Ga naar inhoud

Afgrijselijk krijsende remmen

martinvh

Aanbevolen berichten

Iedereen die gister bij de toerrit was... heeft e.e.a. meegekregen (misschien wel gehoord) inzake mijn afgrijselijk krijsende voorrem. (wanneer ik NIET rem).

Net heb ik even het rechterwiel, remklauw en blokken gedemonteerd.

Zoals Roodkapje en Tobiastoeter al tegen me zeiden, even de blokken opgeschuurd en de zijkantjes schuin gemaakt met een vijl!

Na alles weer juist te hebben gemonteerd werd het tijd voor een proefrit.

De eerste 10km was de grijs niet van m'n gezicht te krijgen.... 200m voordat ik thuis was, begon het weer <_<:thumbup::thumbup:

Heeft iemand, voordat ik veel geld uitgeef aan nieuwe schijven en blokken een idee wat het kan zijn??? Ik verkeer namelijk niet echt in de financiele positie om alle mogelijke boosdoenders te vervangen :thumbup:

Foto-overzichtje van wat ik vanavond heb gedaan:

Wiel eraf:

Foto-NNVZYMMG.jpg

Links zoals ze eraf kwamen, rechts de opgeschuurde.

Foto-D8ROYMH6.jpg

Alle onderdelen een beetje cleanen.

Foto-KILUDHGU.jpg

Foto-J3QX7UN6.jpg

En weer gemonteerd.

Foto-YLNL8MMS.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb je al geprobeerd om wat kopervet op de ACHTERzijde van de blokken te smeren en ook op alle plekken waar de blokken tegen de klauwen schuiven?

Heb ik gedaan... ook dat stuk waar de blokken in "hangen" en schuiven heb ik vet op gedaan!

Link naar reactie

Hmmm, dan weet ik het zo ook niet.. Gezien het geluid dat ik tijdens de rit van jouw wagen hoorde komen (reed vlak voor je op het moment supreme) klonk het in ieder geval als ijzer op ijzer; Uit de TIS lijst zou ik gokken op de roestranden op de schijven.

PS gewoon vet of kopervet gesmeerd? En heb weleens gehoord dat reinigen van de blokken en schijven met alcohol ook weleens wil helpen.

Link naar reactie
Zoals je al in de tekst schrijft : geen dus .

Het zijn voor 100% de remblokken.

Weg met die oude troep, vernieuwen.

Kit_Parts.jpg

:thumbup::rolleyes: ;)

Link naar reactie

Volgens mij zien je remmen er niet echt fris meer uit.

Maar zoals je reeds aanhaalde, heb je weinig (of geen zin) om veel te investeren.

Zoek je een stel Zimmermann schijven en met nieuwe blokken erop kan je er voor een hele tijd weer tegenaan.

En laat je kop niet zotmaken door Brembo en andere Mov'it fanaten. Dat kost alleen maar handenvol geld...

Link naar reactie
Als je dan een goed setje remmen gaat halen, haal dan een set Movit! Beter is er echt niet....

:wave:

Hoezo? Waarom?

Nooit van gehoord en het klinkt heel cheapy.

Brembo is prima, Zimmermann is prima, AP is prima, Stoptech is Tuningzooi, Green stuff is tuningzooi.

aanrader blokken: Ferodo DS2500 (geen 3000!)

Link naar reactie

Hoezo? Waarom?

Brembo is prima, Zimmermann is prima, AP is prima, Stoptech is Tuningzooi, Green stuff is tuningzooi.

Ferodo blokken met brembo schijven, goed spul en betaalbaar. :m:

Link naar reactie

Hoezo? Waarom?

Het feit dat jij er nooit van hebt gehoord wil niet zeggen dat het niets is. Dit is het uber-product op de markt voor sportieve remmen.

AP is goed, Willwood is goed, maar Movit is een stap daarboven. Brembo is gewoon meuk, zeker de standaard zooi die ze onder de productie-auto's leveren zoals op een 350Z of Impreza. Een duurdere set is best OK inderdaad. Ik heb het dan over zwaar gebruik he, dus veel of alleen maar circuit.

Movit word alleen gekocht door de mensen die echt opperste kwaliteit zoeken. Ik bedoel maar: 35000km Nordschleife, full-attack door een serieus hoog aangeschreven rijder, met 1 set voorremschijven op een M5. :angry: Geen enkele remmenfabrikant krijgt dat voorelkaar. Op de weg lukt het ze al niet. 150000km onder een zware Spinter voor een lokaal bezorgend transportbedrijf is ook geen uitzondering. Ik heb klanten waarbij standaard remmen om de 5000 tot 15000km vervangen moeten worden....

Maar goed, daar ging het hier niet over...gewoon een nieuw setje scoren Martin. Het zijn en blijven slijtage delen. En echt fris ziet het er allemaal niet meer uit nee.

Link naar reactie
Dank U

Weet iemand of dit de maat is van de 2.8 schijven?

286 x 22mm

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in