Ga naar inhoud

het is gelukt!

Gast adriaan

Aanbevolen berichten

Dank, dank! :thumbup:

Met bloed, zweet en een spiegel is het mij gelukt beide stelmotortjes in het linker en rechterportier te vernieuwen. Bovendien heb ik de lekkende radiator in mijn zzz 1,9 gerepareerd. Dat heb ik alleen maar voor elkaar gekregen dankzij perfecte links en adviezen op dit forum. Kosten reparatie radiator: 2,70 euro voor twee nieuwe afdichtringetjes.... Kosten reparatie beide áctuators'in de deuren: 65 euro. Met dank aan de link naar Van Essen BMW parts in dit forum. Nogmaals dank aan iedereen die de moeite heeft genomen die informatie beschikbaar en bereikbaar te maken. Ik zal maar niet onthullen wat de dealer voor beide reparaties vroeg......

Adriaan. :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou, eh... graag, ben wel benieuwd!

Dag Rob,

Mondelinge prijsopgave: circa 1300 euro, maar dat kon best nog eens wat meer worden. Uitgegaan is van een nieuwe radiator. Maar dankzij een waardevolle tip op het forum waren het inderdaad twee rubberen ringetjes in het expansievat die door ouderdom zijn gaan lekken. Kosten: 2,70 euro. Vervangen kost wel wat tijd, want de hele radiator moet uitgebouwd en gedemonteerd worden. Maar voor iemand met twee rechterhandjes moet dat te doen zijn.

Beide stelmotortjes in de deuren gingen vrij snel achter elkaar kapot. Dat schijnt veel vaker voor te komen. Bij de dealer kosten ze circa 80 euronen per stuk. Probleem zit 'm ook hier weer in het arbeidsloon. Volgens zeggen moet het hele binnenwerk uit de deuren gehaald worden, dus ramen, draaimechanieken en dergelijke. Een handig truukje met een spiegeltje leerde echter, dat het ook kan door alleen de raamgeleider aan de slotkant te verwijderen. Verder, veel geduld en een hoop gefriemel. De stelmotortjes komen bij Van Esen in Winneweer vandaan. Twee stuks voor 65 euro. Totale kosten 67,50 euronen. Tegen minimaal 1300 bij de dealer....

Groet,

Adriaan :newblush:

Link naar reactie

Goed werk Adriaan!!!

Maak er natuurlijk wel even een How-To van :rolleyes:

Zo zal ik ook maar niet vertellen wat BMW Poelgeest Katwijk rekende voor remschijven + blokken vervangen....

Link naar reactie
Goed werk Adriaan!!!

Zo zal ik ook maar niet vertellen wat BMW Poelgeest Katwijk rekende voor remschijven + blokken vervangen....

Hi Martinvh,

Ben nieuwsgierig.... Vertel 'ns???

Adriaan :unsure:

Link naar reactie
Goed werk Adriaan!!!

250 Euro ...........hoever zit ik er naast????????

Link naar reactie
Goed werk Adriaan!!!

Het heeft mij in januari 500 euris gekost bij de dealer :wave: toen wist ik de weg naar Ruud nog niet :thumbup:
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in