Ga naar inhoud

ZZZZ Qp's verkopen niet ?

navigator

Aanbevolen berichten

Zal het maar eens in de groep gooien...

Op het duits Z-forum zijn hier ook al ellenlange discussie's over geweest...

Gisteren een BMW-verkoper gezien, hij had een Z4 M Qp bij.

Daar we met heelwat autogekken samen waren (Lotus Elise, Evo 9, enz.) kreeg hij meteen alle aandacht.

Op onze vraag wat dat nou moest kosten en wat hij eraf deed, zei hij meteen : 8 % en er loopt momenteel nog een premie van 5000 € bij. "Want ze verkopen niet goed..."

Ah, de M's dus ? Nee, beide modellen.

En de roadsters dan ? Geen probleem, verkoop blijft lopen zolang er cabrio fan's zijn.

Zodoende mijn conclusie : de Z3 Qp is dan toch een buitenbeentje en BMW heeft de Z4 Qp te "mainstream" gemaakt.

Heb wel effe een "zitprobe" gedaan in de wagen, past als een handschoen, je zit nog meer ingekapseld als bij de Z3QP.

Maar dat dashboard :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gisteren een BMW-verkoper gezien, hij had een Z4 M Qp bij.

Daar we met heelwat autogekken samen waren (Lotus Elise, Evo 9, enz.) kreeg hij meteen alle aandacht.

Op onze vraag wat dat nou moest kosten en wat hij eraf deed, zei hij meteen : 8 % en er loopt momenteel nog een premie van 5000 € bij. "Want ze verkopen niet goed..."

En de roadsters dan ? Geen probleem, verkoop blijft lopen zolang er cabrio fan's zijn.

Zodoende mijn conclusie : de Z3 Qp is dan toch een buitenbeentje en BMW heeft de Z4 Qp te "mainstream" gemaakt.

Heb wel effe een "zitprobe" gedaan in de wagen, past als een handschoen, je zit nog meer ingekapseld als bij de Z3QP.

Maar dat dashboard <_<

Daar begrijp ik helemaal niets van. De Z3 QP daar ben ik niet zo'n fan van. Overigens is dat een auto waaraan je moet wennen denk ik want ik ga hem wel steeds meer waarderen. Zondag ook een paar mooie exemplaren gezien, vooral die van Huub sprak mij aan. Maarrrr. De Z4 QP is van een heel andere orde. Dat vind ik een supermooie auto. Het is dat ik open wil blijven rijden in mijn vrije tijd maar anders had dat best wel eens de volgende auto kunnen worden.

Link naar reactie
..............BMW heeft de Z4 Qp te "mainstream" gemaakt.

Misschien hebben ze de nieuwprijs te hoog ingeschaald.

Denk dat er over 3 jaar honderden liefhebbers zijn die loeren of er een betaalbare gebruikte te koop is.

Link naar reactie

Ik persoonlijk vind de Z3 QP ook aparter dan de Z4 QP al vind ik de Z4QP natuurlijk ook ubergeil....e maar idd mischien iets te mainstream ja..

Ik vind dat nieuwe auto's IMHO veel te duur worden...als je kijkt wat je tegenwoordig nog koopt voor 30K en wat je er een jaar of 10 geleden voor kocht....echt belachelijk eigelijk...een simpele golf kost dit al.

Maar goed ik denk dat de QP's (Z3 en Z4) toch voor een selectief publiek zijn en ook minder mensen aanspreken als de Roadsters mede door het feit dat de Roadster er eerst was.

Zou het niet anders geweest zijn als er nooit een Roadster van de Z3 /4 geweest was, ik bedoel zouden er dan niet meer verkocht worden of praat ik nu heel stom <_< ?

Voor de duidelijkheid ik vind beide mooi hoor zowel de Roadster als de QP !

Link naar reactie

hoezo?? wat is het verschil??? de z3QP verkocht ook duidelijk slechter dan de cabrio en dan verwacht door BMW, dus ik zie het verschil niet. Je kunt beter zeggen, als het echt slecht verkoopt, dat het ze weer niet is gelukt (gelukkig) om een mainstream QP te maken.

Link naar reactie
hoezo?? wat is het verschil??? de z3QP verkocht ook duidelijk slechter dan de cabrio en dan verwacht door BMW, dus ik zie het verschil niet. Je kunt beter zeggen, als het echt slecht verkoopt, dat het ze weer niet is gelukt (gelukkig) om een mainstream QP te maken.

Mja, het is zo dat BMW lang gewacht heeft om de Z4 Qp te produceren, omdat ze net de situatie met de Z3 Qp niet meer wilden meemaken.

In Duitsland werd zelfs geopperd dat de Z4 QP de tanende verkoop van de Z4 in het algemeen moest opkrikken.

Op het duits forum lees je verschillende kommentaren waarin men een "welingelichte bron van bij BMW" citeert, zeggende dat de produktie van de Z4 QP aan 't einde van dit jaar wordt stopgezet.

Link naar reactie
de z3QP verkocht ook duidelijk slechter dan de cabrio en dan verwacht door BMW, dus ik zie het verschil niet. Je kunt beter zeggen, als het echt slecht verkoopt, dat het ze weer niet is gelukt (gelukkig) om een mainstream QP te maken.

Zijn er voorbeelden van 2 zits coupes waar wel grote aantallen van zijn gemaakt? (meeste coupes hebben ook een achterbankje)

Link naar reactie
Zijn er voorbeelden van 2 zits coupes waar wel grote aantallen van zijn gemaakt? (meeste coupes hebben ook een achterbankje)

Euhmmm de MGB GT is er volgens mij wel 1 en volgens mij valt zelfs de Honda CRX hieronder (sorry wou niet vloeken :schater: ).

Link naar reactie

... eerlijkgezegd ben ik daar maar wat blij mee... ! de ZZZ QP trekt bekijkt, ontlokt reactie, het is nl. geen auto die mensen iedere dag tegenkomen. Gelukkig verre van mainstream :newblush: Over wel/ niet mooi gaan we hier niet twisten, is nl. een kwestie van smaak. Vind idd ook dat de ZZZZ QP niet op dezelfde manier aanspreekt. Het is IMHO een prachtcar maar helaas niet enorm onderscheidend. Ik deel de conclusie van Navigator. :smart:

Misschien kijken we er over 5 jaar weer heel anders naar en zijn we onderdeel van de jacht naar mooie, goed onderhouden, schadevrije ZZZZ QPs met lage km's.. bijzondere auto's worden wel vaker pas later in hun leven (of pas na beeindigen productie) daadwerkelijk op waarde geschat en gewaardeerd...

Link naar reactie
Euhmmm de MGB GT is er volgens mij wel 1 en volgens mij valt zelfs de Honda CRX hieronder (sorry wou niet vloeken :schater: ).

Kun je gewoon niet stellen dat er geen markt is voor grote aantallen 2zits coupes? (kwam toevallig vanavond op google een artikel tegen dat ze de Z3QP oorspronkelijk met een 3e stoel wilde uitrusten.

Maar ja, heb allang in de gaten dat er in het wereldje van autoliefhebbers veel gespeculeerd wordt en broodje aap verhalen de ronde doen.

Link naar reactie

Ben toevallig Discovery-channel aan het klotsen, het gaat over de Ferrari 599 Fiorano...

Heeft toch wel wat van de ZZZZ Coupé in de belijningen Zitten... -_-

ferrari_599_gtb_04_03_06.jpg

Link naar reactie
Kun je gewoon niet stellen dat er geen markt is voor grote aantallen 2zits coupes? (kwam toevallig vanavond op google een artikel tegen dat ze de Z3QP oorspronkelijk met een 3e stoel wilde uitrusten.

Maar ja, heb allang in de gaten dat er in het wereldje van autoliefhebbers veel gespeculeerd wordt en broodje aap verhalen de ronde doen.

Ik denk dat je hier idd gelijk in hebt. Veel mensen hebben zo'n auto natuurlijk ook als 2e auto omdat ie wellicht als 1e auto wat minder geschikt is (voor mij is het overigens wel mijn daily) tel daar bij op dat ie ook nog is apart is en je houdt bar weinig mensen over die zo'n auto ook daadwerkelijk kopen behalve de echte liefhebbers.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in