Ga naar inhoud

Nieuwe leasebak


Ivo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 153
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

al gehoord...........bijtelling gaat naar 25%. Wordt steeds onaantrekkelijker om te leasen. Er zijn andere constructies denkbaar toch...?

Belachelijk. Kan ik gaan betalen voor het feit dat mijn baas graag wil dat ik zijn klanten bezoek? Mooi niet! Dan maar alleen zakelijk. Zeker met dat blikje

van mij. En dan willen ze minder auto's? Nu hebben we 2 auto's nodig! Hebberige overheid :rolleyes:

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Pierre, 't lijkt mij beroerder te kunnen.

Je gaat me toch niet vertellen dat je dit behelpen noemt?

40K te besteden, ik vind 't A. niet nix en B. zelfs pure luxe.

Je hebt een aardige baas, geniet van die auto. :sleepy:

Link naar reactie
Moet er ook aan geloven, als je dan kunt kiezen en je wil meer dan 200pk en veel plaats voor rond de 40K dan kun je bijna niet om deze heen :sleepy: Zo gaat ie er ongeveer uitzien:

Vanuit PK's, ruimte en kosten geredeneerd, een goede keuze.. gefeliciteerd! :sleepy:

Helaas vanuit merkoogpunt en kwaliteit een mindere keuze. Aantal leaserijders bij mij op kantoor rijden erin en zien er nu al tegen op om de 160k of 4jr vol te moeten maken. De ene rammel na de andere, elektronische storingen terwijl de boordcomputer ook nog eens zoveel stroom trekt dat een week stilstaan leidt tot een lege accu :sleepy:. Hopelijk kinderziektes die met de tijd wegebben, maar storend voor intensief dagelijks zakelijk gebruik. Laten we wel zijn: het is kwalitatief gezien geen Audi/ BMW en kan (nog) niet tippen aan de build quality van bijvoorbeeld VAG. 1x de deur dichtslaan zegt genoeg.

Niet bedoeld om je keuze te bekritiseren, hoop dat je er veel plezier aan beleefd! Het is een luxe om een dergelijke wagen tot je beschikking te hebben..

aangepast door MdV
Link naar reactie
Vanuit PK's, ruimte en kosten geredeneerd, een goede keuze.. gefeliciteerd! :rolleyes:

Helaas vanuit merkoogpunt en kwaliteit een mindere keuze. Aantal leaserijders bij mij op kantoor rijden erin en zien er nu al tegen op om de 160k of 4jr vol te moeten maken. De ene rammel na de andere, elektronische storingen terwijl de boordcomputer ook nog eens zoveel stroom trekt dat een week stilstaan leidt tot een lege accu :huh:. Hopelijk kinderziektes die met de tijd wegebben, maar storend voor intensief dagelijks zakelijk gebruik. Laten we wel zijn: het is kwalitatief gezien geen Audi/ BMW en kan (nog) niet tippen aan de build quality van bijvoorbeeld VAG. 1x de deur dichtslaan zegt genoeg.

Niet bedoeld om je keuze te bekritiseren, hoop dat je er veel plezier aan beleefd! Het is een luxe om een dergelijke wagen tot je beschikking te hebben..

Moet ik toch effe op reageren...

Heb inmiddels bijna 14 000 km afgelegd met mijn Mondeo en die geluidjes zijn er idd. Maar is simpel opgelost. De garage heeft Ford Belgie gecontacteerd, afspraak werd gemaakt en 2 mensen van Ford hebben meer dan een uur aan het dashboard (middengedeelte) gewerkt. Verder isolatiemateriaal aangebracht, testritje, nog niet ok, nog meer vilt en tape en lijm en nu heb ik geen piepje of rammmeltje meer. Alles uiteraard onder garantie. En die mannen wisten mij te melden dat dit probleem bij veel Mondeo's was. Het niet samengaan van gebruikte materialen, noemen zij het...

Van een lege accu heb ik nog niks gemerkt, maar ik rijd dan ook dagelijks met die wagen. Is toch de bedoeling van een bedrijfswagen ?

En betreffende VAG, ik kom uit een Passat 130 pk van 2004 en geloof me, nooit meer ...

Link naar reactie
Pierre, 't lijkt mij beroerder te kunnen.

Je gaat me toch niet vertellen dat je dit behelpen noemt?

40K te besteden, ik vind 't A. niet nix en B. zelfs pure luxe.

Je hebt een aardige baas, geniet van die auto. :rolleyes:

Absoluut Rob, ik ben heel erg blij, moet me hier op het BMW forum niet al te enthousiast voordoen over een Ford :huh:

Link naar reactie
Vanuit PK's, ruimte en kosten geredeneerd, een goede keuze.. gefeliciteerd! :huh:

Helaas vanuit merkoogpunt en kwaliteit een mindere keuze. Aantal leaserijders bij mij op kantoor rijden erin en zien er nu al tegen op om de 160k of 4jr vol te moeten maken. De ene rammel na de andere, elektronische storingen terwijl de boordcomputer ook nog eens zoveel stroom trekt dat een week stilstaan leidt tot een lege accu :blink:. Hopelijk kinderziektes die met de tijd wegebben, maar storend voor intensief dagelijks zakelijk gebruik. Laten we wel zijn: het is kwalitatief gezien geen Audi/ BMW en kan (nog) niet tippen aan de build quality van bijvoorbeeld VAG. 1x de deur dichtslaan zegt genoeg.

Niet bedoeld om je keuze te bekritiseren, hoop dat je er veel plezier aan beleefd! Het is een luxe om een dergelijke wagen tot je beschikking te hebben..

Ik was ook geen Ford (Ford ist Mord) fan eerder VW maar denk dat het imago de afgelopen tijd sterk verbeterd is als je alle goede berichten leest en hoort over de wegligging en het wegcontact dat al in het vorige model is ingezet en nu nog verder verbeterd is.

Ja en over de kinderziektes van sommige auto;s heb ik gelezen, zit inmiddels ook op het Ford forum, die van mij wordt pas in april geleverd, zo goed gaat het met Ford momenteel, hopelijk halen ze dan weer wat kinderziektes eruit.

Het verhaal van Navigator wekt vertrouwen over de service. :thumbup:

Ja wat VW betreft, had het hier met mijn vrienden op de afgelopen IAA nog over, ik vind dat die een beetje saaie auto's maken momenteel de Passat staat me als model gewoon niet aan. En als ik dan nog de testen lees die de Mondeo een na de ander wint (zelfs de nieuwe C-klasse is verslagen in de AMS) waarin de Passat allerlei rammelgeluiden heeft en er geklaagd wordt over de gebruikte harde kunststoffen dan helpt dat ook niet echt. Dan was voor mij als oud en tevreden VW rijder de keuze snel gemaakt.

Wat voor mij echter de doorslag gaf was die mooie 2.5 5 cilinder turbo motor met 220pk van concerngenoot Volvo die in het vooronder ligt, wat een mooie sound en wat een trekkracht onderin, en dan die ruimte gewoon zo groot als een 5 serie, dat biedt gewoon geen enkel merk voor deze prijs. :rolleyes:

Link naar reactie
...Verder isolatiemateriaal aangebracht, testritje, nog niet ok, nog meer vilt en tape en lijm en nu heb ik geen piepje of rammmeltje meer. Alles uiteraard onder garantie. En die mannen wisten mij te melden dat dit probleem bij veel Mondeo's was. Het niet samengaan van gebruikte materialen, noemen zij het...

En betreffende VAG, ik kom uit een Passat 130 pk van 2004 en geloof me, nooit meer ...

Frank... QP vriend... hier gaan mn haren van overeind staan: 'vilt, tape en lijm'... :schater: Als je de monteurs gaat aanduiden als 'de mannen' lijkt het er op dat je te vaak terugmoet met de Mondeo naar de garage (aannemende dat de koffie en sfeer minder goed is dan in Reeuwijk :rolleyes: ). Voor een auto van 40k mag dit IMHO niet gebeuren. Wellicht ben ik redelijk verwend met een Audi die na 1,5jr / 72k km nog rijdt en voelt als nieuw (al is ie inmiddels wel goed ingereden, de eerste 3500km was een trage bedoeling).. tot op de dag van vandaag: geen piepje, kraakje, probleempje, garantieklusje ... niets.

Link naar reactie

ook ik vind de lapmiddelen niet leuk, maar mijn brave BMW dealer heeft in mijn E60 ook braaf vilt tussen de leren stoelen en de plastic houder van de electrieke instellingen geplakt om kraakjes weg te halen. Daarnaast had ik in mijn eerste jaar ook 1 innige relatie met de hoofdmonteur (we kenden elkaar bij voornaam ondertussen; komt ook omdat ik veel lul), zodat ik op een moment ook meldde dat ik graag onze relatie wilde afbouwen. Hij moest er om lachen en wist wat ik bedoelde. Het gaat nu al een tijd beter, maar we hebben het hier over een auto die ~EUR100k heeft gekost. Dus een beetje respijt moet er ook voor Ford zijn.

Ik zou hem ook zeker overwegen als ik de luxe van een lease auto had.

p.s. vorige week in D overigens een C-max gekregen toen ik een Mondeo besteld had bij een autohuurbedrijf. Reed verder strak (onderstel, stuur, schakelbak; ok) echter het geluid bij 120 kmh was niet leuk meer en de stoelen zijn veel te klein. Het motortje deed het wel leuk tot 160 kmh.

p.s.2 ik had overigens de ghetto-ramen wel weggelaten

Link naar reactie
Moet er ook aan geloven, als je dan kunt kiezen en je wil meer dan 200pk en veel plaats voor rond de 40K dan kun je bijna niet om deze heen :rolleyes: Zo gaat ie er ongeveer uitzien:

Zier er goed uit :huh:

De donker getinte ramen /getint glas hebben mijn interesse, omdat ik daar ook mee bezig ben voor andere auto in januari.

Vond de dealer te duur. Heb het aan een kleine garage gevraagd, die doet het niet meer wegens te veel problemen/after sales.

Is eerlijk antwoord, maar moet dus oppassen dat ik niet in handen val van tuning cowboys die het even zullen fixen.

Diep nagedacht wie het wel goed zullen kunnen doen.

Kwam uit bij auto (reclame)beletteraar.

Zat gelijk goed :thumbup: . Zij verklaren het zeer regelmatig te doen en heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Enne.... ca. 250 euro ipv van 600 euro bij de stealer (excl btw):party::blink: :smart: :fiew: :guitar::drank:

Link naar reactie

Let wel ff op, naderhand coaten of folie levert echt een donkerdere auto op en slechter zicht van binnen naar buiten.

Af fabriek is het speciaal glas dat van buiten donker is maar van binnen kun je gewoon normaal naar buiten kijken :rolleyes:

En ja wel of geen getinte ruiten daar scheiden de geesten, de een vind het een bestelwagen de ander vind het net extra luxe uitzien.

Ik had het al bij mijn touring af fabriek en ben er heel blij mee net als de kids als de zon fel schijnt :huh:

Link naar reactie
Frank... QP vriend... hier gaan mn haren van overeind staan: 'vilt, tape en lijm'... :schater: Als je de monteurs gaat aanduiden als 'de mannen' lijkt het er op dat je te vaak terugmoet met de Mondeo naar de garage (aannemende dat de koffie en sfeer minder goed is dan in Reeuwijk ;) ). Voor een auto van 40k mag dit IMHO niet gebeuren. Wellicht ben ik redelijk verwend met een Audi die na 1,5jr / 72k km nog rijdt en voelt als nieuw (al is ie inmiddels wel goed ingereden, de eerste 3500km was een trage bedoeling).. tot op de dag van vandaag: geen piepje, kraakje, probleempje, garantieklusje ... niets.

No worries, mate. :thumbup:

Buiten die ene keer, heb ik nog éénmaal in de garage geweest, nml voor een soort eerste inspectie na 2500 km.

Dat ik over de mannen spreek, is louter mijn vlaamse tongval... (en off the record... ik ben gelukkig getrouwd :thumbup: )

En bovendien : mijn Mondeo kostte in Belgie 28500€ voor een 1.8 Tdci Trend met Business pack (Bluetooth, Blauwpunt Travel Pilot, 16" Lm velgen, en nog wat andere dingen)

Bij VAG had ik voor dat budget net een radio CD en manuele airco in een Passat . Audi is (eerlijk toegeven) het betere broertje in de VAG groep, maar niet voor mijn budget.

Maar hey, we klagen niet, ik rijd nog steeds gratis (ook in't WE) in tegenstelling tot mijn NL collega's. :rolleyes:

Link naar reactie
Let wel ff op, naderhand coaten of folie levert echt een donkerdere auto op en slechter zicht van binnen naar buiten.

Af fabriek is het speciaal glas dat van buiten donker is maar van binnen kun je gewoon normaal naar buiten kijken :thumbup:

:rolleyes:

getint glas 'af fabriek " was geen optie, omdat de levertijd dan te lang ging oplopen (slurptax per 01/02/08) en hebben daarom een auto gekocht die op voorraad al uit productie was.

Link naar reactie
Maar hey, we klagen niet, ik rijd nog steeds gratis (ook in't WE) in tegenstelling tot mijn NL collega's. :thumbup:

Gratis :rolleyes: Dat is bij mij wel ff anders, ik schrok de eerste keer van het loonstrookje mijn voorloop Saabje kost al dik 400 euri de maand, een geluk is dat ik ook in het buitenland gratis kan tanken dus straks maar weer een autootje in D ophalen :thumbup:

Link naar reactie
Moet er ook aan geloven, als je dan kunt kiezen en je wil meer dan 200pk en veel plaats voor rond de 40K dan kun je bijna niet om deze heen :thumbup:
Als jarenlang tevreden Ford-rijder kan ik je alleen maar feliciteren!

Mijn F/Mord-historie: In 94 een Escortje 1.1 uit '84 die ik weg heb gedaan bij 248K op de teller en probleemloos, daarna een XR3i uit '85 maar die was eigenlijk al af toen ik hem kocht (jeugdelijke onbezonnenheid) maar wel een prachtkar ook al scheet je zowat je broek vol bij het remmen (trommeltjes achter).

Een paar auto's later kwam de 1e Mondeo; in 2000 kocht ik een 2,5 automaat uit '94; heerlijke auto en de enige keer dat ik meer dan 4 pitten had! Weer wat verder kwam er een Fiestatje uit 98 bij als 2e auto (de 1e wagen was toen inmiddels een Rover 6-serie met Honda-motor).

Toen die Rover weg ging kwam daar een Mondeo Tdci 130 pk voor terug uit 2002, helaas hebben we die sedan maar een jaar gehad want toen werd die kar platgereden door een onverlaat die dacht dat 60 op een woonerf geen probleem was rond 5 uur 's ochtends (vervangend vervoer was een Passat, wat een k-bak).

Voor de definiteieve vervanging weer rond lopen kijken maar we kwamen weer uit bij een Mondeo, een 2002 Hatch met dezelfde moter maar nu als Ghia. Dit was de laatste die ik had voor de Z3.

Om een veel te lang verhaal af te sluiten: Ik ben absoluut niet merkgebonden maar van mijn 10 gekochte auto's waren er 6 Ford dus ze zullen echt wel wat goed doen en dan vooral in de prijs/interieur/exterieur-verhouding.

Hopelijk krijg je hetzelfde blije gevoel Pierre!

NB: Aangezien ik teveel km maak met de Z zit ik te denken over een dieseltje voor het woon-werk en dat wordt hws een oude 3-serie of een Focus...

Link naar reactie
Ik heb een andere werkgever en mag dus ook weer een andere auto uitkiezen maar eerst moet ik een auto " afrijden" die iemand anders heeft laten staan.

Jammer. Heel vervelend om in een BMW 525 D automaat te mogen rijden.

Bob

Opletten dat je baas je niet ziet in zijn drie serie dan kun je ipv een nieuwe auto straks een nieuwe baas zoeken :schater:

Link naar reactie
Gratis :blink: Dat is bij mij wel ff anders, ik schrok de eerste keer van het loonstrookje mijn voorloop Saabje kost al dik 400 euri de maand, een geluk is dat ik ook in het buitenland gratis kan tanken dus straks maar weer een autootje in D ophalen :unsure:

mmm dit zet me eigenlijk wel aan het denken... heb over voorloopauto nimmer bijtelling betaald. Mij is verteld dat dit te maken had met het feit dat de auto door mijn werkgever als huurauto van de leasemaatschappij werd ingezet tbv personeel (bleef in de praktijk uiteraard beperkt tot 1 persoon) en buiten mijn eigen keuze aan me ter beschikking is gesteld.

Heb ik hier een mazzeltje gehad of ... is iemand bekend met de fiscaliteit omtrent voorloopautos & zakelijke huurauto's? Fiscaliteit leaseauto is duidelijk en bekend: ik betaal me scheel <_< (maar tot 01/01 want dan ga ik niet meer prive rijden in mn leasebak).

Link naar reactie
mmm dit zet me eigenlijk wel aan het denken... heb over voorloopauto nimmer bijtelling betaald. Mij is verteld dat dit te maken had met het feit dat de auto door mijn werkgever als huurauto van de leasemaatschappij werd ingezet tbv personeel (bleef in de praktijk uiteraard beperkt tot 1 persoon) en buiten mijn eigen keuze aan me ter beschikking is gesteld.

Heb ik hier een mazzeltje gehad of ... is iemand bekend met de fiscaliteit omtrent voorloopautos & zakelijke huurauto's? Fiscaliteit leaseauto is duidelijk en bekend: ik betaal me scheel :unsure: (maar tot 01/01 want dan ga ik niet meer prive rijden in mn leasebak).

Ik heb ook tijdelijke "shortlease" gehad maar die werden ook geregistreerd op mijn naam en die heb ik ook gewoon opgegeven.

Als het een huurauto op naam van de zaak is en geen geregistreerde berijder zou ik me geen zorgen maken en lekker rijden met die bak.

André

Link naar reactie
mmm dit zet me eigenlijk wel aan het denken... heb over voorloopauto nimmer bijtelling betaald. Mij is verteld dat dit te maken had met het feit dat de auto door mijn werkgever als huurauto van de leasemaatschappij werd ingezet tbv personeel (bleef in de praktijk uiteraard beperkt tot 1 persoon) en buiten mijn eigen keuze aan me ter beschikking is gesteld.

Heb ik hier een mazzeltje gehad of ... is iemand bekend met de fiscaliteit omtrent voorloopautos & zakelijke huurauto's? Fiscaliteit leaseauto is duidelijk en bekend: ik betaal me scheel :blink: (maar tot 01/01 want dan ga ik niet meer prive rijden in mn leasebak).

Bij ons is het gewoon in de regeling opgenomen, ze doen zelf het wagenparkbeheer, is dus feitelijk geen huurauto maar eentje die teruggekomen is en nog niet uit de leaseperiode (5 jaar) is gelopen :unsure: Enige voordeel is dat je geen extra eigen bijdrage hoeft te betalen mocht ie duurder zijn dan je eigenlijk mag rijden. Ze kunnen je volgens de regeling zelfs verplichten tot einde van die looptijd deze auto te blijven rijden.

Dat was gelukkig niet het geval, een Lease Saab van 4 jaar oud met lichte bekleding is echt niet nieuw meer <_<

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.