Ga naar inhoud

nog maar één claxon

Aanbevolen berichten

Van de twee doet nog maar één claxon het; zowel met zoekfunctie als op de OEMsite kan ik daar niets over vinden.

Klinkt nu als een opel dus wil ik zsm fixen!

Wat is de meest voor de hand liggende reden en waar moet ik zijn, ik heb al gezien dat je er niet zo makkelijk bijkomt, bij de claxons.

Moet 'ie daarvoor op de brug zodat je er vanonderaf bijkunt?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

2 mogelijke oorzaken:

slecht kontakt in de bedrading naar de claxon, die het niet doet, of de claxon is defect.

Een simpele multimeter (bijvoorbeeld van Aldi voor 10 Euro) doet wonderen om dit te testen

Anders na optische controle aansluitingen zonder iets te vinden, claxon uitbouwen en met een paar draadjes op een akku aansluiten,

groeten,

FireSpy

Link naar reactie
Van de twee doet nog maar één claxon het; zowel met zoekfunctie als op de OEMsite kan ik daar niets over vinden.

Klinkt nu als een opel dus wil ik zsm fixen!

Wat is de meest voor de hand liggende reden en waar moet ik zijn, ik heb al gezien dat je er niet zo makkelijk bijkomt, bij de claxons.

Moet 'ie daarvoor op de brug zodat je er vanonderaf bijkunt?

Hoe je er het beste bij komt, durf ik niet te zeggen. Reden wellicht oxidatie van de aansluitpunten. Zodra je er bij kan, even schoonmaken, dan zou het weer goed moeten werken.

Suc6!!

Link naar reactie

Bedankt mannen voor de tips!

Het vervelende is dat er vanonder ook nog een soort rubber flappen in de weg zitten, vind het niet echt onderhoudsvriendelijk gemaakt; bij de meeste auto's zie je de claxons zo zitten als je de klep opendoet.

Ik ga de mistlampen 'ns verwijderen, volgens mij moet ik dan bij de claxon's komen, wel een klein gat om door te werken maar dan zie ik [hopelijk] in ieder geval hoe het zit.

Link naar reactie

.... En wanneer je een :thumbup: hebt dan moet je je rechter koplamp demonteren. Dan kan je er hopelijk net bij.

Ik heb hetzelfde probleem, en heb besloten dat ik voorlopig maar als een Fiat claxonneer.

Mij teveel werk.

Je moet eerst even goed luisteren of je de hoge- of de lage toon mist.

Bij mij klinkt het als ee Fiat, dat zal de hoge toon wel zijn.

Wanneer het bij jouw als een Opel klinkt zal dat de lage toon wel zijn.

Claxons kosten bij de dealer rond de € 25,00

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in