Ga naar inhoud

verkeersdrempels

Gast Axel Falkeisen

Aanbevolen berichten

Gast Axel Falkeisen

Hallo Z3 rijders, ik heb sinds een week een Z3, 1.8 van 1998, een fraai exemplaar.

Tijdens onze eerste ritje kwamen we erg veel drempels en andere bultvormige obstakels tegen, om de vaart er uit te halen.

Ook bij het stapvoets nemen in de eerste versnelling, schampten wij regelmatig de bodem. Hebben alle Z3's hier last van? Ik heb geen extra lage banden of zo! Bestaat er een mogelijkheid om een Z3 een centimeter of vijf hoger op de poten te zetten?

Ik wacht op wijze raad.

Alvast bedankt, groet Axel

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hallo Z3 rijders, ik heb sinds een week een Z3, 1.8 van 1998, een fraai exemplaar.

Tijdens onze eerste ritje kwamen we erg veel drempels en andere bultvormige obstakels tegen, om de vaart er uit te halen.

Ook bij het stapvoets nemen in de eerste versnelling, schampten wij regelmatig de bodem. Hebben alle Z3's hier last van? Ik heb geen extra lage banden of zo! Bestaat er een mogelijkheid om een Z3 een centimeter of vijf hoger op de poten te zetten?

Ik wacht op wijze raad.

;) Ik weet niet wat voor drempels je tegenkomt maar ik rij een verlaagde ZZZ en heb nergens last van
Link naar reactie

Ik wacht op wijze raad.

Dag Axel,

Mogelijk is je ZZZ verlaagd, iets wat bij vele members hier op dit forum overigens niet ongebruikelijk is.

In dat geval kun je de verlaging ongedaan maken of verminderen door andere veren en/of schokdempers.

Vijf centimeter is wel veel, meestal is een verlaging (dus ongedaan maken) ca. drie centimeter.

Link naar reactie

Plaats eens een foto van je ZZZ. Het is snel genoeg gezien door het geoefende oog of je ZZZ wel of niet is verlaagd. Ik vermoed toch dat de auto verlaagd is. Normaal gesproken moet je drempel zonder problemen kunnen nemen.

Link naar reactie

Tja, een beetje teveel verlagen en je schampt zowat elke verhoging: ik heb de eerste 2 jaar met Bilstein verlagingsset [veren/dempers] rondgereden en moest toen zelfs soms omrijden omdat een drempel te hoog was!

Vooral het kruipend over de drempels heenrollen vond ik knap irritant [en achterliggers ook].

Toen M-veren laten monteren en sindsdien nergens meer last van.

Misschien heb je een import ZZZ want vooral in Duitsland gaan ze graag erg ver met verlagen, logisch want die veren kosten geen drol en het staat en rijdt natuurlijk erg strak.

Voor dagelijks gebruik zul je mijns insziens een compromis moeten vinden tussen 'rijdbaar' en 'optiek' want grote gaten in de spatborden boven de wielen is geen gezicht.

Mijn tip: iets verhogen [M-veren?] en dat compenseren [indien nodig] met grotere velgen.

Link naar reactie

Dag Axel,

Ook mijn Z3 ligt voor Nederlandse begrippen laag. Ik neem de meeste drempels dan ook dwars, dat scheelt vaak enorm in de bodem ruimte.

Korte en hoge drempels vermijd ik zoveel mogelijk. Kom ik er toch een tegen dan neem ik die maar zo recht, en langzaam, mogelijk waarbij ik veelal toch even de bodem raak :thumbup:

Cheers,

Marc

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in