Ga naar inhoud

Importeren en verzekering

Aanbevolen berichten

Zoiets moet je ook niet vragen Edwin, zoiets moet je gewoon doen :wave:

:thumbup:

klopt ja. Maar er zijn ook maatschappijen die wel alleen casco kunnen verzekeren ivm opslag maar pas WA kunnen doen wanneer je kenteken hebt.

Heb er zelf dus maar 1 gevonden die destijds het "naar huis rijden uit Italië" wilde verzekeren. Moest daar alleen wel meteen de verzekering voor de rest van het jaar afnemen. Maakte gelukkig niet uit want voor mij was het toch de goedkoopste.

Link naar reactie
  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mannuh,

bedankt voor de vele reacties. Intussen heb ik zelf ook nog wat speurwerk gedaan op het Net. Via wat Googelen kwam ik uit bij www.importautos.nl dat kopers een beetje, of meer, begeleiding geeft bij de import. Zij konden mij onder meer het volgende aanbieden:

vooraf -naar je huis- toezenden van exportplaten zodat je de hele mikmak in Duitsland niet meer hoeft te doen (eur 129) Het kenteken zou een geldigheidsduur van 5 dagen hebben

een 15-daagse WA verzekering met Europadekking (groene kaart, eur 69).

Ze kunnen ook nog de buitenlandse papieren beoordelen, of je alles hebt en het goed genoeg is om in te voeren. Ook bieden ze een aantal BPM-berkeningen aan die Douane-proof zijn. Op deze wijze zou het zelfs mogelijk zijn een extra BPM-korting te regelen zijn, maar in mijn geval ging dit niet op. Inclusief het regelen van het 1-dags kenteken zou dit op eur 250 komen.

Ik vind die optie van die kentekenplaten wel aantrekkelijk en ook die verzekering, als ik de reacties van jullie hoor. Typisch is die FBTO-reactie, dan weer wel en dan weer niet.

Ik ga er overigens maar vanuit dat die importautos.nl een betrouwbare club is, heeft iemand overigens wel eens van deze jongens gehoord?

Grt Jeroen

;)

Link naar reactie

Wel van gehoord, maar geen ervaringen tot nog toe. Ik zou het gewoon allemaal zelf doen; hier op het forum lijkt het alsof het ontzettend veel werk is, maar het valt allemaal echt wel mee! Er zijn gewoon een aantal basiszaken waar je aandacht aan moet besteden:

- Vraag vooraf kopieen van de Fahrzeugbrief en Serviceboekje op per fax/e-mail en natuurlijk ook extra detailfotoos (!). Zodat je niet voor verassingen komt te staan. Vraag ook expliciet of de auto ooit in een ongeval betrokken is geweest (Unfallfahrzeug) en naar de overall staat (bijzonderheden?).

- Eventueel kun je bij een officiele BMW dealer navraag doen op chassisnr (van de kopie van de Fahrzeugbrief) mbt het garantieverleden. Ik heb goede ervaringen met Ekris in veenendaal.

- Zorg dat je op tijd bij de auto bent, om de auto helemaal na te lopen en na goedkeuring langs het Strassen&Verkehrsamt te gaan voor afmelding, kentkekenplaten en verzekering (Zoll-Kennzeichen!). Met een Zoll-kennzeichen kun je ook verzekerd over de grens, naar huis rijden.

- Heb je de auto thuis staan, verzeker hem dan all-risk op chassisnr bij bijvoorbeeld Centraal beheer. Bij all-risk zijn bijna alle maatschappijen welwillend en meestal wordt-ie toch zo verzekerd. Aan de andere kant, staat-ie binnen gaat ie vaak ook mee in de inboedelverzekering!

P.S. Na wat ik meegemaakt heb, zou ik nooit vantevoren exportplaten regelen voordat ik de auto daadwerkelijk gezien en geproefd heb!

Link naar reactie
Inclusief het regelen van het 1-dags kenteken zou dit op eur 250 komen.

:schater::schater: Eendaags kenteken is gewoon gratis, je hoeft alleen maar te bellen. Ze vragen jouw wel ca 100 euro te veel voor hun dienst. Ik heb zelf laatst mijn auto ingevoerd met exportketeken van 30 dagen inclusief verzekering van 30 dagen voor maar 150 euro. Het gaat heel snel. wel handig is wel om een Dekra keuring te laten doen.

Indien je die 100 euro kan missen is het dan makkelijk.

Bij mij ging het zo.

10:00 bij de Dekra zonder afspraak, klaar om 10:45. Er waren zo'n 3 mensen voor mij in de rij. Kosten ca 70 euro ze checken alles.

11:00 bij de gemeente plaatst van registratie. Papier opgehaalt, platen gamaakt en verzekering en betalen,klaar rond 12:30 en er waren nog iets van 10 mensen voor mijn in de rij. Kosten 150 euro voor kenteken en verzekering +tenaam stelling. Dus alles samen ca 220 euro.

Het gaat makkelijk en het is een leuke avontuur!! <_<

Zelf doen is veel leuker. Maar jij beslist uiteindelijk.

Succes :wave:

Link naar reactie
Wel van gehoord, maar geen ervaringen tot nog toe. Ik zou het gewoon allemaal zelf doen; hier op het forum lijkt het alsof het ontzettend veel werk is, maar het valt allemaal echt wel mee! Er zijn gewoon een aantal basiszaken waar je aandacht aan moet besteden:

- Vraag vooraf kopieen van de Fahrzeugbrief en Serviceboekje op per fax/e-mail en natuurlijk ook extra detailfotoos (!). Zodat je niet voor verassingen komt te staan. Vraag ook expliciet of de auto ooit in een ongeval betrokken is geweest (Unfallfahrzeug) en naar de overall staat (bijzonderheden?).

- Eventueel kun je bij een officiele BMW dealer navraag doen op chassisnr (van de kopie van de Fahrzeugbrief) mbt het garantieverleden. Ik heb goede ervaringen met Ekris in veenendaal.

- Zorg dat je op tijd bij de auto bent, om de auto helemaal na te lopen en na goedkeuring langs het Strassen&Verkehrsamt te gaan voor afmelding, kentkekenplaten en verzekering (Zoll-Kennzeichen!). Met een Zoll-kennzeichen kun je ook verzekerd over de grens, naar huis rijden.

- Heb je de auto thuis staan, verzeker hem dan all-risk op chassisnr bij bijvoorbeeld Centraal beheer. Bij all-risk zijn bijna alle maatschappijen welwillend en meestal wordt-ie toch zo verzekerd. Aan de andere kant, staat-ie binnen gaat ie vaak ook mee in de inboedelverzekering!

P.S. Na wat ik meegemaakt heb, zou ik nooit vantevoren exportplaten regelen voordat ik de auto daadwerkelijk gezien en geproefd heb!

Goed verhaal, sluit ik me helemaal bij aan. Het is vrij eenvoudig en ook nog eens een leuke ervaring om dat daar in Duitsland eens mee te maken.

Link naar reactie
Goed verhaal, sluit ik me helemaal bij aan. Het is vrij eenvoudig en ook nog eens een leuke ervaring om dat daar in Duitsland eens mee te maken.

Idem, leuk dagje van maken. Je gaat vanaf die dag een ander mens zijn...... durch Freude am Fahren

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Oud topic maar toch ff, zit al jaren bij Centraal Beheer en voor al jaren auto's zelf in, heb Centraal Beheer een beetje opgevoed, vroeger nagenoeg onmogelijk moest ik iedere keer doorverbonden en teruggebeld worden tot ik daar de juiste persoon te pakken had maar nu geen probleem kan gewoon op chassisnummer :kisstogether:

Daarnaast heb je voor het exportkenteken ook een Export (WA) verzekering nodig dus meestal zijn ze dubbel verzekerd bij mij. :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in