Ga naar inhoud

auto anecdotes

mohikaan

Aanbevolen berichten

Eigenlijk als een uitbreiding aan de leuke topics over autoverleden probeer ik dit eens;

Reed eens aan de rand van rotterdam over een weggetje en moest bij een kruising krachtig remmen.

Knalde er een auto achterop.

Mijn auto zat flink in elkaar en de auto van de achterligger ook. De man had geen papieren bijzich en stelde voor kilometer door te rijden naar zijn huis.

Zo gezegd, zo gedaan, rijden we tot mijn verbazing (schrik) een woonwagenkamp op.

Veel bekijks!

Vliegt een deur open, stormt een vrouw naar buiten met een mes en schreeuwt tegen haar man dat hij hun auto in elkaar gereden had.

Vent slaat op de vlucht. Vrouw achtervolgt hem :schater::schater:

Vrouw wordt door omstanders bedaard, probeert de schuld nog even bijmij te leggen, maar nodigt me uit in de woonwagen om de papieren in tevullen. Later netjes de schade uitgekeerd gekregen :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik rij over de parkeerplaats van de flat waar ik destijds woonde. Halverwege de parkeerplaats stop ik voor een auto die de weg enigszins verspert. Ik stop enkele meters achter de auto. Zie ik de achteruitrijlichten aangaan en de auto steeds sneller dichterbij komen.... ik toeter... boem is ho!. Ik stap uit, bumper, lampen en grill stuk. Motorkap stond iets bol. Komt het vrouwtje uit de auto gestapt. Ze zegt sorry en zegt opgelucht: "Gelukkig is er niks te zien aan je auto" :thumbup: .

Uiteindelijk alles goed afgehandeld. Reden van haar gehaast achteruit rijden: "Ik dacht dat ik de auto van m´n ex zag staan." Ja en... dacht ik.

Link naar reactie

Wil met smerig regenachtig en stormachtig weer de auto nemen ergens naar toe.

Stap snel in en wil net de auto starten, hoor ik gejank ergens !?!

Ik denk, wacht, ff luisteren. Het lijkt wel uit de auto te komen. ;)

Na ff zoeken doe ik de motorkap open, zit boven op de accu een kleine kat !?! :thumbup:

Had ik dus zo mee weg kunnen rijden. De kat was zeker via de onderzijde het motorruim in gekropen !?! :thumbup:

Kwam goed af dus, ................................. of sommige zou zeggen jammer !@! :thumbup:

;)

Link naar reactie

eerste dag als dienstplichtig soldaat.

Ik moet opkomen in Ermelo en ben met mijn oude (lees verroeste) toyota onderweg.

Bij afslag Ermelo onderaan de afrit netjes voorgesorteerd om rechtsaf te gaan en sta achter een legercombi.

Komt de combi ineens vol achteruit en rijdt mijn voorkant in elkaar.

"Ik dacht dat ik toch rechtdoor moest en niet rechtsaf". Achteraf bleek dat ie toch gewoon rechtsaf moest.

Welkom in het leger......

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Onze gemeente had een klein IT probleemje en daarom kwamen de nota's voor de parkeervergunningen ruim 6 maanden te laat. Dus beide vergunningen vorige maand betaald en vervolgens alleen de bewonersvergunning ontvangen. De zakelijke vergunning niet en dus gisteren voor mijn kantoor de eerste boete van € 47,50. Vanmorgen de gemeente gebeld en daar vertelde de telefoniste dat er veel meer klachten waren en vervolgens doorverbonden met het Publieksbureau. Verhaal uitgelegd, dame zoekt het uit en belt later terug dat men vergeten is de vergunning te verzenden en dat deze morgen in de bus ligt maar dat zij de boete niet kan intrekken. Ik moet dus bezwaar aantekenen. Mijn eerste reactie :nono: Ik ben niet van plan om een half uur te besteden aan een bezwaarschrift voor iets dat volledig buiten mijn schuld is gebeurd maar de aardige mevrouw zal een standaardbrief meesturen die ik alleen maar hoef in te vullen en te retourneren. Omdat als je hierin niet meegaat het uiteindelijk nog veel meer tijd gaat kosten zal ik dit maar doen.

Goed vanmiddag thuis even wat gegeten, terug naar kantoor en de auto geparkeerd. Vijf minuten later zie ik dat zo'n parkeerwachter opnieuw een bon uitschrijft en ik denk :harhar: Om 15.15 ga ik naar huis om van mijn welverdiende vakantie te genieten en komt dezelfde parkeergozer (PG) net langs.

PG "Is die BMW van u?"

Ik "Ja, hebben jullie niets beters te doen?"

PG "Hoezo heeft u de vergunning voor 2007 dan wel betaald?"

Ik "Ja, op 11 juni, ik heb juist vanmorgen met het Publieksbureau gebeld"

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een en ander uitgelegd en ook gevraagd waarom hij geen lijst heeft met betaalde maar niet verzonden parkeervergunningen zodat het hele bezwaarschriftcircus achterwege kan blijven. De gemeente weet toch dat dit probleem speelt?

PG "Ja maar wij hebben van onze leidinggevende opdracht gekregen om voor de zekerheid toch maar iedereen te bekeuren met een vergunning 2006 achter het raam "

IK "Lekker is dat en ik kan nu een bezwaarschrift indienen?"

PG" Ja meneer dat heb je met die ambtenaren"

IK" Maar je bent zelf toch ook een ambtenaar?"

PG"Ja dat is wel zo maar zo voel ik het niet" :kisstogether::blink: :sick:

Hij nam de bon wel mee maar toch moet ik voor die van gisteren bezwaar aantekenen omdat die door een collega was uitgeschreven :rolleyes:

Link naar reactie
mensen die een BMW kunnen betalen moeten niet zeuren over zo'n klein bonnetje

Koos !!!! Leuk dat je er bent !!!!

Ik heb je gelijk toegevoegd aan mijn 'Mijn Vrienden' :rolleyes:

Link naar reactie

Reed een jaar of 7 geleden een keer de Z3 (toen nog van mijn vrouw) in de havens van Antwerpen (Zuidzijde).

Ik had een reparatie op een schip uitgevoerd en was net onderweg naar huis.

Het was Zaterdag dus lekker rustig in de havens.

Na een recht stuk weg, kwam er een bocht naar rechts.

Nu beginnen veel bochten in Antwerpen vrij ruim, maar nemen ze in de bocht in scherpte toe.

Ik ben dus veel te hard de bocht ingegaan.

In eerste instantie had ik onderstuur en ging ik op de vangrail van de buitenbocht af.

Vlak voor 'impact' slingerde de auto om en en zag de vangrail van de binnenbocht voor de neus van mijn auto opdoemen.

Vlak voordat ik de vangrail raakte, draaide de auto echter weer om en ging ik weer recht op de vangrail van de buitenbocht af.

Ik dacht dat ik het nooit meer zou halen en stuurde al af op een uitsparing in de vangrail waar de spoorlijn de weg kruiste.

(Ik denk dat de schade er niet minder om geworden was, maar in paniek zocht ik een uitweg...)

Maar net voordat het weer zover was, slingerde de auto weer om en ging ik weer op de vangrail van de binnenbocht af.

Wederom heb ik die vangrail op een haar na gemist en draaide de auto door om in achterwaardse richting.

Ik gleed achteruit nog een stukje door naar de vangrail aan de overzijde van de weg alwaar ik op 30cm. van de vangrail tot stilstand kwam en de auto afsloeg.

Ik ben uitgestapt en kon werkelijk niet geloven dat ik er zonder schade vanaf gekomen was.

Terwijl ik terug in de auto stap, zie ik aan de overzijde een portiers-loge waar een portier en een vrachtwagen chauffeur met open mond stonden te kijken.

Zij hebben natuurlijk een boel gegier van banden gehoord waarna zij mij achteruit voorbij hebben zien komen glijden.

Na ingestapt te zijn, ben ik omgedraaid in de goede richting en be ik als een slak naar huis gereden.

Ik heb het thuis nooit durven vertellen, en het was een ervaring welke ik echt nooit meer hoop mee te moeten maken!!

Link naar reactie

wij reden af gelopen winter op de A15 richting huis.

we wisselde van de rechter naar de linkerrijbaan, zien we in de achteruitkijk-spiegel een auto met hoge snelheid naderen.

hij knipperde met zijn lichten.

we zeiden nog tegen elkaar;wat moet die lul nou...

maar er zat ruimte genoeg tussen,dus we bleven gewoon op die rijbaan.

volgt die l#l ons helemaal tot bij ons voor 't huis.

wij parkeerde de auto en hij kwam er naast staan,stapt uit en loopt naar ons toe.

Willy doet z'n raam open en zegt;wat moet je...

zegt die man;politie midden gelderland

Wil;ja..en.

Man;u sneed ons af.

Wil;o,waren jullie die gekken die zo hard aan kwamen rijden

Man;ja,dat waren wij

Wil;jullie voeren geen zwaailicht of sirene

Man;maar u rijstijl verdient ook geen schoonheidsprijsje,u geeft geen richting aan en u rijd te hard

Wil;kan wel zijn maar daar hou je me niet voor aan

Man;ik laat 't deze keer bij een waarschuwing

Wil;is je geraden ook..

bleekt dat die man een colega op moest halen in Arnhem,maar reed hij wel even 15 kilometer om om mij dat te vertellen.

de politie is tegenwoordig ZO druk.......ja,ja

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in