Ga naar inhoud

katten


Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Autokat ? :blink:

Wat betreft de Get Off spray... het zou de stof niet mogen aantasten/verkleuren, dat gaat bij onze meubels ook gewoon goed (extra check op een heel klein/onopvallend stukje kan echter geen kwaad). Alleen weet ik niet wat het doet met de waterafstotende werking van de kap. Dat zou ik even testen, anders heb je straks een ander probleem ervoor terug.

Hebben we ook in huis durf het echter niet goed te proberen :m:

Enorm ergerlijk iedere keer die haren en moddervoeten op het dak, maar dat is niet het ergste, de remsporen/krassen op de versgepoetste lak is veel erger <_<

Als ik dat zie dan sta ik als dierenliefhebber maar ook autoliefhebber niet voor me zelf in, tot nu toe hebben ze geluk gehad en waren ze ver genoeg weg :D

aangepast door pierrez101
Link naar reactie

zoek het meer in een oplossing hoe verwijder ik kattenharen dan hoe verwijder ik een kat van mijn dak of zorg dat deze er nooit op ligt.

Zolang je auto buiten blijft staan blijft dit een probleem totdat er een paar miljoen katten zijn overleden............................

Link naar reactie
Hebben we ook in huis durf het echter niet goed te proberen :D

Enorm ergerlijk iedere keer die haren en moddervoeten op het dak, maar dat is niet het ergste, de remsporen/krassen op de versgepoetste lak is veel erger <_<

zielig,arme kat :schater: :schater:

dat heb je snel veranderd pierre.., moderator zijn heeft soms zijn voordelen :m:

aangepast door pierrez101
Link naar reactie
Mischien is dit ook een oplossing tegen katten!

http://www.totallycrap.com/videos/videos_squirrel_trap/

mooi hoor zo'n KATapult. Ben wel benieuwd of de dierenbescherming dat leuk vindt, al die vliegende eekhoorns. Ik vrees dat het bij die ene vlucht blijft!

Ik zou de kat die op je dak gaat zitten, eens met een waterpistool bestoken. Na een paar keer denkt de kat: ZZZ dak = nat pak en dan gaat ie wel ergens anders liggen.

Link naar reactie
Hebben we ook in huis durf het echter niet goed te proberen :)

Enorm ergerlijk iedere keer die haren en moddervoeten op het dak, maar dat is niet het ergste, de remsporen/krassen op de versgepoetste lak is veel erger :m:

Als ik dat zie dan sta ik als dierenliefhebber maar ook autoliefhebber niet voor me zelf in, tot nu toe hebben ze geluk gehad en waren ze ver genoeg weg ;)

Ik voel me verbonden met je. Ik hou ook van besten, maar er zijn grenzen Je wordt er niet goed van...

Groet

Harrie

Link naar reactie
mooi hoor zo'n KATapult. Ben wel benieuwd of de dierenbescherming dat leuk vindt, al die vliegende eekhoorns. Ik vrees dat het bij die ene vlucht blijft!

Ik zou de kat die op je dak gaat zitten, eens met een waterpistool bestoken. Na een paar keer denkt de kat: ZZZ dak = nat pak en dan gaat ie wel ergens anders liggen.

Zou ook een idee zijn, maar dat beest doet het alleen maar 's nachts. En om daar nu een nacht voor op te blijven gaat me ook te ver..

Bedankt in ieder geval

Gr

Harrie

Link naar reactie
zoek het meer in een oplossing hoe verwijder ik kattenharen dan hoe verwijder ik een kat van mijn dak of zorg dat deze er nooit op ligt.

Zolang je auto buiten blijft staan blijft dit een probleem totdat er een paar miljoen katten zijn overleden............................

Ik ben bank dat je gelijk hebt. Maar ik ga het toch eerst nog eens proberen met die spray.

Bedankt allemaal voor jullie reacties en ideeen en wat mij betreft kunnen we met dit topic wel stoppen.

Link naar reactie

Ja gewoon eens proberen, peper kunnen ze ook niet goed tegen.

Bij mij staat ie altijd binnen maar in de winter slapen de buitenkatten op de zolder boven de garage en ja iedere keer een hoes over een modderige auto trekken is ook niet goed. Hoor graag of Get Off geholpen heeft zonder je dak te vernielen/verkleuren :)

Link naar reactie

Oh, maar hier kun je toch hele leuke dingen voor bedenken...

Eehmm... Oké..

Neem een optische sensor, en een spiegeltje.

Monteer ze op houdertjes die je in kunt klemmen tussen de ramen en zodoende kunt positioneren dat het gebied van het dak waar de meeste haren liggen wordt "bewaakt".

Neem een luchthoorn, zo'n spuitbusdinges en een servo die sterk genoeg is om 'm in te kunnen drukken.

Maak een elektronisch circuitje die de sensor leest en de servo activeert - bouw wel een instelbare vertraging in om zeker te weten dat je de "dader" in de rem-slaap treft. Dit alles kan vanuit de aansteker worden gevoedt.

Of je Ztje vol met ballonen die klappen..

Of een bokshandschoen op een veer..

Of zo'n vliegenmepper-met-batterij mechaniekje..

Wil je echter een oplossing die er niet voor zorgt dat het beest met doodsangst zijn nagels in je kapje klauwt, dan kun je kiezen voor een traag openend luchtreservoir dat direct reageert op de sensor. Meestal is een beetje geblaas al demotiverend genoeg.

Link naar reactie
Oh, maar hier kun je toch hele leuke dingen voor bedenken...

Eehmm... Oké..

Neem een optische sensor, en een spiegeltje.

Monteer ze op houdertjes die je in kunt klemmen tussen de ramen en zodoende kunt positioneren dat het gebied van het dak waar de meeste haren liggen wordt "bewaakt".

Neem een luchthoorn, zo'n spuitbusdinges en een servo die sterk genoeg is om 'm in te kunnen drukken.

Maak een elektronisch circuitje die de sensor leest en de servo activeert - bouw wel een instelbare vertraging in om zeker te weten dat je de "dader" in de rem-slaap treft. Dit alles kan vanuit de aansteker worden gevoedt.

Of je Ztje vol met ballonen die klappen..

Of een bokshandschoen op een veer..

Of zo'n vliegenmepper-met-batterij mechaniekje..

Wil je echter een oplossing die er niet voor zorgt dat het beest met doodsangst zijn nagels in je kapje klauwt, dan kun je kiezen voor een traag openend luchtreservoir dat direct reageert op de sensor. Meestal is een beetje geblaas al demotiverend genoeg.

Hey BizzZ,

Mooie oplossingen!

Ik ben zelf ook gek op dit soort tekenfilm trucjes!

Link naar reactie

Oh.. Euh..

Was eigenlijk al begonnen met schroeven..

Dacht er op t laatste moment nog aan om een audio opname met kattegeblaas te activeren dat scheelt een hoop gedoe.

Geluidsdragend chippie met 250 verschillende vijandige uitlatingen kan gemakkelijk aan een dakstijl worden vastgeklikt voor optimaal resultaat. Activatie dmv trillingsdetectie, 9v batterij meegeleverd.

Volgend jaar in productie, verkrijgbaar voor slechts €19,95!

Ik word rijk!

Ik word rijk!

Link naar reactie
Ik word rijk!

En als je daarnaast iets weet te ontwikkelen voor al die smerige hondendrollen overal op straat én iets waardoor de hondenbezitter zich eens wat minder asociaal opstelt (uitzonderingen daargelaten, op het forum zitten vanzelfsprekend alleen maar nette hondenbezitters die de stront achter de kont van hun hond opruimen) gun ik je alle geld van de wereld. Katten kunnen hinderlijk zijn, maar honden weten er ook wat van.

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik had er ook last van dus heb een serieuze oplossing: alarm iets scherper afstellen.

Kat spingt op dak-alarm gaat af-kat schrikt zich rot en kommt nie wieder! :D

Kat schrikt zich rot gaat meestal gepaard met het uitzetten van de nagels.......

nagels uitzetten --> dak lek......

Wat is nou erger...haren op je dak, of water in je auto...... :schater:

Link naar reactie
Gast france bleue
Alhoewel het lijkt, dat dit een onderwerp is, dat het in de komkommertijd wel goed doet, ben ik heel erg benieuwd of een van jullie een oplossing heeft.

Mijn (sorry, onze) Z3 staat altijd buiten. Ik heb geen garage. Nu gaan er bijna elke nacht wel katten op het dak liggen, waarna de kap onder de haren zit. Dat is nog niet het ergste, maar nu is er pas eentje waarschijnlijk afgeflikkerd en nu heb ik een paar krassen bij de spiegel. :thumbup:

Niet blij dus. Hebben jullie een idee wat ik er aan zou kunnen doen, behalve een garage huren ?

Ja Harrie, mijn oom Jan had voor zijn voliere de perfecte oplossing gevonden. Om te voorkomen dat katten op de gazen bovenkant van de voliere de vogeltjes een doodschrik bezorgde, legde boze oom Jan van die stroperige vliegenvangers neer waar de katten vervolgens in verstrikt raakten en dus moesten wachten tot oom Jan [nadat hij deze had toegesproken]ze uit hun plakkerige toestand kon bevrijden. Oom Jan is allang dood en hoe het met die katten verliep was ik toen te klein voor om me het nu nog te kunnen herinneren. :m::wave::wave:

hgr Fred

Link naar reactie
Ja Harrie, mijn oom Jan had voor zijn voliere de perfecte oplossing gevonden. Om te voorkomen dat katten op de gazen bovenkant van de voliere de vogeltjes een doodschrik bezorgde, legde boze oom Jan van die stroperige vliegenvangers neer waar de katten vervolgens in verstrikt raakten en dus moesten wachten tot oom Jan [nadat hij deze had toegesproken]ze uit hun plakkerige toestand kon bevrijden. Oom Jan is allang dood en hoe het met die katten verliep was ik toen te klein voor om me het nu nog te kunnen herinneren. :thumbup::wave::wave:

hgr Fred

Oeps, en daarmee heb jij wijlen ome Jan bij een aantal katten liefhebbers op dit forum meteen iets minder geliefd gemaakt....

Link naar reactie
Gast france bleue
Oeps, en daarmee heb jij wijlen ome Jan bij een aantal katten liefhebbers op dit forum meteen iets minder geliefd gemaakt....

Ik heb nooit beweerd dat oom Jan ergens geliefd was, door wie dan ook en misschien zijn er op dit forum ook nog

mensen die liever vogels houden dan katten. :wave:

Link naar reactie

Het blijft zeuren. Fred , bedankt in ieder geval voor het idee. De zijkanten bij de spiegels zitten onder de krassen van die k..katten. Vul in wat gewenst is. Ik word er in ieder geval beroerd van. Ook de katteschrik in spuitbus heeft niet geholpen. Ik denk dat ik dan nu toe ben aan een tent, waar onze Z3 in kan slapen. :wave: Ik weet het anders ook niet meer. :wave::

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.