blingbling Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 Vraagje voor de laagvliegers. Ik ben pas naar Italie gereden en weer terug natuurlijk helaas bleek mijn camera overleden. Anyway that´s not the question. Ik heb tijdens de rit door Duitsland natuurlijk eens gas gegeven, resultaat met het kapje open niet sneller dan 200 kmh. Met het kapje dicht 230 kmh.Dit is duidelijk het gevolg van e.o.a. limiter. Het is een zzz 2.8 met een electrische kap, ik vermoed dat die op eoa manier onderscheid maakt tussen kap dicht en open. Heeft iemand hier ervaring mee.IMHO is het niet zo dat het aan de luchtweerstand ligt je kan namelijk gewoon optrekken van 190 naar 200 met een heel redelijke versnelling, dan merk je dat er ingegrepen wordt en de snelheid begrenst.Groeten Wout Quote Link naar reactie
Andre Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 Vreemd het lijkt me niet dat de ZZZ met het dak naar beneden eerder in de begrenzer gaat, ik had een ZZZ 2.0 en deze ging met de kap open gewoon over de 200.De ZZZZ heeft er helemaal minder last van 230 is geen probleem met de kap open alleen wat lawaaierig....André Quote Link naar reactie
Jorgen Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 Afgelopen weekend terug van de Nürburgring met de ZZZ met kapopen 240 gereden en heb ook een elektrische kap, dus kan me niet voorstellen dat de jouwe begrenst is. Quote Link naar reactie
Sjonnie Kroket Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 Ik rij met de zowel 250 met als zonder kap daarna grijpt de begrenzer in ofterwijl geen verschil kap open of dicht Dat doe ik alleen in Duitsland overigens ;) Quote Link naar reactie
joachim Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 Bij 250, de mijne geeft 265 aan op teller, alleen met dak open geprobeerd overigens. net iets over dee 7000 toeren. Quote Link naar reactie
RobC Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 Héérlijk, baas boven baas... :smart: Quote Link naar reactie
Sjonnie Kroket Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 schreef joachim: Bij 250, de mijne geeft 265 aan op teller, alleen met dak open geprobeerd overigens. net iets over dee 7000 toeren.Ik ga meteen Duitsland in Bij mij stopt die echt bij 250 begrenzer erop klaar :smart: Quote Link naar reactie
RobC Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 schreef z3mroadster: Ik ga meteen Duitsland in Bij mij stopt die echt bij 250 begrenzer erop klaar De ene Z3M is de andere niet, zo blijkt maar weer. :banaan: Om over open of dichte daken én toerental maar niet te spreken. :smart: Quote Link naar reactie
ChrisXL Geplaatst: 3 mei 2007 Delen Geplaatst: 3 mei 2007 Ik zeg maar niets :smart: Kap open of dicht zou idd niets uit moeten maken betreffende de begrenzer. Quote Link naar reactie
Roodkapje Geplaatst: 3 mei 2007 Delen Geplaatst: 3 mei 2007 De 2.8 is niet begrenst, haalt immers de 250 niet.En al ga je berg af en windje mee loopt hij in zijn toerental begrenzer 230 km/h 6250 omw/min. Quote Link naar reactie
Eggybee Geplaatst: 3 mei 2007 Delen Geplaatst: 3 mei 2007 Had je de kap wel HELEMAAL open ???Ik heb zo het idee dat het wel uitmaakt wanneer je de kap maar voor de helft opend !! Quote Link naar reactie
Marvin Geplaatst: 4 mei 2007 Delen Geplaatst: 4 mei 2007 Kappie open en over de 800 km/h, .......... , echt waar hoor !!?!!! ;) Quote Link naar reactie
Epuoc Geplaatst: 4 mei 2007 Delen Geplaatst: 4 mei 2007 schreef z3mroadster: Ik ga meteen Duitsland in Bij mij stopt die echt bij 250 begrenzer erop klaar Mij QP redt het tot ver achter in de 270, raakt bijna 280 aan . Overigens wel bijna 8000 rpm. Blijkbaar heeft de mijne dus geen begrenzer. Toen gas maar losgelaten, ik hed het idee dat ie nog wel meer wilde. Toerenbegrenzer is dus ook niet te vinden. Boven de 270 wordt ie wel licht onbestuurbaar...... Quote Link naar reactie
Martin-Z3 Geplaatst: 4 mei 2007 Delen Geplaatst: 4 mei 2007 Hoe is de "gevoelsbeleving" bij zo'n enorme snelheid met kapje open?Met mijn 1punt8 vergaat horen en zien je al boven de 140 km/h. Hoe kan je dan ruim 200 km/h rijden met kapje open? Is de M anders gebouwd dan de kleinere motor modellen? Quote Link naar reactie
RobC Geplaatst: 4 mei 2007 Delen Geplaatst: 4 mei 2007 Toe maar jongens, gooi 't er maar uit. Quote Link naar reactie
Gast ArjanR1 Geplaatst: 4 mei 2007 Delen Geplaatst: 4 mei 2007 schreef Martin-Z3: Hoe is de "gevoelsbeleving" bij zo'n enorme snelheid met kapje open?Met mijn 1punt8 vergaat horen en zien je al boven de 140 km/h. Hoe kan je dan ruim 200 km/h rijden met kapje open? Is de M anders gebouwd dan de kleinere motor modellen?Mee eens!Hier in de 1.8 ook dikke woei met die snelheid!Heb wel eens 190 gereden open, maar das niet echt fun... Quote Link naar reactie
Sjonnie Kroket Geplaatst: 4 mei 2007 Delen Geplaatst: 4 mei 2007 schreef ArjanR1: Mee eens!Hier in de 1.8 ook dikke woei met die snelheid!Heb wel eens 190 gereden open, maar das niet echt fun...Ik kan in de :sleepy: nog rustig bellen met 250 km p/u en de kap eraf Quote Link naar reactie
ChrisXL Geplaatst: 5 mei 2007 Delen Geplaatst: 5 mei 2007 Ik heb dat nooit gereden Maar als ik zo romd de 105 rijd heb ik echt nergens last van hoor Quote Link naar reactie
Sjonnie Kroket Geplaatst: 5 mei 2007 Delen Geplaatst: 5 mei 2007 schreef ChrisXL: Ik heb dat nooit gereden Maar als ik zo romd de 105 rijd heb ik echt nergens last van hoorWas het geen 900 km in 6 uur Chris zeker op een auto ambulance Quote Link naar reactie
sledgehammer Geplaatst: 5 mei 2007 Delen Geplaatst: 5 mei 2007 Denk niet dat het zozeer met de kap te maken heeft, je hebt immers meer luchtweerstand waardoor je top zakt. 230 (op de teller) vind ik dus een acceptabele snelheid, aangezien het boekje 220 aangeeft. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.