Ga naar inhoud

Velgen en ET waarden


Gast Gast_trackfun

Aanbevolen berichten

Gast Gast_trackfun

Ben op zoek naar een setje 2de hands voor circuit gebruik. Moet 18 of 19 zijn, en tevens mogen de velgen niet aanlopen in de wielkasten (het moet dus heel blijven bij extreme bochtsnelheden en de achterbanden mogen aan de buitenkant niet aanlopen).

Interesse in:

BBS Challenge: voldoen deze maten aan bovenvermelde criteria en hoeveel staan ze meer naar binnen of buitne tov std 7.5 en 9 x 17"?

8,5x19ET 35 CH 004; 10x19 ET20 CH 017A

E46 M3: zag deze reeds op foto onder de M coupe. Zelfde vraag als hierboven?

8x19 ET47, 9,5x19 ET27

Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat aan de techneut die me kan antwoorden.

Mvg, Peter

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Heb zelf deze interessante info gevonden. Kan iemand dit ff narekenen? Dank U

De M coupe heeft std voor een 7.5 met ET 41 en achter een 9 met ET 8

(Zie BMW Parts List)

Voor de BBS CH wordt dit dus vooraan 8.5 met ET 53.7 mm en achter 10 met ET 20.7. Conlcusie vooraan spacers van 20 mm gebruiken en achteraan is OK. Huub, heb jij vooraan ook spacers?

Voor de M3 E46 velgen, wordt dit dus 8 met ET 47.35 en achter 9.5 met ET 14.35. Vooraan klopt nu het verhaal terwijl we achteraan (27-14.35) mm te breed zitten. Kan iemand me vertellen of dit nog past in de wielkasten of moet ik verwachten dat de buitenkant zal aanlopen bij stevig bochtenwerk.

mvg, Trackfun

Link naar reactie

Peter,

Enige info die ik op je vraag kan geven is dat ik voor geen spacers heb gebruikt,en ik heb met mijn setup geen last van aanlopen,maar ik rij niet op het circuit.

Groet huub

Link naar reactie

Peter,

Het is eigenlijk heel simpel, een inch is 2,54 cm daarvan verdwijnt de helft naar binnen en de andere helft naar buiten in de wielkast dus ca 13mm moet je per inch breder erbij tellen, voorbeeld achteren origineel is het 9j ET8, ga je naar 10J dan moet je dus 10J ET 21 hebben om hetzelfde te krijgen als origineel, verschillen kun je inderdaad met spacers bijwerken!

zou voor het circuit niet naar 19 inch gaan dan verlies je power, 18 inch is het maximum en 17 het beste!

groet,

Pierre

Link naar reactie

Je rekensommetje voor wat betreft de BBS voor achter klopt dus, echter voren niet, je bent aan het optellen terwijl je moet aftrekken, de spacer voor heb je niet nodig, hij komt voren met de 8,5J ET35 ca 20mm verder naar buiten, echter geen probleem, met de BBS Le mans in 8,5J ET30 dus nog 5mm verder naar buiten heb ik geen aanloopproblemen.

Hetzelfde geldt voor de M3 velg voor kom je precies uit op de originele velgen echter achter zijn ze te ver naar binnen omgerekend kom je op ET 21 terwijl je nu ET8 hebt, je moet hier dus wel met spoorverbreders werken van 15mm of zo!

groet,

Pierre

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.