bij origineel 35 is geen probleem :rolleyes:

Mochten de velgen breder zijn dan moet je hier per 1/2J 6 mm bijtellen die de velg verder naar buiten en 6mm die hij verder naar binnen gaat.

groet,

Pierre

PS Als je iets op het oog hebt kun je altijd bellen of mailen dan kijk ik wel ff of het past :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in