Ga naar inhoud

? ABS lampje ?

pizzapizza

Aanbevolen berichten

hallo mensen, ik heb een vraag..

Het ABS lampje op het dashbord blijft knipperen.. de ABS werkt overigens goed, zal het een sensor zijn die niet helemaal lekker funtioneert of is er iets anders? Hebben anderen dit probleempje ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

Alvast bedankt voor de info!

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het ABS lampje op het dashbord blijft knipperen.. de ABS werkt overigens goed, zal het een sensor zijn die niet helemaal lekker funtioneert of is er iets anders? Hebben anderen dit probleempje ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik heb dit probleem eens bij m'n vorige Coupe gehad. Hierbij bleef het lampje echt branden(i.p.v. knipperen) en viel dit te wijten aan de breuk van een sensordraad.

Link naar reactie

Tijdje terug was ik bij Ruud (Roodkapje) en die sprak er toen toevallig met iemand over. Schijnt dat de controle unit voor de ABS weleens stuk gaat. Maar Tobiastoeter heeft dacht ik ook laatst problemen met het ABS systeem gehad en bij hem heeft een computer reset geholpen.

Link naar reactie

Knippert hij bij stilstand ook ? of alleen onder het rijden ? of wanneer je remt ?

Link naar reactie

Ik weet niet beter dan dat een knipperende lamp een fout is die geweest is (los contact of iets dergelijks) en dat een continue brandende lamp een nog steeds bestaande fout is.

Na reset zal bij brandende lamp, de lamp weer aangaan (fout nog steeds aanwezig) bij een kniperende lamp gaat de lamp uit, tot de fout weer voorkomt.

JCK

Link naar reactie
Tijdje terug was ik bij Ruud (Roodkapje) en die sprak er toen toevallig met iemand over. Schijnt dat de controle unit voor de ABS weleens stuk gaat. Maar Tobiastoeter heeft dacht ik ook laatst problemen met het ABS systeem gehad en bij hem heeft een computer reset geholpen.

Klopt en is nog niet terug gekomen, zitten allemaal relaisklepjes in, daar bleef er 1 een hangen waarschijnlijk. <_<

Link naar reactie

bedankt voor de info allemaal echter het lampje knippert nu niet maar gaat af en toe aan of naar believe uit tijdens het rijden ik heb getracht het met een paar keer flink in de remmen te gaan te verhelpen maar het ding blijft irritant branden, dus toch naar de BMW om te laten resetten zoals iemand van jullie zei.

in ieder geval bedankt voor de moeite, het is overigens erg prettig om op het forum zo met elkaar van ideeen te wisselen, mijn eerste keer overigens dat ik op een forum zit maar heb dan ook nog nooit een OP gehad jullie {wij}zijn een speciale club dat heb ik al gemerkt.

jammer dat ik niet op de meeting kon zijn net als as weekend, werken gaat voor

h groet

frits schmidt

Link naar reactie

Bij mij brandt hij afentoe maar dan wel continue, tesamen met het lampje van traction control.

Volgens de dealer de ABS-computer. Komt binnenkort een nieuwe in onder garantie.

Link naar reactie
Bij mij brandt hij afentoe maar dan wel continue, tesamen met het lampje van traction control.

Volgens de dealer de ABS-computer. Komt binnenkort een nieuwe in onder garantie.

Dat heb ik eerder gezien hier op het forum, bleek het de abs sensor te zijn.... :P Maar zolang het onder garantie is, laat ze maar lekker hun gang gaan. :foto:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in