Ga naar inhoud

Laptop


Rubenz3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

What´s new.... ;) Vind dit wel een beetje jammer. Wordt in een topic geplaats waar dit soort vragen kan lijkt mij, waar members hun kostbare tijd nemen om mijn vraag te beantwoorden, wordt om de bocht gekomen met een reactie dat alleen z3/z4 gerelateerde vragen gesteld mogen worden op dit forum. Lijkt mij; zonder computer, geen internet, geen forum.....

Vraag was gesteld aan de members die eventueel hulp kunnen bieden aan een zoekende. Is dat niet waar een forum voor bedoeld is. Mocht deze vraag je niet liggen, lees het dan alleen maar! Als ik een member zou zijn, zonder Zzz/Zzzz heb je een punt, maar nu?????

Overigens wil ik een ieder bedanken die tot nu toe hun ervaring hebben willen delen wat betreft mijn vraag :thumbup: Ik zal hier plaatsen wat uiteindelijk mijn beslissing is geworden zodat degenen die het willen weten, dit kunnen lezen. En degenen die het niet willen weten............

quote: "alles wat je kwijt wil, kan je hier kwijt". lijkt me antwoord op de vraag en het topic is hier bijgevolg op zijn plaats.

Link naar reactie
Ik zal hier plaatsen wat uiteindelijk mijn beslissing is geworden

Zand erover........... -_-

Ben benieuwd met wat voor meuk je uiteindelijk thuis komt :thumbup:

Voor je budget kun je hele goeie (2 jaar oude) vinden, met alle nagenoeg alles erop en eraan en geen VISTA erop!!!! ;)

Link naar reactie
What´s new.... ;) Vind dit wel een beetje jammer. Wordt in een topic geplaats waar dit soort vragen kan lijkt mij, waar members hun kostbare tijd nemen om mijn vraag te beantwoorden, wordt om de bocht gekomen met een reactie dat alleen z3/z4 gerelateerde vragen gesteld mogen worden op dit forum. Lijkt mij; zonder computer, geen internet, geen forum.....

Vraag was gesteld aan de members die eventueel hulp kunnen bieden aan een zoekende. Is dat niet waar een forum voor bedoeld is. Mocht deze vraag je niet liggen, lees het dan alleen maar! Als ik een member zou zijn, zonder Zzz/Zzzz heb je een punt, maar nu?????

Overigens wil ik een ieder bedanken die tot nu toe hun ervaring hebben willen delen wat betreft mijn vraag :thumbup: Ik zal hier plaatsen wat uiteindelijk mijn beslissing is geworden zodat degenen die het willen weten, dit kunnen lezen. En degenen die het niet willen weten............

IMO zou je je vraag op een computerforum moeten stellen. Nogmaals, ik spaar suikerzakjes. Is dit het forum om het daarover te hebben?

Link naar reactie

mocht het je nog boeien na al het off topic geleuter ;) je hebt een laptop/pc nodig om te kunnen posten op het ZZZ forum dus vraag vind ik relevant :smart:

heb jarenlang Dell gehad zowel prive als zakelijk maar zoals hier al eerder langskwam is een gevalletje garantie echt een nachtmerrie. Heb geprobeerd een slechte batterij die buiten het battery replacement programma viel, te laten vervangen: een drama.

Sinds kort prive overgegaan op Sony. Nu in trotse bezit van Sony Vaio VGN-C2S, echt een instapmodelletje Viao want die apparaten kunnen je klauwen met geld kosten, maar deze viel erg mee. Actie MediaMarkt EUR 999,- Uiteraard Intel erin, apparaat krijgt goede reviews al blijft dat behoorlijk subjectief natuurlijk. Is klein, licht (2,3kg), geweldige batterij (180 min), design is mooi (ja dat telt tegenwoordig, geen plastic aquarium kopen). Niet om mijn eigen keuze te bevestigen :thumbup: maar ben zeer tevreden. Als het niet zo zou zijn zou ik het hier ruiterlijk toegeven.

Privegebruik op Vista valt me eerlijkgezegd mee (elkaar niet teveel napraten jongens. -_- Als je het niet in gebruik hebt, kan je er ook niet al te veel van vinden), heb 1 compatibility issue meegemaakt (SanDisk Cruzer Profile USB heeft er geen in) maar verder alle software en hardware vrij snel aan de gang gekregen. Duurt even voor alle inmiddels beschikbare updates geinstalleerd staan (net als XP), maar dan draait het stabiel en betrouwbaar.

heb wel geleerd dat webshops echt niet goedkoper zijn, de Viao kostte volgens kieskeurig destijds vanaf EUR 1150 bij de goedkoopste aanbieder op internet en je ziet wat ik er uiteindelijk voor betaald heb. Inmiddels is het verschil kleiner, maar toch: goed zoeken.

succes met de jacht! ;)

Link naar reactie
Ik ga eens lekker uit de hoek komen. Ja hoor, voorspelbaar, je kunt me er meteen weer intrappen.

Volgens mij is de praatgroep bedoeld voor zaken die in andere rubrieken op dit forum niet aan de orde komen, maar zouden topics altijd gerelateerd moeten zijn aan de Z3/Z4...

De praatgroep is mijns inziens niet bedoeld voor vragen over de aanschaf van een drumstel, brommer, postzegelalbum, digitale camera, CD-reiniger, DVD-speler of laptop....

Wat ben ik toch een ellendeling....

Ik neem aan dat de laptop primair gebruikt gaat worden voor... het editten van zzz filmpjes, bekijken van zzz foto's, bezoeken van het zzz forum etc. :schater:

Link naar reactie
Sloerie! ;)

Euh, pardon... Ik bedoel Dell.. Is ook prima, maar als consument wil je geen gevalletje garantie met dell afwikkelen.

My two cents en weer back on topic :thumbup:

Precies; garantie is voor consumenten niet grappig bij DELL. Prima laptops, maar ik vind dat de aftersales ook een heel belangrijk punt is bij het maken van een keuze. Zakelijk is DELL helemaal in orde overigens, ook qua aftersales.

En IBM wat ook genoemd is vind ik hetzelfde probleem. Prima laptops; totdat er iets aan de hand is. Dan kun je gewoon rustig 5 weken wachten... of langer.

Link naar reactie

los reageren op iedere post die langs is gekomen in 1 topic in je afwezigheid vind ik echt nou overbodig :thumbup:

3x achter elkaar... wees creatief met CNTL-C en CNTL-V, maak er ff 1 verhaaltje van en klaar is kees. (Bob is toch een Bouwer niet een Sloper?)

Link naar reactie
los reageren op iedere post die langs is gekomen in 1 topic in je afwezigheid vind ik echt nou overbodig ;)

3x achter elkaar... wees creatief met CNTL-C en CNTL-V, maak er ff 1 verhaaltje van en klaar is kees. (Bob is toch een Bouwer niet een Sloper?)

Tja... ff snel voor m'n werk po het forum kijken en iemand verder willen helpen met z'n keuze voor een laptop... dan kost het teveel tijd om eerst te verzamelen waar ik wel en niet op ga replyen etc. Zeker in een topic als dit lijkt het me niet zo'n punt.

Is trouwens BOB van de niet-drinkende auto rijder, niet van de bouwer -_-

Maar goed; ik zal er beter op letten voor je :thumbup:

Link naar reactie
IMO zou je je vraag op een computerforum moeten stellen. Nogmaals, ik spaar suikerzakjes. Is dit het forum om het daarover te hebben?

Niet mee eens Rob ! -_-

Zo staat het in het Subforum van de Off topic lounge ! ;)

Praatgroep

Alles wat je kwijt wil, kun je hier kwijt ...

Dus !!! :thumbup:

Link naar reactie

Even over Lenovo (IBM) garantie: Je krijgt een gratis telefoon nummer om te bellen en je geeft gewoon het serie nummer op. Van de 500+ IBMs die ik gekocht heb, heb ik ongeveer 10 kapotte power supplies gehad en 5 harde schijven en 1 beeldscherm.

De support lijn vervangt het spul in 1 dag. Dat was de goede kant. Ook minder goede ervaring met net-buiten-de-garantie gevallen waar je moet betalen (2 dagen na garantie = geen garantie ... tja).

Ik koop al deze apparatuur voor mijn klanten - en heb geexperimenteerd met verschillende merken. Compaq (nu HP) was de ergste waar van de eerste 20 die ik kocht, er 18 na 2 jaar niet meer werkten. Dell was beter, maar tech support was zo slecht dat ik het niet meer wilde kopen. Wat mij bijzonder goed aanstond bij IBM was dat de componenten uitwisselbaar zijn. Dus ik heb 1 malig een DVD writer gekocht, en in mijn volgende laptops die niet meer gekocht want ik kon die gewoon inschuiven. Niet veel fabrikanten waar dat bij kan.

Ook in jouw prijsklasse is er een Lenovo beschikbaar. Ik koop de laptops in bij de groothandel in de UK dus daar heb je helaas niet veel aan, maar ik heb wel 40% korting ...

Link naar reactie
Even over Lenovo (IBM) garantie: Je krijgt een gratis telefoon nummer om te bellen en je geeft gewoon het serie nummer op. Van de 500+ IBMs die ik gekocht heb, heb ik ongeveer 10 kapotte power supplies gehad en 5 harde schijven en 1 beeldscherm.

De support lijn vervangt het spul in 1 dag. Dat was de goede kant. Ook minder goede ervaring met net-buiten-de-garantie gevallen waar je moet betalen (2 dagen na garantie = geen garantie ... tja).

Ik koop al deze apparatuur voor mijn klanten - en heb geexperimenteerd met verschillende merken. Compaq (nu HP) was de ergste waar van de eerste 20 die ik kocht, er 18 na 2 jaar niet meer werkten. Dell was beter, maar tech support was zo slecht dat ik het niet meer wilde kopen. Wat mij bijzonder goed aanstond bij IBM was dat de componenten uitwisselbaar zijn. Dus ik heb 1 malig een DVD writer gekocht, en in mijn volgende laptops die niet meer gekocht want ik kon die gewoon inschuiven. Niet veel fabrikanten waar dat bij kan.

Ook in jouw prijsklasse is er een Lenovo beschikbaar. Ik koop de laptops in bij de groothandel in de UK dus daar heb je helaas niet veel aan, maar ik heb wel 40% korting ...

Ik heb jaren Dell gebruikt maar wil nu ook wat anders. Altijd al iets gehad tegen IBM vanwege de eigen architectuur waarbij je verplicht was om duur IBM geheugen etc. te kopen i.p.v. generiek spul. Is dat nog steeds zo of kun je er nu van allles inprikken?

Link naar reactie
Even over Lenovo (IBM) garantie: Je krijgt een gratis telefoon nummer om te bellen en je geeft gewoon het serie nummer op. Van de 500+ IBMs die ik gekocht heb, heb ik ongeveer 10 kapotte power supplies gehad en 5 harde schijven en 1 beeldscherm.

De support lijn vervangt het spul in 1 dag. Dat was de goede kant. Ook minder goede ervaring met net-buiten-de-garantie gevallen waar je moet betalen (2 dagen na garantie = geen garantie ... tja).

Ik koop al deze apparatuur voor mijn klanten - en heb geexperimenteerd met verschillende merken. Compaq (nu HP) was de ergste waar van de eerste 20 die ik kocht, er 18 na 2 jaar niet meer werkten. Dell was beter, maar tech support was zo slecht dat ik het niet meer wilde kopen. Wat mij bijzonder goed aanstond bij IBM was dat de componenten uitwisselbaar zijn. Dus ik heb 1 malig een DVD writer gekocht, en in mijn volgende laptops die niet meer gekocht want ik kon die gewoon inschuiven. Niet veel fabrikanten waar dat bij kan.

Ook in jouw prijsklasse is er een Lenovo beschikbaar. Ik koop de laptops in bij de groothandel in de UK dus daar heb je helaas niet veel aan, maar ik heb wel 40% korting ...

ben geen verkoper van Dell, maar daar heb je toch de duurdere series van de "slettebakken" voor?? Deze bieden ook dezelfde hardware tot in detail voor zo'n serie om grote bedrijven een image te kunnen laten zetten op elke laptop die binnenkomt die dan ook echt werkt. Voor prive en kleine bedrijven zijn de goedkopere versies van Dell IMHO best ok. Heb toevallig 2 maanden geleden 4x inspiron 6400 gekocht voor mezelf en wat vrienden. Met een F&F code krijg je 10% korting en omdat ik 4 kocht nog wat extra gratis meuk. Vista is vrijwel identiek aan XP voor dagelijks gebruik naar de gebruiker toe, dus ik zie geen probleem met Vista (heb wel 2 gig ram). Blijf de beeldschremen van Dell erg goed vinden.

Zie dat een 6400 met home premium, 2 gig en de 9-cel batterij (wel doen) ~EUR800 kost incl thuisbrengen. Lijkt me goede deal. Overigens geen true life nemen, da's klote. Een aparte Videokaart is wel een goed idee (da's dan toch 1 van de grote technische vernieuwingen van Vista dat het de GPU beter gebruikt) maar die krijg ik er bij de webconfiguratie ff niet in (???).

Link naar reactie

Kijk gewoon naar wat je echt nodig hebt, de merken doen tegenwoordig niet veel meer voor elkaar onder en worden veelal in dezelfde fabrieken geassembleerd (positieve uitzondering is Sony, deze zijn werkelijk van een uitmuntende kwaliteit) En als ik een tip mag geven, ik weet uit heel betrouwbare bron dat er vanaf week 32/34 veel spetterende aanbiedingen van notebooks gaan komen, dus als je nog even kan wachten dan is dat zeker de moeite waard.

Veel succes met je keuze!

Link naar reactie
ja, dat is waar - maar zijn ze niet een beetje (te) duur?

Is mooi spul inderdaad. Je moet wel bereid zijn om veel of alle software officieel te kopen, want 'test'-versies zijn voor de mac veel minder makkelijk te vinden dan voor het M$ platform.

Link naar reactie
Is mooi spul inderdaad. Je moet wel bereid zijn om veel of alle software officieel te kopen, want 'test'-versies zijn voor de mac veel minder makkelijk te vinden dan voor het M$ platform.

oh ja? ^_^

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.