Ga naar inhoud

HEET!!!

Harrie

Aanbevolen berichten

Vandaag stond Margreet met de Z3 bij ALkmaar met een kokende motor. ALthans het lampje brandde, de airconditioning viel uit en de motor begon onregelmatig te lopen. Direct aan de kant gezet, dat was goed denk ik, en vervolgens weer proberen te starten, maar het lampje bleef branden. Vervolgens de WW gebeld en die kwamen snel, direct al met een bergingswagen. De monteur heeft nog even gekeken en een stukje gereden en het lampje ging ineens uit, de motor liep weer normaal en de airco deed het weer. Daarna is ze naar Hoorn terug gereden en onderweg ging weer het lampje aan en liep de temperatuurmeter weer op.

Daarna weer plotseling uit. Kortom ellende :thumbup:

Nu hebben we de auto bij de garage maar neergezet, en de conclusie van de monteur was dat er mogelijk lucht in het koelsysteem zou zitten. Herkennen jullie dat ook als mogelijkheid voor deze klacht ? Ze gaan hem morgen ontluchten en dan zou het probleem over moeten zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik ben dan ook niet technisch.

Ik hoor graag van een van jullie

Groeten

Harrie

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Voor een andere niet techneut klinkt het wel logisch, problemen als de motor daadwerkelijk heet is geeft aan dat er ook echt een probleem was, dus geen slecht contact van een lampje of een defecte voeler van de koelwatertemperatuur. Lucht zou kunnen (Waar komt dat dan ineens vandaan ????), misschien ook een slecht contact van de koelwaterpomp ?? soms doet ie ut en soms niet ??? Lekke koppakking veroorzaker van lucht in het systeem ???

Ik schiet maar wat, er zijn vast wel echt technische forummembers die wat zinnigers kunnen zeggen.

Succes.

Link naar reactie

Lucht komt niet zomaar in het koelsysteem, of er zit te weinig koelvloeistof in of je hebt een lekke koppakking.

Thermostaat kan ook blijven hangen zodat hij te warm wordt, dan krijg je ook lucht in het systeem.

Maar daar zal de monteur morgen ook wel uitkomen denk.

Link naar reactie

Bedankt voor jullie oplossingen. Het was inderdaad geen lucht zoals Ruud ook al veronderstelde, en ook in lijn met de opmerkinghen van Z3-lover, maar de vin deed het niet meer. Inderdaad stekkertje los want de borging die daarbij hoort was ook verdwenen. Kortom, gelukkig een kleinigheid en ik kan weer toeren, want het is mooi weer. :rolleyes:

Groeten en nogmaals bedankt.

Harrie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.