Ga naar inhoud

z3 niet waterdicht

eric z

Aanbevolen berichten

• Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Eric,

Wellicht doet een beetje vaseline op de rubbers van je softtop en A-stijl wonderen.

Bij mij iig wel, gesmeerd mede op basis van enkele tips hier op het forum...

zie dit draadje

Succes Ralf

Link naar reactie
Beste Eric,

Wellicht doet een beetje vaseline op de rubbers van je softtop en A-stijl wonderen.

zie dit draadje

Succes Ralf

Werkt prima inderdaad. Je kunt evt. ook de haken van de softtop een slag strakker zetten.

Link naar reactie
Werkt prima inderdaad. Je kunt evt. ook de haken van de softtop een slag strakker zetten.

Dit ga ik ook proberen.

Smeer je de rubber zowel buiten als binnen in en op welke plaats presies.

Bij mij komt er water binnen waar de soft top op de voor raam stijl komt net achter de haak waar je het dak mee vast klemd.

Aan de linker kant komt het ergen bij de voorkant van de stoel naar beneden.

Iemand een beschijving waar ik moet smeren

gr eric :thumbup:

Link naar reactie

Eric,

Volgens mij heb je het over precies dezelfde lekkage als ik eerder. Het is vervelend, druppelt precies op je stoel.

In bericht #12 van bovengenoemd draadje, zie je een gele cirkel afgebeeld in de foto. In deze cirkel sluit het softtop rubber aan op een rubber van de raamstijl, hier zit een kleine naad/oneffenheid.

Nu komt ie..........

Een likje vaseline over deze naad (ahumm :thumbup: ), van binnen naar buiten en vice versa zal wonderen doen. Wees niet als te zuinig, ik heb 2 vingers breed ingesmeerd.

Succes!

Link naar reactie
Eric,

Volgens mij heb je het over precies dezelfde lekkage als ik eerder. Het is vervelend, druppelt precies op je stoel.

In bericht #12 van bovengenoemd draadje, zie je een gele cirkel afgebeeld in de foto. In deze cirkel sluit het softtop rubber aan op een rubber van de raamstijl, hier zit een kleine naad/oneffenheid.

Nu komt ie..........

Een likje vaseline over deze naad (ahumm :thumbup: ), van binnen naar buiten en vice versa zal wonderen doen. Wees niet als te zuinig, ik heb 2 vingers breed ingesmeerd.

Succes!

Dat ga ik doen.

Wat me net opviel gezien er hier ook een z3 op de stope staat van iemand anders iemand van hier ook een grijze bij de euro cinema van den Bosch.

Dat mijn ramen gaan over de rubbers geen dus zitten er tegen aan.

Bij deze z3 loopt het raam op de rubbers en ontstaat er dus een rand rubber wat naar buiten wordt geduwd.

Moeten de ramen nu over de rubbers heen lopen of er tegen aan.

Gr

Link naar reactie
Beste Eric,

zie dit draadje

Succes Ralf

Hoi Ralf,

Ik werk er 50 meter vandaan.

Waar werk je

Gr eric

ps persoonlijk bericht ging niet

Link naar reactie
Hoi Ralf,

Ik werk er 50 meter vandaan.

Waar werk je

Gr eric

ps persoonlijk bericht ging niet

Je PM werkte wel, ik heb er 3 van je ontvangen! :thumbup:

ALs ik een PM 'verstuur' krijg ik ook een wit leeg scherm. Bericht gaat wel weg!

Je hebt PM

Link naar reactie
Dat ga ik doen.

Wat me net opviel gezien er hier ook een z3 op de stope staat van iemand anders iemand van hier ook een grijze bij de euro cinema van den Bosch.

Dat mijn ramen gaan over de rubbers geen dus zitten er tegen aan.

Bij deze z3 loopt het raam op de rubbers en ontstaat er dus een rand rubber wat naar buiten wordt geduwd.

Moeten de ramen nu over de rubbers heen lopen of er tegen aan.

Gr

Dit wil ik ook graag weten, want bij mij gebeurt het nu ook. ik heb ook het draadje gelezen en is voor mij niet echt duidelijk waar ik moet gaan kitten. Het gedeelte van de raam stellen en de haak strakker zetten is wel duidelijk. Ik heb het nog niet geprobeerd maar bij deze twee begrijp ik wel wat er waar ik iets moet doen. Alleen bij het kitten nog niet. Ik heb ook geen ander z3 om dit te kunnen vergelijken.

Ik hoop dat iemand een iets duidelijker beschrijving heeft met een foto ofzo. Niet dat de eerste beschrijving niet goed was, maar ik kan het gewoon niet volgen. Voor kenners is het misschien wel meteen duidelijk, maar voor een newbee is het niet meteen helder.

Gr

Link naar reactie

Runny, het kitten uit het andere draadje had m.i. betrekking op de een lekkage bij het derde remlicht in de kofferdeksel.

Deze kun je evt uitnemen, van kit voorzien en weer terug plaatsen.

Link naar reactie

Het onderstaande kreeg je van The Bob. Ik bedoel punt 1

Gr

Beste Ralf,

De zzz van Zzazkia had dezelfde problemen. Ik heb de volgende werkzaamheden uitgevoerd om het probleem op te lossen:

1: Rubber bij softtop in het hoekje bij de raamstijl opgevuld met kit. Gewoon kloddertje zwarte kit erop doen, dan met een zeep-vinger netjes glad maken en een paar uur laten drogen (dat kan lastig zijn met dit weer )

2: Ramen iets naar binnen gesteld. Onderop de portieren zitten twee boutjes die je een paar slagen los kunt draaien. Vervolgens kin je het raam naar binnen of naar buiten kantelen. Op het moment dat je dat doet voel je de boutjes bewegen (in tegeovergestelde richting). Dus raam iets naar binnen zetten, dan de boutjes weer aandraaien. Je hoeft verder niets los te halen (geen gedoe met deurpanelen etc)

3: De beugels waarmee je de softtop vastklikt kun je stellen. Er zit een inbusje dat je los moet draaien, daarna kun je de 'haak' verder in- of uit draaien. Bij Zzazkia was het genoeg om aan de linker kant twee slagen en rechts een slag vaster te draaien. Hierdoor trekt de softtop strakker dicht (test wel even goed of je de klemmen nog wel open/dicht kunt krijgen)

4: Derde remlicht los gehaald en helemaal droog gemaakt. Achterklep en reflector goed schoon en droog gemaakt. Reflector langs de rand voorzien van zwarte siliconen kit (inderdaad niet de goedkoopste gebruiken die je vinden kunt). Reflector goed vastgeschroefd en vervolgens met ruim zeepwater de overtollige kit weggehaald. Gewoon met je vingers in een bakje zeepwater, goed langs de rand wegpoetsen en dat herhalen totdat je de kit bijna niet meer ziet. Zorg wel dat de kit die je op de reflector aanbrengt voldoende is, je kunt er niet achteraf nog een beetje bij doen als het eenmaal vast zit.

Verder kun je o.a. bij Halfords speciaal vet kopen voor de rubbers van je auto.

Link naar reactie
Runny, het kitten uit het andere draadje had m.i. betrekking op de een lekkage bij het derde remlicht in de kofferdeksel.

Deze kun je evt uitnemen, van kit voorzien en weer terug plaatsen.

Nou na de bij van net geen water meer in de auto.

Heb inderdaad een flinke klodder op de hoeken gedaan en zo te zien werkt het.

Ben inderdaad wel nieuwschierig of het raam tegen de rubbers aan moet lopen dus het rubber omhoog moet drukken of dat deze er strak langs loopt ?

Gr eric

welicht iemand een foto van zijn z3 wil maken

gr

Link naar reactie

Runny,

geen idee, het is wachten op The Bob, of PM 'm even.

Gezien succes van vaseline ben ik niet gaan kitten.

Link naar reactie
Runny,

geen idee, het is wachten op The Bob, of PM 'm even.

Gezien succes van vaseline ben ik niet gaan kitten.

Okay Ralf bedankt. Ik zal ook even de vaseline gaan proberen, misschien is die ook meteen goed. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in