Ga naar inhoud

Certificaat Alarm Klasse III

Aanbevolen berichten

Hoi,

En meteen nog maar een vraagje.....

BMW dealer Ekris in Nijkerk heeft mij bevestigd dat het alarm wat af fabriek op onze Z3 gemonteerd is een Klasse III alarm is, maar nu vraagt de verzekeraar een certificaat hiervan.

Weet iemand misschien of en hoe daaraan te komen is????

Groet,

Rene

Damn, waarom gaat de zon niet schijnen.....

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Laten keuren bij een SCM gecertificeerd bedrijf (of bovengenoemd bedrijf ^_^ ). Dit dien je wel jaarlijks te laten herhalen. Er wordt dan gekeken of de slotsensors van deuren, motorkap en achterklep, de interieurbewaking en de helligsdetector het nog doen.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Het certificaat [sCM-TNO] hoort bij de originele aankoopbon/o.h. papieren/instructieboeken te zitten; het originele BMW-alarm is van het type EWSII+BM 34/36+MS100 en is een klasse 3 alarm; dit certificaat wordt door alle verzekeringmaatschappijen geaccepteerd en een jaarlijkse herkeuring[?] is niet noodzakelijk.

Als dit certificaat niet aanwezig is, is het waarschijnlijk ook geen origineel BMW alarm...

Dat is ook een valkuil wat veel importkopers zich niet realiseren: de meeste import Z3's hebben geen alarm dus geen certificaat: geen verzekering mogelijk en ben je je importvoordeel gedeeltelijk kwijt aan een goed kl.3 alarm wat je dan nog verplicht moet laten installeren.

Destijds was een BMW-alarm kl.3 een optie van F2049,-.

Link naar reactie
Het certificaat [sCM-TNO] hoort bij de originele aankoopbon/o.h. papieren/instructieboeken te zitten; het originele BMW-alarm is van het type EWSII+BM 34/36+MS100 en is een klasse 3 alarm; dit certificaat wordt door alle verzekeringmaatschappijen geaccepteerd en een jaarlijkse herkeuring[?] is niet noodzakelijk.

Als dit certificaat niet aanwezig is, is het waarschijnlijk ook geen origineel BMW alarm...

Dat is ook een valkuil wat veel importkopers zich niet realiseren: de meeste import Z3's hebben geen alarm dus geen certificaat: geen verzekering mogelijk en ben je je importvoordeel gedeeltelijk kwijt aan een goed kl.3 alarm wat je dan nog verplicht moet laten installeren.

Destijds was een BMW-alarm kl.3 een optie van F2049,-.

"Geen verzekering mogelijk" is onzin. Ik heb zowel bij beide Z3's en bij de Z4 te horen gekregen dat je alleen niet verzekerd bent tegen diefstal, wat aanneemlijker is dan jij beweert. Dit was overigens bij 2 verschillende maatschappijen: Reaal en NN

Ben het wel met je eens dat de dealer dit netjes af had moeten geven, is natuurlijk van de gekke om daar nu nog 40 euro voor te moeten betalen terwijl het er gewoon bij hoort te zitten.

Link naar reactie
"Geen verzekering mogelijk" is onzin. Ik heb zowel bij beide Z3's en bij de Z4 te horen gekregen dat je alleen niet verzekerd bent tegen diefstal, wat aanneemlijker is dan jij beweert. Dit was overigens bij 2 verschillende maatschappijen: Reaal en NN

Ben het wel met je eens dat de dealer dit netjes af had moeten geven, is natuurlijk van de gekke om daar nu nog 40 euro voor te moeten betalen terwijl het er gewoon bij hoort te zitten.

bij een nieuwe auto is het certificaat 36 maanden geldig en moet vervolgens ieder gekeurd/getest worden bij een scm gecertificeerd bedrijf, bijvoorbeeld de bmw dealer. Het jaarlijks laten keuren van je alarminstallatie kost uiteraard geld. Overigens gaan verzekeringsmaatschappijen hier verschillend mee om, sommige eisen klasse III bij diefstal en voor andere is ook diefstal verzekerd zonder alarm.

Hetzelfde geldt voor de stoffen kap, die niet onder de dekking van alle maatschappijen valt.

Link naar reactie

Hmmm, ik heb onze ZZZ overgenomen van een hele goede vriend van me die ik meer dan 100% vertrouw!

Daar komt nog bij dat Ekris een uitdraai heeft gemaakt op het serienummer van de auto en daar staat op:

Sonderausstattung

Heel veel

en dan: 0302 Alarmanlage klasse III

en dan nog veel meer....

Zou toch verwachten dat als deze Individual ZZZ af BMW-werk geleverd is met een alarm (volgens BMW...) dit er niet uitgebouwd zal zijn....lijkt mij niet logisch, toch?

Daar komt bij dat mijn maatje mij heeft verteld dat het alarm er inderdaad in zit en werkt!

Ik moet dus alleen even naar de dealer toe om het alarm te laten testen!

Link naar reactie

Een simpele test doet wonderen. Zet de auto eens met de kap open en de raampjes omlaag op slot met de afstandsbediening. Wacht ongeveer een minuut en ga eens overduidelijk bewegen in de auto of probeer erin te klimmen. Gaat het alarm af, dan zit er interieurbewaking in.

Je kan ook de auto opkrikken als deze op slot staat. Op enig moment gaat het alarm af (als het goed is). Dan zit er dus een hellingsdetector in.

Maar, een check bij de BMW kan natuurlijk geen kwaad. Kun je misschien meteen een certificaat opvragen!

Link naar reactie
Hmmm, ik heb onze ZZZ overgenomen van een hele goede vriend van me die ik meer dan 100% vertrouw!

Daar komt nog bij dat Ekris een uitdraai heeft gemaakt op het serienummer van de auto en daar staat op:

Sonderausstattung

Heel veel

en dan: 0302 Alarmanlage klasse III

en dan nog veel meer....

Zou toch verwachten dat als deze Individual ZZZ af BMW-werk geleverd is met een alarm (volgens BMW...) dit er niet uitgebouwd zal zijn....lijkt mij niet logisch, toch?

Daar komt bij dat mijn maatje mij heeft verteld dat het alarm er inderdaad in zit en werkt!

Ik moet dus alleen even naar de dealer toe om het alarm te laten testen!

ja, klopt ook al weet je zelf dat het werkt moet je jaarlijks een bedrag doneren aan je dealer. Het maakt niet uit of het systeem origineel BMW is of niet. Ik heb ook inbouw af fabriek, maar geen levenslang geldig certificaat. Je kunt het vergelijken als een APK voor de verzekeraar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in