Ga naar inhoud

Afgrijselijk krijsende remmen

martinvh

Aanbevolen berichten

Dank U

Bij circuit gebruik meld ik he ;)

Voor de weg, bij voor 99% van de NL-ers normaal gebruik, volstaat het meer dan natuurlijk. :newblush:

Ik rij ook niet met Movit's hoor, niet te betalen voor mij. Gewoon het originele ijzer er nog onder :D

:smart:

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij circuit gebruik meld ik he ;)

Voor de weg, bij voor 99% van de NL-ers normaal gebruik, volstaat het meer dan natuurlijk. :newblush:

Ik rij ook niet met Movit's hoor, niet te betalen voor mij. Gewoon het originele ijzer er nog onder B)

:smart:

Klopt, we rijden meer op de weg dan op circuit.

Ferodo's met brembo's doen het trouwens prima op circuit en betaalbaar.

Maar net zoals alles iedereen prefereert zijn eigen merk.

Het beste hoeft niet altijd het duurste te zijn.

Ik ga voor prijs kwaliteit en heb al heel wat brembo's gemonteerd, dus moest even reageren zo :D

Link naar reactie

De schijven zijn besteld!!!

Het zijn Brembo's geworden met zo'n groefprofiel erin om verglazing tegen te gaan!

Nu nog blokken... iemand ervaring met ATE-blokken... of gewoon beter de originele bij de dealer kopen?? (iemand ervaring met de prijs hiervan?)

Link naar reactie
De schijven zijn besteld!!!

Het zijn Brembo's geworden met zo'n groefprofiel erin om verglazing tegen te gaan!

Nu nog blokken... iemand ervaring met ATE-blokken... of gewoon beter de originele bij de dealer kopen?? (iemand ervaring met de prijs hiervan?)

Oem blokken zijn van textar en die doen het goed, imho Bmw monteerd geen "meuk" op zijn auto's, ik zal er even ( voor op de openbare weg ) bij vermelden. :smart:

Ik monteer ferodo's die er niet voor onder doen maar daar is wat meer korting op te krijgen.

Dus, gaan we weer Prijs/Kwaliteit ga voor ferodo's, bij elke goede autogrossier te verkrijgen. dus martin in jouw geval even naar Rijsbergen zit bij jouw om de hoek :newblush:

Link naar reactie
Oem blokken zijn van textar en die doen het goed, imho Bmw monteerd geen "meuk" op zijn auto's, ik zal er even ( voor op de openbare weg ) bij vermelden. :newblush:

Ik monteer ferodo's die er niet voor onder doen maar daar is wat meer korting op te krijgen.

Dus, gaan we weer Prijs/Kwaliteit ga voor ferodo's, bij elke goede autogrossier te verkrijgen. dus martin in jouw geval even naar Rijsbergen zit bij jouw om de hoek ;)

En over welke Ferodo's hebben we het dan???

2000, 2500, 3000????

Zal morgen eens om de hoek langsgaan :smart:

Link naar reactie

Voor de budgetjagers onder ons, kan Ruud :newblush: geen richtprijsje geven voor:

* geperforeerde Brembo's (geen groef) rondom (voor de 2.8)

* ferrodo blokken (rondom), uit mijn hoofd de 2500 voor enigszins normaal remmen (corrigeer me gerust)

* vervangende remleidingen met gevlochten stalen RVS mantel (hoeft ook geen topper te zijn, als 't maar RVS is)

Alicht dat t helpt tegen afgrijselijk krijsen de remmen zonder te remmen :smart:

Link naar reactie

Niet lullig bedoelt Martin, maar mij bekruipt het gevoel dat je niet echt weet wat je met je remmen aanmoet. Ik heb de reacties even gelezen van de heer R te R maar wat een geduld heeft die beste man. Is het niet verstandiger wat minder glazen te drinken in Spanje en na je vakantie even bij de heer R te R langs te gaan, je remmen lijken mij nou niet echt iets om zelf mee te klungelen als je al niet weet welke je moet kopen -_-

Link naar reactie
Niet lullig bedoelt Martin, maar mij bekruipt het gevoel dat je niet echt weet wat je met je remmen aanmoet. Ik heb de reacties even gelezen van de heer R te R maar wat een geduld heeft die beste man. Is het niet verstandiger wat minder glazen te drinken in Spanje en na je vakantie even bij de heer R te R langs te gaan, je remmen lijken mij nou niet echt iets om zelf mee te klungelen als je al niet weet welke je moet kopen :thumbup:

Wijze woorden, Roger. Je hebt dit keurig duidelijk gemaakt ... -_-

Link naar reactie
Niet lullig bedoelt Martin, maar mij bekruipt het gevoel dat je niet echt weet wat je met je remmen aanmoet. Ik heb de reacties even gelezen van de heer R te R maar wat een geduld heeft die beste man. Is het niet verstandiger wat minder glazen te drinken in Spanje en na je vakantie even bij de heer R te R langs te gaan, je remmen lijken mij nou niet echt iets om zelf mee te klungelen als je al niet weet welke je moet kopen -_-

Nee hoor Roger, komt dik inorde!!!

Ik weet precies hoe je die remmen moet vervangen... ik wilde alleen graag even weten wat de ervaring van andere was!

Zo heb ik weleens gehoord dat bepaalde blok-schijf combinaties voor erorm piepende remmen zorgen! Iets wat ik niet wil..... (heb ik al)

Link naar reactie

Wees nou verstandig man :thumbup:. Remmen zijn essentieel onderdeel van de auto. Iets over het hoofd zien kan fataal zijn, dus wellicht een idee om de Wijze Woorden van Roger ter harte te nemen. Neem risico's maar niet de verkeerde. -_-

Ik weet precies hoe je die remmen moet vervangen... ik wilde alleen graag even weten wat de ervaring van andere was!

Zo heb ik weleens gehoord dat bepaalde blok-schijf combinaties voor erorm piepende remmen zorgen! Iets wat ik niet wil..... (heb ik al)

Link naar reactie

Dan kan ik je de Ferodo DS 2500 al afraden, ik heb (had) ze in combinatie met Zimmermann schijven erop gelegd.

Remt prima, zelfs op Trackdays voor "gematigd" gebruik (dus niet een ganse dag gaan vlammen).

Maar bij gewoon gebruik dus veel last van piepende remmen.

Na mijn bezoek bij Ruud vorige zaterdag heb ik ze er toch terug laten opleggen, nadat Ruud de zijkanten wat had afgeschuind.

Ik doe dit alleen maar om as zaterdag op Francorchamps te gaan rijden.

Volgende week gaan de standaard (Textar) blokken er weer op.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in