Ga naar inhoud

Bekabeling in de dorpel


bridders

Aanbevolen berichten

Weet iemand of er bekabeling langs de dorpel net achter de vloerbekleding loopt? Ik wil aan de bijrijderszijde een brandblussertje monteren, maar weet niet zeker of ik zomaar parkers door de vloerbekleding kan schroeven.

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Weet iemand of er bekabeling langs de dorpel net achter de vloerbekleding loopt? Ik wil aan de bijrijderszijde een brandblussertje monteren, maar weet niet zeker of ik zomaar parkers door de vloerbekleding kan schroeven.

Denk van niet, als ik goed heb gekeken bij prachtig werk van Ruud toen bij mij alles open moest, van voor tot achter. Ruud zou het definitieve antwoord kunnen hebben.

Succes, Bas.

Link naar reactie
Weet iemand of er bekabeling langs de dorpel net achter de vloerbekleding loopt? Ik wil aan de bijrijderszijde een brandblussertje monteren, maar weet niet zeker of ik zomaar parkers door de vloerbekleding kan schroeven.

Niet zomaar schroeven, eerst losmaken en kijken of er idd. niets van kabels lopen.

Link naar reactie
En ik ook... daarom de vraag :thumbup: .

Dat wordt dus dorpellijst verwijderen.... Hoe was dat ook alweer? Gepast geweld?

deze zit bij mij vast aan de bestuurders stoel gaat ook netjes mee naar voren of naar achter.

is al in belgie gedaan verplicht he

gr

Link naar reactie

Voor demontage van de lijst, kun je evt ook even spieken in de handleiding van windvanger inbouwen voor dummies. Enkele montagestappen hebben betrekking op het verwijderen van de lijsten.

in het topic staat een foto van hoe de lijsten zelf vast zitten, vooropgesteld dat die inviduals niet afwijken. Nodige kracht toepassen. Succes!

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Weet iemand of er bekabeling langs de dorpel net achter de vloerbekleding loopt? Ik wil aan de bijrijderszijde een brandblussertje monteren, maar weet niet zeker of ik zomaar parkers door de vloerbekleding kan schroeven.

Antwoord op mijn eigen vraag is: Nee.

Netjes de dorpellijst verwijderd zoals in het draadje van Ralf beschreven, dan kun je prima achter de bekleding spieken of er iets zit. Naast isolatiemateriaal helemaal niets dus.

Link naar reactie
Een parker direct in het metaal? Dat gaat roesten ...

Nee, dat heb ik zeer zeker niet gedaan. Ik heb een brandblusser bevestigd aan de vloerbekleding met drie parkers. De parkers gaan net door de vloerbekleding en aangezien er nog tussen een halve en een hele centimeter isolatiemateriaal zit raakt de parker de metalen zijkant niet. Dit zit overigens vast genoeg.

Link naar reactie
Nee, dat heb ik zeer zeker niet gedaan. Ik heb een brandblusser bevestigd aan de vloerbekleding met drie parkers. De parkers gaan net door de vloerbekleding en aangezien er nog tussen een halve en een hele centimeter isolatiemateriaal zit raakt de parker de metalen zijkant niet. Dit zit overigens vast genoeg.

Een parker vast zetten in de vloerbedekking????? :m:

Dat lijkt mij niet erg vast zitten. Zeker niet als daar een brandblusser aan vast moet worden gemaakt.

Deze ligt volgens mij zo weer los. Volgens mij moet je iets verder boren en dan het geheel aan het staal vast zetten. wat PVR schreef kan ik me volledig bij aansluiten. Dan is het netjes afgewerkt.

Link naar reactie
Een parker vast zetten in de vloerbedekking????? :D

Dat lijkt mij niet erg vast zitten. Zeker niet als daar een brandblusser aan vast moet worden gemaakt.

Deze ligt volgens mij zo weer los. Volgens mij moet je iets verder boren en dan het geheel aan het staal vast zetten. wat PVR schreef kan ik me volledig bij aansluiten. Dan is het netjes afgewerkt.

Bovendien gevaarlijk :m: een keer een noodstop en je hebt een projectiel in je auto, vastschroeven aan de carrosserie lijkt mij inderdaad de beste optie.
Link naar reactie

Bouwer en z3mroadster, ondanks dat ik het vermoeden had dat de blusser goed vast zat heb ik toch maar even het zekere voor het onzekere gekozen. Ik heb een middenweg gekozen en de blusser verhuisd naar het voeteneind en vastgemaakt aan de kunststof behuizing van de speaker. Zit echt stevig vast en kan zich nu niet meer gedragen als een projectiel bij een noodstop en ik hoef niet in metaal te schroeven, want vind ik toch een beetje zonde.... Thanks voor de tips :m: .

p7280211smallgd1.jpg

Link naar reactie

ben je niet bang dat een bijrijder/ster met zwabbervoetjes je blusser per ongeluk losschopt en je halve speakerdeksel en alles wat er aan vastzit meeneemt? Hoewel nu goed vast, breekt dit dan toch als een luciferhoutje..?

aangepast door MdV
Link naar reactie
ben je niet bang dat een bijrijder/ster met zwabbervoetjes je blusser per ongeluk losschopt en je halve speakerdeksel en alles wat er aan vastzit meeneemt? Hoewel nu goed vast, breekt dit dan toch als een luciferhoutje..?

zet hem gewoon vast tegen de stoelaan zo gaat ie mee naar voren en achteren en heb je er nooit last van .

bij mij zit ie gewoon aan de stoel vast van de bestuurder prima optie zal een foto posten

gr eric :)

Link naar reactie
ben je niet bang dat een bijrijder/ster met zwabbervoetjes je blusser per ongeluk losschopt en je halve speakerdeksel en alles wat er aan vastzit meeneemt? Hoewel nu goed vast, breekt dit dan toch als een luciferhoutje..?

Bas gaat alleen hard door de bochten wanneer zijn vrouw er niet naast zit :)

Link naar reactie
Bas gaat alleen hard door de bochten wanneer zijn vrouw er niet naast zit :)

Klopt, en verder weet elk van mijn bijrijders (doorgaans collega´s en vrienden) dat ik retezuinig ben op mijn ZZZ en zo gaan zij er dan ook mee om.

@erik z, ik ben benieuwd hoe deze bevestigd zit. Ik heb het overwogen, maar gezien de stoelverwarming enzo durf ik het niet aan om de blusser vast te schroeven aan de onderkant van de zitting. Geen idee wat er dan mis kan gaan. Dus ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Klopt, en verder weet elk van mijn bijrijders (doorgaans collega´s en vrienden) dat ik retezuinig ben op mijn ZZZ en zo gaan zij er dan ook mee om.

@erik z, ik ben benieuwd hoe deze bevestigd zit. Ik heb het overwogen, maar gezien de stoelverwarming enzo durf ik het niet aan om de blusser vast te schroeven aan de onderkant van de zitting. Geen idee wat er dan mis kan gaan. Dus ik ben benieuwd!

zou ik ook niet doen

is bevestiging aan de onderkant van het handschoenkastje geen optie? Ben zelf ook een plek aan het zoeken, kans op er tegen aantrappen is klein, omdat ie boven de schoenen zit en zeker als je een smalle blusser neemt. Voordeel is ook dat de blusser niet zo in het zich zit, want erg fraai is het niet om te zien

Link naar reactie

schiet me ineens te binnen.

Ik weet niet of jij ook een HK set hebt of nog een vakje hebt achter de stoelen.

Volgens mij had Chris in zijn oude rode die nu van Leander is een design blusser op dat vak achter de stoelen.

Je moet maar een mooie blusser kunnen vinden maar het zou nog een oplossing kunnen zijn als je ervan houdt.

Link naar reactie

nog ff gezocht en weet niet of je dit draadje al had bekeken.

Hier staat een foto van Chris in en staat ook nog een post van Sledge met BMW onderdelen om de brandblusser voor onder je stoel te monteren.

Link naar reactie

Kortom, het komt erop neer dat geen enkele plek de meest ideale is. Ik laat hem voorlopig zitten waar hij zit en als mijn vrouw er last van heeft dan kijk ik nog even naar de optie om hem onder de stoel te monteren. Want dat is denk ik nog de meest ideale oplossing. (eric z.... foto´s graag!)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.