Ga naar inhoud

Hulp gevraagd ivm keuring


Aanbevolen berichten

Komende week wil ik met mijn Z3M naar het RDW en de douane. Ik heb hem gekocht met zeer mooie 19" wielen eronder, maar om problemen bij het RDW en toeslagen bij de douane te voorkomen ben ik op zoek naar een (origineel/ander) setje velgen. Het moet wel onder de Z3 M Roadster passen en mag 17" of kleiner zijn, maar er moeten wel banden met voldoende profiel op zitten.

Heeft iemand een setje te koop/te leen? Het mogen ook winterbanden/velgen zijn.

Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Komende week wil ik met mijn Z3M naar het RDW en de douane. Ik heb hem gekocht met zeer mooie 19" wielen eronder, maar om problemen bij het RDW en toeslagen bij de douane te voorkomen ben ik op zoek naar een (origineel/ander) setje velgen. Het moet wel onder de Z3 M Roadster passen en mag 17" of kleiner zijn, maar er moeten wel banden met voldoende profiel op zitten.

Heeft iemand een setje te koop/te leen? Het mogen ook winterbanden/velgen zijn.

Misschien Roodkapje (onze Dr. Phil) in Reeuwijk !!?? FF een PM sturen !!! :blink:

Link naar reactie

Ik kan me vergissen hoor maar volgens mij betaal je alleen BPM over de standaard fabrieksopties en niet over achteraf aangeschafte velgen (mits geen orignele bmw velgen). Ik heb mijn ZZZ ook gewoon laten keuren met 18" BBS wielen eronder en hiervoor niet betaald.

Link naar reactie

Even zelf uitrekenen of het de moeite waard is om een ander setje erbij te kopen. Als de korting van de BPM boven de 70% is zou ik het niet erbij kopen. Je betaald meer voor de nieuwe setje dan de BPM op de 19 inch. Indien je het kan lenen is het wel makkelijk.

Ik heb van mij ook gisteren ingevoerd. Indien je mazzel heb reken ze gewoon een kleinere maat velg voor jouw. Hoeven ze ook minder te gaan zoeken. Dat hebben ze ook bij mij gedaan. :blink:

Succes :thumbup:

Link naar reactie
Ik kan me vergissen hoor maar volgens mij betaal je alleen BPM over de standaard fabrieksopties en niet over achteraf aangeschafte velgen (mits geen orignele bmw velgen). Ik heb mijn ZZZ ook gewoon laten keuren met 18" BBS wielen eronder en hiervoor niet betaald.

Is waar.

Maar als het originele velgen zijn gaan ze denken dat het van fabriek af is. Of moet je kunnen bewijzen dat het hier gekocht is. Het is ook afhankelijk van de duanepersoon. Gisteren zag ik wel duidleijke verschillen. Sommige zijn strenger en zoeken naar elke extra eurotje om van jouw te persen. :thumbup:

Dus hier speelt geluk ook mee. :blink:

Link naar reactie

Het zit zo: er zitten nu OZ Hamann PG3 19" velgen met achter 265/30/19 banden en voor en achter distanzscheiben op. Deze staan op de Fahrzeugbrief vermeld, ook de distanzscheiben. Ik vraag mij dus af of de RDW de auto hiermee goedkeurt en wat de douane ermee doet? Dus nogmaals kort gevraagd:

- Keurt het RDW de auto hiermee goed?

- Is het echt zo dat de Douane hier geen BPM over gaat berekenen?

Het zou het allemaal wel makkelijker maken als ik niks om hoef te leggen.

Link naar reactie

De ZZZ's die ik tot nu toe heb gehad heb ik nooit APK laten keuren door de

RDW omdat mocht ie afgekeurd worden er dan ook geen kenteken afgegeven wordt ! Ik doe de APK dan ook altijd achteraf als ik het kenteken binnen heb. Op deze manier kijken ze alleen je chasisnr na en reken je daarna de BPM af.Kenteken heb je binnen 3 werkdagen thuis.

Mijn ZZZ is zonder problemen met spoorverbreders door de APK gekomen.Wat de velgen betreft kan ik alleen uit eigen ervaring spreken en dat is dat ik geen BPM betaald heb over mijn niet orginele (fabrieksaf) velgen.

Je kan ze altijd even bellen natuurlijk voor de zekerheid.

Succes !

Link naar reactie
De ZZZ's die ik tot nu toe heb gehad heb ik nooit APK laten keuren door de

RDW omdat mocht ie afgekeurd worden er dan ook geen kenteken afgegeven wordt ! Ik doe de APK dan ook altijd achteraf als ik het kenteken binnen heb. Op deze manier kijken ze alleen je chasisnr na en reken je daarna de BPM af.Kenteken heb je binnen 3 werkdagen thuis.

Mijn ZZZ is zonder problemen met spoorverbreders door de APK gekomen.Wat de velgen betreft kan ik alleen uit eigen ervaring spreken en dat is dat ik geen BPM betaald heb over mijn niet orginele (fabrieksaf) velgen.

Je kan ze altijd even bellen natuurlijk voor de zekerheid.

Succes !

Bij mij hebben ze in hun systeem gekeken wat er op zit af fabriek hier heb ik dus ook bpm op betaald de rest werd niet eens gecontroleed.

en het alarm is ie bewust vergeten.

wat blijkt is dat hier telkens anders mee omgegaan wordt.

Er wat iemand met een vw v10 tdi waar alles afgehaald was tot nav wielen airco dit was namelijk ook niet af fabriek geleverd

gr

Link naar reactie

als jou auto standaard al alu velgen heeft (lijkt me 99,9 % zeker) dan hoef je niks extra's te betalen.

Bij mijn Z3 werd gevraagd of er DSA opzat, toen ik zei dat ik dat niet kende hoefde ik voor de DSC (die bedoeld werd) en er wel op zat ook niet te betalen,

groeten,

FireSpy

Link naar reactie

wat ik net nog vergat: zorg dat je aan de Nederlandse prijslijst van je z3 komt van het goede jaar, daarna is het makkelijk om de goede BPM strategie te betalen,

in mijn geval had het geen zin om maar iets te verwijderen aangezien ik dan pakketten inkompleet maakte waardoor de afzonderlijke overblijvende optie's praktisch net zo zwaar werden belast.

laatset tip:

niet zelf het formulier compleet met alle optie's invullen met handtekening en sofinummer ..., maar het op het inspecteren van de auto aan laten komen heeft mij honderden Euro's bespaard,

groeten,

FireSpy

Link naar reactie
wat ik net nog vergat: zorg dat je aan de Nederlandse prijslijst van je z3 komt van het goede jaar, daarna is het makkelijk om de goede BPM strategie te betalen,

in mijn geval had het geen zin om maar iets te verwijderen aangezien ik dan pakketten inkompleet maakte waardoor de afzonderlijke overblijvende optie's praktisch net zo zwaar werden belast.

laatset tip:

niet zelf het formulier compleet met alle optie's invullen met handtekening en sofinummer ..., maar het op het inspecteren van de auto aan laten komen heeft mij honderden Euro's bespaard,

groeten,

FireSpy

ik moest zelf invuullen en anders ging het feest niet door

gr

Link naar reactie

Ik had alleen het basisdeel met de algemene data en in mijn geval de prijs voor Z3 2.2i S en de pijs voor het Proline pakket ingevuld en gemeld dat de rest me onduidelijk was ..

heb uiteindelijk niks getekend aangezien de BPM ambtshalve opgenomen is , op basis van de voor deze uitvoering resterende optie's, waarbij ik mocht melden of het er op zat of niet ..

FireSpy

Link naar reactie
Ik had alleen het basisdeel met de algemene data en in mijn geval de prijs voor Z3 2.2i S en de pijs voor het Proline pakket ingevuld en gemeld dat de rest me onduidelijk was ..

heb uiteindelijk niks getekend aangezien de BPM ambtshalve opgenomen is , op basis van de voor deze uitvoering resterende optie's, waarbij ik mocht melden of het er op zat of niet ..

FireSpy

Same here, wat de velgen betreft gewoon laten zitten zien ze als alu. velgen of het nou standard is of niet, en op de :) zitten standard alu. velgen.

Link naar reactie
ik moest zelf invuullen en anders ging het feest niet door

gr

Bij mij hoefde ik het niet te doen. dat was verplicht voor autohandelaren, gewone particulieren weten het niet, zeiden ze. Ik kwam €200 goedkoper uit door gewoon mee te kijken en alles aan de duane over te laten. Maar het is persoon afhankelijk, niet iedereen is even relaxt.

gr

Link naar reactie
Bedankt weer voor de vele reacties! Ik ga dus met de huidige velgen naar het RDW volgende week. Ik houd jullie op de hoogte!

Succes, mijn ervaring was dat ik een liefhebber als keurmeester had, naar binnen, verlichting gluren onder de motorkap en hij wou een rondje om het gebouw en goedgekeurd dus zo snel kan het gaan :rolleyes:

Link naar reactie
Ik woon zelf in de buurt van Nijmegen en Reeuwijk is aardig uit de richting. Misschien is er ook nog iemand dichterbij?

Maakt voor een pm niet uit al zit je aan de andere kant van deze bol,

je krijgt zeker geen bijtelling, lichtmetaal is lichtmetaal.

Ik denk dat de originele velgen duurder in aankoop zijn dan de hammans, je zou het op kunnen vragen heb je nog een aftrekpost.

Link naar reactie

Wat ook wel wil helpen is dat als je daar komt het hele BPM formulier netjes ingevuld meenemen zodat daar alles soepel verloopt voor de Douanier, je kunt op de site van de Douane het betreffende BPM formulier invullen.

Als het goed is zit er in je OH boekje een print met de accessoire's waar de auto mee is geleverd(zo niet even naar de dealer met chassisnummer) hier hoort de Douane ook vanuit te gaan.

Maar nogmaals het blijkt per aangifte punt nog wel eens af te wijken.

Suc6 in ieder geval en je zal zien dat het allemaal wel meevalt.

André

Link naar reactie

Zo dan, vandaag naar de keuring geweest (Den Bosch) en over de velgen heb ik inderdaad niemand horen zeuren. Tijdens de APk keuring stelde de keurmeester dat als enige het Co niet gehaald werd en dat dat wel op te lossen was door een rondje te rijden (kat op temperatuur laten komen) Hij wilde zelf wel sturen ;) Omdat hij zeer enthousiast was over de auto en zelfs de koplampen nog iets beter voor mij afgesteld heeft, heb ik hem een rondje gegund! Was ik niet gewend van het RDW, dat ze ook iets voor je afstellen! Na een rondje gereden te hebben weer even de Co gemeten en toen was hij natuurlijk helemaal goed :banaan:

De BPM formulieren had ik weer via de downloadbare versies ingevuld en ditmaal hoefde de douanier niet eens te gaan kijken! Over de velgen hebben wij het niet eens gehad. Enige dat-ie zei: "236KW, dat is best veel..." Hij kwam zelfs iets lager uit dan ik in mijn eigen berekening, terwijl ik nog wel geen energielabel toeslag berekend had.

Ik kwam om 09:45 aan en stond om 11:50 weer buiten, gekeurd en BPM betaald en al. Keuren zonder afspraak gaat wel makkelijk tegenwoordig!

Kortom, ik heb een leuke dag gehad (je had mijn smile moeten zien op de weg terug) en dank jullie allen voor de waardevolle tips en bijdrages! Fijn om op een forum te zitten wat werkt!

Link naar reactie

T"is maar net wie je treft in Arnhem waren ze op geld uit, ze kijken in de computer, de hele mogelijke optie list staat erin.

Velgen licht metaal? Ja 16 of 17 " Ehh 16 volgens mij.

Het eerste wat ze deden was naar de bandenmaat kijken, toch 17".

Als het nog een keer nodig mocht zijn gaat de auto op stalen velgen in cheapy uitvoering naar de keuring.

Met motorfietsen doorgaans meer mazzel omdat daar weinig van in hun systeem staat.

JCK

Link naar reactie

Van harte Z3emmer!

Idd nog even met een klapstoeltje bij de brievenbus wachten en dan gaan rijden.... <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.