Ga naar inhoud

Verkoop Z3

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

Zoals jullie weten en zo niet zie elders, heb ik net zoals (S)topless mijn Z3 te koop gezet op onder andere dit forum.

Vorige week was ik bij Roodkapje en hij gaf aan dat de verkoop een beetje slap was. Omdat ik redelijk wat hits heb op internet heb ik op dit moment niet echt kijkers. Dus wat Ruud zegt klopt wel.

De auto staat echter nog maar 2 weken te koop en ik heb geduld. Toch ben ik benieuwd naar ervaringen van jullie. Hoe duurder de auto hoe langer het duurt of is particulier helemaal niet te doen en kun je beter je auto inruilen. Wat is jullie opinie maar nog belangrijker vind ik jullie ervaring.

Hoor graag van ervaringsdeskundige.

Groet

Bob01

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Forumleden,

Zoals jullie weten en zo niet zie elders, heb ik net zoals (S)topless mijn Z3 te koop gezet op onder andere dit forum.

Vorige week was ik bij Roodkapje en hij gaf aan dat de verkoop een beetje slap was. Omdat ik redelijk wat hits heb op internet heb ik op dit moment niet echt kijkers. Dus wat Ruud zegt klopt wel.

De auto staat echter nog maar 2 weken te koop en ik heb geduld. Toch ben ik benieuwd naar ervaringen van jullie. Hoe duurder de auto hoe langer het duurt of is particulier helemaal niet te doen en kun je beter je auto inruilen. Wat is jullie opinie maar nog belangrijker vind ik jullie ervaring.

Hoor graag van ervaringsdeskundige.

Groet

Bob01

Geen ervaringsdeskundige, maar het is wel vakantie periode... De eerste 'ik-wil-een-cabrio' kriebels krijgen de mensen begin van de lente. Dat is volgens mij de ideale periode om je wagentje in de verkoop te zetten. Als het mooie weer aanhoudt dan kan die periode best lang zijn. Nu is alles slap omdat veel mensen al weg zijn, of voor de vakantie niets meer willen (of het vakantie geld is al op...).

Ik vrees dat je dus net wat aan de late kant bent, en wat langer moet wachten (tto 3/4 jaar, en dan is het weer top..).

Link naar reactie

Ik kan inderdaad beamen dat de verkoop een beetje stilletjes is. Heb mijn :thumbup: nu al meerdere weken te koop staan hier en op marktplaats voor een (naar mijn mening) zeer acceptabele prijs van 19k. Inderdaad een hoop hits en enkele e-mails maar niet echt iets concreets. Op autorala (autoveiling voor handelaren) komt mijn ;) tot een kleine 16k, handig om te weten dat ik dat er altijd nog voor kan krijgen van de handel maar persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat een goede ;) wel iets meer mag opbrengen. In mijn geval merk ik dat een struikelpunt een km stand is van 130.000. Succes in ieder geval!

Als die van mij in spetember nog niet weg is dan verkoop ik hem alsnog via Autorala..

Link naar reactie
Ik kan inderdaad beamen dat de verkoop een beetje stilletjes is. Heb mijn :thumbup: nu al meerdere weken te koop staan hier en op marktplaats voor een (naar mijn mening) zeer acceptabele prijs van 19k. Inderdaad een hoop hits en enkele e-mails maar niet echt iets concreets. Op autorala (autoveiling voor handelaren) komt mijn ;) tot een kleine 16k, handig om te weten dat ik dat er altijd nog voor kan krijgen van de handel maar persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat een goede ;) wel iets meer mag opbrengen. In mijn geval merk ik dat een struikelpunt een km stand is van 130.000. Succes in ieder geval!

Als die van mij in spetember nog niet weg is dan verkoop ik hem alsnog via Autorala..

M roadster,

Op die veiling moet je je auto toch leveren als er een aanbieding is gedaan? Of heb jij je min prijs hoger gesteld zodat dat niet werd gehaald??

Groet

bob

Link naar reactie

Ik zag je M roadster op marktplaats staan, snap niet dat die nog niet verkocht is. Hij is maar 19k.

Suc6 met de verkoop van je zeer mooie M.

Link naar reactie

Mijn gele ZZZ heeft ruim 3mnd te koop gestaan en uiteindelijk heb ik hem via Autorola verkocht, niet voor de hoofdprijs maar weg is weg....

Een goedkope ZZZ zal natuurlijk makkelijker verkopen als een duurdere....ik heb gemerkt dat het boven de 15 a 16K gewoon wat langer duurt...wat op zich natuurlijk logisch is omdat hoe duuder de auto des te minder potentiele kopers je hebt.

Het is momenteel gewoon raar...de 1 verkoopt hem in een dag en de ander doet er weken over.....

Succes in ieder geval voor degenen die een ZZZ te koop hebben staan..

Link naar reactie
M roadster,

Op die veiling moet je je auto toch leveren als er een aanbieding is gedaan? Of heb jij je min prijs hoger gesteld zodat dat niet werd gehaald??

Groet

bob

Het hoogste bod lag inderdaad nog onder mijn minimaal ingestelde prijs.

Link naar reactie

Ik heb de mijne via tweedehands.nl verkocht.

Ik had weinig reactie, had alleen maar twee bellers. Maar ja de laatste was wel serieus en wou het die dag zelf meenemen. Voor mij duurde het zo'n klein maandje.

Ik heb in de laatste 8 maanden 2 auto's verkocht, beide binnen een maand.

Mijn MR2 ging via marktplaats.

Wat ik als tip kan geven is vergelijk je vraagprijs met de rest en zorg dat je auto bij inzage er schoon eruit ziet. Velgen stoep schade zeggen veel over het rijgedrag.

Succes ermee. :blink:

Link naar reactie

Heb er 2 verkocht, 1 in april en de ander in januari. Ik ben bij beide auto's 1000 euro onder de prijs gaan zitten die gemiddeld werd gevraagd en daarmee was ik ze beide binnen 2 weken kwijt.

Rijk word je er toch nooit van en ik ben ze dan ook maar liever kwijt dan rijk. Op naar de volgende moet je maar denken :birthday:

Link naar reactie

Afgelopen zaterdag om 12.00u een ZZZZ gekocht en onze ZZZ om 16.00u verkocht.

Had geen advertenties geplaatst, gewoon een eerlijke mooie wagen met heel weinig Km.

Verkocht zich zelf en ik hoefde ook niet het onderste uit de kan. Per slot van rekening hebben we er een hoop plezier aan beleeft.

Link naar reactie
Heb er 2 verkocht, 1 in april en de ander in januari. Ik ben bij beide auto's 1000 euro onder de prijs gaan zitten die gemiddeld werd gevraagd en daarmee was ik ze beide binnen 2 weken kwijt.

Rijk word je er toch nooit van en ik ben ze dan ook maar liever kwijt dan rijk. Op naar de volgende moet je maar denken :birthday:

Dit was ook mijn tactiek en was mijn auto binnen een dag kwijt, overigens via Marktplaats.

Het hangt er natuurlijk van af wat je wilt bereiken en hoe snel je van de auto af wil. Omdat ik een andere al op het ook had wilde ik niet te lang blijven zitten met de 'oude'.

Link naar reactie

Het is volgens mij heel simpel Bob. Een Z3 is een gewilde auto en is voor steeds meer mensen bereikbaar. Je hebt het dan over prijzen van 9.000 tot zeg 13.000 en die raak je dus waarschijnlijk vrij eenvoudig kwijt. Als je echter een recente Z wilt verkopen met een prijs boven de 20k dan wordt het een heel ander verhaal. Voor die prijs kun je heel wat nieuwe auto's kopen en tweedehands is de keuze helemaal gigantisch. Je moet dan echt een liefhebber treffen. Ik heb hier onlangs een 2.2 uit 2001 voorbij zien komen voor 18,5k en dat is echt een koopje maar deze is volgens mij ook nog niet verkocht.

Je kunt twee dingen doen rustig afwachten tot er een liefhebber voorbij komt of onder de prijs verkopen. Je moet wel beseffen dat als je hem niet voor oktober verkoopt je waarschijnlijk tot het voorjaar van 2008 moet wachten. De afschrijving gaat gewoon door dus we komen vanzelf een keer in de categorie 9.000 tot 13.000 :schater:

NB

Via Marktplaats kwam ik bij autobedrijf Hofman uit Leek. Zij vragen cabrio's te koop maar als je een mail stuurt nemen zij de moeite niet om te reageren. Ik hoop dat zij met kopers beter omgaan.

Link naar reactie

Hey!

Mijn ervaring is het voorjaar verkoopt inderdaad het best. Heb je al eens geprobeerd om hem in te ruilen op je nieuwe auto? Vaak als je een duurdere occasion terugkoopt dan kan je nog versteld staan wat je ervoor terug krijgt! Zeker als je een cabrio in de winter gaat kopen! Mijn Z3 in de winter gekocht en de dealer wilde hem maar wat graag kwijt met een leuke inruilprijs voor mijn omgebouwde megane cabrio ( puur liefhebbers wagen dus)

Groet michael

Link naar reactie
Rijk word je er toch nooit van en ik ben ze dan ook maar liever kwijt dan rijk. ....:rolleyes:

Een auto heeft nooit een vaste waarde. Een klant die jouw kleurencombinatie mooi vindt zal daar meer voor willen betalen dan voor een zelfde auto met zelfde bouwjaar/km enz. in andere kleur.

De ene klant is meer prijs bewust dan de andere enz.

Mocht er een klant komen die paar honder euro minder biedt, is er een spreekwoord voor :

Beter met spijt verkocht, dan met berouw gehouden

Link naar reactie

Er moet maar net iemand in de markt zijn voor wat je aanbiedt: met mijn werkelijk als nwe. perfecte Kawasaki motor heb ik ruim een half jaar moeten adverteren en is uiteindelijk voor té weinig weggegaan maar ik wou niet nog een winter wachten.

Een vriend van mij had een exclusieve Swift cabrio [één van de slechts 7 origineel hollandse exemplaren] in bijzonder mooie staat: ¾ jaar mee geadverteerd...wel een redelijk goede prijs gekregen.

In de hogere prijsregionen kopen mensen liever met garantie dus jongere Z3's in een niet zo bijzondere uitvoering zullen best lang staan hoewel BarthoBraat blijkbaar geen moeite heeft ze kwijt te raken [op z'n site is bijna alles alweer verkocht] want hij verkoopt ze als warme broodjes en niet voor weggeefprijzen!

Gevoelsmatig verkoop ik liever een auto aan een liefhebber voor een lage prijs dan aan een veiligsite/handelaar [hinthint :thumbup: ].

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in