Ga naar inhoud

Nieuwe leasebak


Ivo

Aanbevolen berichten

Vandaag een verrassend mailtje van de wagenparkbeheerder hier op de zaak. De Peut gaat er over 3 maanden uit en ik mag wat nieuws gaan zoeken.

I.v.m. merkbeperkingen enzo is dit mijn shortlist.

1) Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti SW

2) Skoda Octavia RS TDi Combi

3) A3 SW 2.0 TDi welke uitvoering weet ik nog niet want niet echt een seriezue optie

Toevallig allemaal SW´s maar een mooie sedan kan natuurlijk ook ...

BMW mag helaas niet, iemand anders leuke ideeën?

Lease +/- EUR 900 ex brandstof, 4 jaar / 40k km.

Link naar reactie
  • Reacties 153
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Enkele proefritten met de Alfa 159 gehad. Mooie auto van buiten, comfortabele auto van binnen. Zelfs de 1.8 dieselversie heeft genoeg power.

Binnenkant is wellicht iets TE over the top.

Let er even op dat de businessversie niet meer met opties uitgebreid kan worden, en geen lichtmetalen velgen en neerklappende achterbank heeft.

Link naar reactie

Iig een luxeprobleem! :thumbup:

iz. 1

Fraaie auto. In zo'n Grijs-Bruin is deze bijzonder mooi.

iz. 2

Herinner een test in autoweek (max 3 maanden gelenden denk ik) waarin die als hinderlijk nerveus aan t gas omschreven werd. Wellicht kun je die test opsporen.

Succes!

Link naar reactie
Enkele proefritten met de Alfa 159 gehad. Mooie auto van buiten, comfortabele auto van binnen. Zelfs de 1.8 dieselversie heeft genoeg power.

Binnenkant is wellicht iets TE over the top.

Let er even op dat de businessversie niet meer met opties uitgebreid kan worden, en geen lichtmetalen velgen en neerklappende achterbank heeft.

bedankt!

maar ik wil graag voor de Ti (is boven uitvoeringsniveau Distinctive, sport en luxe zeg maar, maar onder de nog te lanceren GTA) versie gaan, dus deze;

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6624

heeft al 19", leer, sportstoelen enzo :thumbup:

Link naar reactie
bedankt!

maar ik wil graag voor de Ti (is boven uitvoeringsniveau Distinctive, sport en luxe zeg maar, maar onder de nog te lanceren GTA) versie gaan, dus deze;

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6624

heeft al 19", leer, sportstoelen enzo :thumbup:

voor dat bedrag rij ik een a4 avant 1.9 tdi met abt chip 17 inc nav airco sportstoelen

dus zeker een leuke wagen

tip ivm prijs voor de lease van mossel waalwijk vragen naar gert

gr

Link naar reactie

Van Mossel heb ik niet zo´n goede ervaring mee, maar goed.

A4 vind ik niet echt spannend, maar is bij ons wel duurder in de lease, dus mooi voorbeeld. Ook gebaseerd op 40k km / 4 jaar?

EDIT: ik kan zelfs een 2.0 TDi rijden, zie ik ... de 170 pk versie zelfs ... hmmm, Quattro misschien wel ...

Link naar reactie

met dit rijtje vind ik de mondeo inderdaad ook een optie.

Uit dit rijtje heb ik nog niet in de Alfa gereden dus dat zou nog een optie zijn.

Vond zelf de audi niet prettig rijden. Wordt wel eens gezegd dat de 1-serie hard is geveerd maar na een rit in de A3 toch maar een 1-serie besteld. Audi vond ik teveel stuiteren.

Skoda inderdaad ook eerder een 140pk kiezen van de RS. De RS is nogal nerveus en is moeilijk comfortabel te rijden.

Veel plezier met alle proefritten

Link naar reactie

Ja, ik heb eens de A3 Sportback Ambition gereden, ik knapte echt af op de spijkerharde vering. De 120d reed een stuk beter inderdaad.

Ik wil verder graag leer en alle andere opties die ik nu heb (alle in de 407 :thumbup: ) dus een Duitser zal toch lastig worden.

PS opgevallen dat de Passat er niet instaat :wave:

Edwin: geen Avensis meer dan?

Link naar reactie
Ja, ik heb eens de A3 Sportback Ambition gereden, ik knapte echt af op de spijkerharde vering. De 120d reed een stuk beter inderdaad.

Ik wil verder graag leer en alle andere opties die ik nu heb (alle in de 407 :thumbup: ) dus een Duitser zal toch lastig worden.

PS opgevallen dat de Passat er niet instaat :wave:

Edwin: geen Avensis meer dan?

Dan wordt duits lastig ja.

Geen Avensis meer nee. De ruimte niet echt nodig en wilde weer iets anders, btje sportiever. Had in 118D van collega gereden en was meteen verkocht.

Link naar reactie
Probeer toch een BMW er door te krijgen.

Vaak buigen ze wel mee...... :thumbup:

de 1 serie vind ik wat te klein en een 3 is geen optie met opties :wave:

ik zie net dat een in delen inklapbare achterbank op de A4 Avant een optie is :schater:

Link naar reactie
de 1 serie vind ik wat te klein en een 3 is geen optie met opties :thumbup:

ik zie net dat een in delen inklapbare achterbank op de A4 Avant een optie is :schater:

net als bekerhouders of een cruisecontrol in een 1-serie diesel :wave:

Link naar reactie

De Alfa vind ik zeker de mooiste, maar zal vast niet de meest betrouwbare zijn. Ken een aantal mensen die als lease auto een Alfa hebben gekozen, maar ze rijden 50% van de tijd in een leen-auto van de garage :thumbup:

Skoda... tja, geen slecht woord over. Rij ik ook, maar dan de Fabia (tja... verschil moet er zijn). Power genoeg, fatsoenlijk geluidssysteem (vind ik ook niet onbelangrijk) etc. Beetje jammer dat Skoda nog steeds een imago proboeem heeft (Roomster helpt daar niet echt aan mee)

Maar dan de Audi... het is dan misschien voor Audi een eenvoudige auto, maar je combineert wel de twee positieve kenmerken van bovenstaande auto's en je bent de negatieve meteen kwijt. Imago van Audi is natuurlijk prima, betrouwbaarheid en looks ook !

Ik zeg: Probeer een BMW erdoor te krijgen en anders de Audi met een mooi optie pakket.

Succes !

Link naar reactie

Gaan voor de Alfa, de JTD is een prachtmotor. strakke uitrusting echt italiaans. problemen kunnen komen als ze wat ouder worden maar dan heb je hem al niet meer. 100.000 km en 3 jaar moet probleemloos kunnen. verouderingsproces gaat wat sneller met een italiaan of fransman kunnen niet tippen aan de duitse degelijkheid. maar daar zal je de eerste 3 jaar niets van merken.

Niet twijfelen en gewoon de alfa nemen :thumbup:

Link naar reactie

A4 is inderdaad niet spannend hiervoor reed ik een 118 i en deze kan niet tippen aan de rij eigenschappen van de a4 hierover verbaas ik me keer op keer.

avgelopen 2 weken 5000 km mee gereden op vakantie de bak vol 4 man er in tank vol en gewoon 230 op de teller in duidsland gps gaf 222 aan.

niet slecht voor een 1.9 tdi.

Ik wilde de a3 sportsback maar deze was net zo duur als de a4 en 4 jaar vindt ik lang met een auto dus daarom toch maar voor ruimte gekozen.

Mijn collega heeft een v50 gekozen standaar niet leuk maar verlaag 18inc zeker ook de moeite waard.

als ik nu moets kiezen ging ik voor de 120d of de 159 ti

suc 6 met de keuze

gr eric

edit 4 jaar 40.000 km geen brandstof id

Link naar reactie

A4 is best een fraai ding, maar ik heb een Alfa tik. Heb al eerder een 156 (140.000 km) en een 147 (168.000 km, waarvan 90% met chippie :thumbup: ) gereden. De JTD blokken rijden fijn en die Ti uitvoering vind ik erg dik.

Bovendien komt er eind dit jaar een nieuwe A4 er dan rij ik direct weer in een oud model <_<

Luxeproblemen :wave:

Link naar reactie
PS opgevallen dat de Passat er niet instaat ;)

Waarom eigenlijk niet. Ik heb een Passat 2.0 TDI met chiptuning (nu 184PK :wave: en koppel van 404Nm <_< )...kunnen veel andere leasebakken in deze klasse niet tegenop :thumbup:

Link naar reactie
Nieuwe Mondeo maakt meer kans :rolleyes:

Ik heb vorige week een offerte voor een nieuwe leasewagen doorgestuurd naar onze hoofdzetel.

Ik ga voor de nieuwe Mondeo Clipper (breakuitvoering).

Trend uitvoering met Business pack en een 1.8 diesel van 125 pk.

Bij ons moet men sinds vorig jaar met een VW Passat vrede nemen, maar wegens mijn zakelijke binding met de Ford fabriek in Genk kon ik voor de nieuwe Mondeo opteren. Vind het meteen ook een mooiere wagen dan de plompe Passat.

En kwa opties zit er alles op in tegenstelling met de Passat. Daar heb ik voor hetzelfde budget een 105 pk motor en eerder karig aangekleed.

Rij nu ook met een Passat (vorig model) met 130 pk en ben niet tevreden van de wegligging. De wagen ligt te zwaar op de neus, veel onderstuurneiging...

Link naar reactie
A4 is best een fraai ding, maar ik heb een Alfa tik. Heb al eerder een 156 (140.000 km) en een 147 (168.000 km, waarvan 90% met chippie :rolleyes: ) gereden. De JTD blokken rijden fijn en die Ti uitvoering vind ik erg dik.

Bovendien komt er eind dit jaar een nieuwe A4 er dan rij ik direct weer in een oud model <_<

Luxeproblemen :wave:

Go for the Alfa, Ivo...

Leuke, originele wagen en zoals elders al gezegd, problemen bij een leasewagen zijn niet voor ons maar voor de leasemaatschappij.

Denk verder wel dat Alfa niet meer zo'n grote probleembak is. Er worden haast geen slechte auto's meer gemaakt ;)

Link naar reactie
Go for the Alfa, Ivo...

Leuke, originele wagen en zoals elders al gezegd, problemen bij een leasewagen zijn niet voor ons maar voor de leasemaatschappij.

Denk verder wel dat Alfa niet meer zo'n grote probleembak is. Er worden haast geen slechte auto's meer gemaakt :wave:

Yep, dat zeg ik ook! Met een aftermarket (=Pioneer) navigatiesysteem is tie helemaal de man! :rolleyes:

Link naar reactie
Ik heb vorige week een offerte voor een nieuwe leasewagen doorgestuurd naar onze hoofdzetel.

Ik ga voor de nieuwe Mondeo Clipper (breakuitvoering).

Trend uitvoering met Business pack en een 1.8 diesel van 125 pk.

zijn alle details van die nieuwe al bekend dan :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.