Ga naar inhoud

Alarm inbouw


Andre

Aanbevolen berichten

Pfff nou ik heb de plek en de connector gevonden hoor, inderdaad in het midden tussen de stoelen als je met je gezicht naar het achterraampje kijkt links naast de navicomputer moet hij gemonteerd worden.

De kabelboom voor de navi ook gelijk even goed gelegd en de wisselaar uitgebouwd, deze gaat op marktplaats want ik ga alleen nog met een mp3 werken en niet meer met cd's even de juiste interface met de meeste mogelijkheden uitpluizen ik denk de icelink.

Komende vrijdag wil ik het alarm laten activeren.

André

Oké dan André!! <_<

Ik zit nog ff te dubben of ik m'n wisselaar eruit trek, zit te denken aan een mediaplayer met HD van 100Gb en deze tevens te koppelen aan de RGB ingang van het scherm.

Hij is niet groter dan een pakje (volle) shag.

Voordeel hiervan is dat alle encoders/decoders voor (bijna) alle video en audio er al in zitten en zelfs zijn te upgraden, indien zich weer een nieuwe aanmeldt. :foto:

Heb voor het gemak de TIS en ETk op een tablet geinstalleerd en hierop 4 virtuele CDROM spelers geintegreerd zodat ik alles bij de hand heb en geen vet stroomgebruik heb van alle mechanieken. Geen toetsenbord, gewoon met een schrijfgummetje alles op het displaytje bedienen.

Het gemak dient de mens toch??

Je moet toch wat als je er nog niet mee kan sjeesen.

Glimmen doet ie al, als een snikkel in de maneschijn :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pfff nou ik heb de plek en de connector gevonden hoor, inderdaad in het midden tussen de stoelen als je met je gezicht naar het achterraampje kijkt links naast de navicomputer moet hij gemonteerd worden.

De kabelboom voor de navi ook gelijk even goed gelegd en de wisselaar uitgebouwd, deze gaat op marktplaats want ik ga alleen nog met een mp3 werken en niet meer met cd's even de juiste interface met de meeste mogelijkheden uitpluizen ik denk de icelink.

Komende vrijdag wil ik het alarm laten activeren.

André

Ga voor de Icelink! Ik ben best tevreden met die standaard BMW interface hoor, ipod een paar weken geleden gevuld en nog steeds lol van alles is het jammer dat je geen MP3 info in je scherm hebt.

Succes Andre, ik bewonder je doorzettingsvermogen...ik was al lang gillend gek geworden!

aangepast door ivodl
Link naar reactie
Ga voor de Icelink! Ik ben best tevreden met die standaard BMW interface hoor, ipod een paar weken geleden gevuld en nog steeds lol van alles is het jammer dat je geen MP3 info in je scherm hebt.

Succes Andre, ik bewonder je doorzettingsvermogen...ik was al lang gillend gek geworden!

Tja Ivo ik ben tegenwoordig zover dat wanneer het tegenzit de boel netjes opgeruimt wordt en de volgende dag of de dag erna weer verder wordt gesleuteld, vroeger vlogen bij mij ook de dopsleutels door de straat od ergen :rolleyes:

Ik ben nu al aan het aftellen dus nu alleen nog maar leuk.

Het scheelt uiteraard ook dat ik de Z door de weeks practisch niet gebruik dus als er weer eens een half dashboard openligt kan dat gewoon zo blijven.

André

Link naar reactie
Oké dan André!! :thumbup:

Ik zit nog ff te dubben of ik m'n wisselaar eruit trek, zit te denken aan een mediaplayer met HD van 100Gb en deze tevens te koppelen aan de RGB ingang van het scherm.

Hij is niet groter dan een pakje (volle) shag.

Voordeel hiervan is dat alle encoders/decoders voor (bijna) alle video en audio er al in zitten en zelfs zijn te upgraden, indien zich weer een nieuwe aanmeldt. :rolleyes:

Heb voor het gemak de TIS en ETk op een tablet geinstalleerd en hierop 4 virtuele CDROM spelers geintegreerd zodat ik alles bij de hand heb en geen vet stroomgebruik heb van alle mechanieken. Geen toetsenbord, gewoon met een schrijfgummetje alles op het displaytje bedienen.

Het gemak dient de mens toch??

Je moet toch wat als je er nog niet mee kan sjeesen.

Glimmen doet ie al, als een snikkel in de maneschijn :lol:

Marcel als je teurg bent van je vakantieweekje moeten we maar eens even een rondetafelgesprek gaan voeren denk ik.

Geniet ervan en ik spreek je snel.

André

Link naar reactie

Jullie zijn lekker bezig mannen !!! :unsure:

Ik wist niet dat er nog zoveel gesleuteld (moest) kan worden aan een ZZZZ !?! :foto: :schater:

ps. o,ja, ik hoorde inderdaad dat MarZZZZel een Z4 nu heeft !?! Van Harte Brede Bruine Vriend ! :(

Link naar reactie

Dank je Marvin :unsure:

We zijn er erg blij mee een 3.0i, full options, 25k gereden, 11-2003, zilvergrijs en ziet er als nieuw uit.

Rijdt echt als een duivel.

Zelf gezocht in Duitsland en geimporteerd.

Naar mijn bescheiden mening zit er wel iets teveel electronica in, wat je kan tegenwerken in het het zelf onderhouden van je auto.

Wat mij overigens ook opvalt is dat alle genomineerde dealers wel aardig zijn, maar dat ze maar bar weinig weten als het om technische vragen gaat. :(

Welkom thuis, ben blij dat je weer heelhuids bent gearriveerd.

Wacht je fotokunstjes weer met spanning af.

MarZZZZel

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nou had ik van de week het gehele alarm ingebouwd inclusief de hellinghoeksensor en toen maar eens de telefoon gepakt en fa. Breeman in Gouda (waar ik tot dusver goed geholpen was) gebeld om een afspraak te maken om het alarm op de auto aan te melden.

Wordt mij daar verteld dat de auto een halve dag aanwezig dient te zijn en dat het alarm officieel door SCM monteur ingebouwd dient te worden :blink: ik vertelde dus dat er weinig verschil in zit of iemand van de BMW garage een stekkertje op de componenten duwt en vastzet of dat ik dat zelf doe, ik bedoel de officiele kabelboom lag al in de auto er hoeft dus niet gesoldeert oid te worden alleen plek van component zoeken component vastzetten op de voorbereide plaatsen en stekkertje aansluiten.

Nee!!! :angry: bij Breeman wilde ze de auto weer uitelkaar halen en vervolgens kijken of ik het goed had ingebouwd en dan een lekkere factuur jou kant op sturen natuurlijk, nou niet bij deze jongen :lol2:

Ik zeg ik zoek wel een echte dealer.

Ik dus vandaag naar mijn vertrouwde adres Hans Seevers in Woerden en hier nog wat dingetjes besteld en gevraagd of het mogelijk was mijn alarm te activeren, o zet de auto maar binnen dan zal ik even kijken wat ik voor u kan doen, en 20 min. later werkte het alarm en had ik netjes een uitdraai van wat geactiveerd was en kreeg de auto zo mee :thumbup: :fiew:

KIJK DAT IS SERVICE!!

Dus alarm werkt nu ook , en de kosten zijn beperkt gebleven tot een 193 EUR nu nog even SCM keuring en het is voor een kleine 200 EUR gefixed en niet voor 1100 EUR zoals bij Breeman in Gouda :P

bmwww9.jpg

Echt blij dat het voor mijn :holiday: geregeld is.

Link naar reactie

Mooi werk Dré,

Ik zie dat je je achterlichten ook al gebleekt hebt (weer wat anders dan je ster laten bleken, wat nu ook al een hipe is) :thumbup:

Hij ziet er in totaal al lekker geil uit. :thumbup:

Sommige dealers zijn nog Roomser dan de Paus, terwijl de meeste klusjes (toevoegingen) gezien de reeds aanwezige bekabeling een kwestie is van plug & play.

Alleen het activeren en coderen moeten zij ff uitvoeren, maar als we het programma zelf zouden bezitten hadden we hen daarvoor ook niet nodig. :thumbup:

Als je gaat upgraden (meestal van V23.0 naar V29.0.1), raad ik aan eerst naar V28.0 te gaan, omdat een event. downgrade niet goed gaat en de vervelende bijkomstigheid heeft

om naar de originele USA versie terug te zakken. Je hebt dan in ieder geval nog de V29.0.1 achter de hand. In een vorige versie was SMC niet meer beschikbaar, maar is gelukkig weer toegevoegd vanaf V28.0. Erg makkelijk voor trafic info, etc.

Vergeet in je menu de functie Perspective niet te activeren (Bird View), de Split Screen zat al op alle versies.

Ik las op het Inet dat het importeren vanaf het buitenland strenger zal worden aangepakt. BPM betalen op basis van de taxatiewaarde, waarmee flink mee gesjoemeld wordt.

Is natuurlijk niet netjes, maar ze vragen er ook om met al die afwijkende regeltjes hier in Ned.

Fijn dat alles nu naar wens is, je hebt er genoeg voor gezweet. :wave:

Link naar reactie
Mooi werk Dré,

Ik zie dat je je achterlichten ook al gebleekt hebt (weer wat anders dan je ster laten bleken, wat nu ook al een hipe is) :thumbup:

Hij ziet er in totaal al lekker geil uit. :thumbup:

Sommige dealers zijn nog Roomser dan de Paus, terwijl de meeste klusjes (toevoegingen) gezien de reeds aanwezige bekabeling een kwestie is van plug & play.

Alleen het activeren en coderen moeten zij ff uitvoeren, maar als we het programma zelf zouden bezitten hadden we hen daarvoor ook niet nodig. :thumbup:

Als je gaat upgraden (meestal van V23.0 naar V29.0.1), raad ik aan eerst naar V28.0 te gaan, omdat een event. downgrade niet goed gaat en de vervelende bijkomstigheid heeft

om naar de originele USA versie terug te zakken. Je hebt dan in ieder geval nog de V29.0.1 achter de hand. In een vorige versie was SMC niet meer beschikbaar, maar is gelukkig weer toegevoegd vanaf V28.0. Erg makkelijk voor trafic info, etc.

Vergeet in je menu de functie Perspective niet te activeren (Bird View), de Split Screen zat al op alle versies.

Ik las op het Inet dat het importeren vanaf het buitenland strenger zal worden aangepakt. BPM betalen op basis van de taxatiewaarde, waarmee flink mee gesjoemeld wordt.

Is natuurlijk niet netjes, maar ze vragen er ook om met al die afwijkende regeltjes hier in Ned.

Fijn dat alles nu naar wens is, je hebt er genoeg voor gezweet. :wave:

He weer in het land, als jij aan anal bleech gaat doen zal het helemaal wel een raar gezicht zijn :schater::schater:

Maar mijn Navi werkt perfect ik heb versie 28 en die hou ik er ook op, heb al veel testritjes gemaakt en hij werk zeer naar behoren, ook een leuke extra optie in de boardcomputer is dat je een snelheidslilmiet kunt ingeven, zodra je deze limiet overschreid dan komt in je km teller de ingestelde limiet te knipperen, dit is handig om op bijvoorbeeld 120 km/h te zetten oid.

Birdview ziet er prima uit jammer dat je de kleur van de route niet kunt aanpassen, deze is weergegeven in het wit en had beter groen of rood kunnen zijn dat valt beter op maar verder ben ik blij dat ik heb gezaagd.............

We spreken snel even af kunnen we effe elkaars waar bekijken en ideen spuien.

André

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ik heb de spullen om een klasse III alarm in te bouwen vandaag besteld. De locale BMW dealer bleek even duur als via internet, dus dat spaart me de verzendkosten. Wel zelf afhalen, maar dat is hier vlak bij.

Heeft iemand een montagehandleiding o.i.d. en tips voor het inlezen van het alarm in de auto. Aangezien de BMW dealers hier nogal moeilijk over doen als ze het zelf niet hebben ingebouwd lijkt het me wellicht handig om met gedemonteerde middenconsole tussen de stoelen naar de dealer te gaan? Dan kunnen ze zien hoe alles ingebouwd is. Stelt volgens mij niet zo heel veel voor want de bekabeling ligt er al heb ik gezien. ook mijn spiegel is al alarmklaar, dus met rode LED.

THX

Jurgen

Link naar reactie

Ik heb destijds behoorlijk wat problemen met de Z4 3.0 2003 gehad om 'alles' geactiveerd te krijgen. Motorkapsensor, geen probleem: direct werken. Interieursensor, dealer wilder het niet doen (niet zelf ingebouwd) maar bij Tommy.nl laten doen. Hellingshoeksensor activeren kregen we daar niet voor elkaar (zat bij mij rechtsachter onder bumper) uiteindelijk bij De BMWspecialisten in Leiderdorp laten doen. Soort hidden sound system menu structure :rolleyes:

Als je het mij zo vraagt zou ik alles gewoon zelf inbouwen en met ingebouwde handel naar Leiderdorp rijden. Daar hebben ze de goede software en kent men de (complexe) menustructuur om alles te activeren.

Link naar reactie

Ik ben vandaag begonnen aan de inbouw. Helaas ontbreekt er nog een beugel om de interierradarmodule mee vast te kunnen zetten. Deze staat in backorder, en zou er uiterlijk woensdag moeten zijn. De rest van de onderdelen was vrijdag binnen.

Begonnen met het inbouwen van de makkelijke onderdelen. De motorkapschakelaar (ca. 20 minuten) en de sirene (ca. 30 minuten) zitten er nu in.

Als de beugel er is dan maak ik de tunnel tussen de stoelen los om de kantelsensor en de radarmodule in te bouwen.

Ik kwam deze foto's nog tegen op een andere website:

Foto's inbouw alarm Z4

So far, so good. :wave:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

.........en ik wacht al meer dan 2 weken op het montagebeugeltje 65759149699 van EUR 3,78 om de radar vast te kunnen zetten............... :unsure:

BMW kan me nog steeds niet zeggen wanneer het geleverd kan worden. Staat in backorder meneer.

Edit 13.07:

Vandaag eindelijk het beugeltje voor montage van de interieursensor kunnen ophalen, en vanavond lekker aan de slag gegaan.

Middenconsole eruit gehaald, en vervolgens de Navi-speler en de CD-wisselaar. GVD wat een kloteklus. Je echt nergens fatsoenlijk bij. Eigenlijk moet je de rechter stoel eruit halen om een beetje fatsoenlijk te kunnen werken. Drie uur geklust en alles zit erin. ik moet wel de beugel van de CD-wisselaar en Navi-speler verbouwen anders kon de kantelsensor er niet in. Vreemd dat dit standaard dus gewoon niet past. Kostte me een half uur het de Dremel, maar hij zit erin.

Morgen alles weer dichtmaken en een afspraak maken om het alarm te laten inlezen.

I'll keep you posted!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hier even een nieuw tussenbericht van Hobby-Bob met het alarmproject.

De hele handel zit erin, en ik heb voor a.s. woensdag een afspraak bij R&M in Leiderdorp gemaakt om het alarm te laten inlezen in de elektronica.

De montage lijkt eenvoudiger dan het is. Hoewel de bekabeling en alle bevestigingspunten er al zijn, blijken sommige plaatsen zeer slecht bereikbaar te zijn, en moest ik b.v. de beugel waarmee de DVD speler van de navigatie en de CD-wisselaar vastzitten te moeten verbouwen om de kantelsensor te kunnen monteren. De beugel kan niet om de sensor heen, en ik heb er met de Dremel een stuk uit moeten slijpen. Vreemd dat niet anders kan.Op de foto zie je de witte sensor tegen de zijwand zitten, en de zwarte beugel met het uitgeslepen gat. Maar goed, alles zit vast.

Op de onderste foto kun je de uitsnede zien die heb moeten maken in de montagebeugel.

Ik heb e.e.a. al uitgetest, en de sirene en de motorkapschakelaar werken. Als je de accupool losmaakt terwijl de auto op slot staat staat dan begint hij direct te janken, en ook als de motorkap opengaat is het feest. Kantelsensor en interieurradar werken nog niet zoals te verwachten was. Die moeten eerst 'ingeleerd' worden in de elektronica van de auto.

13072010155.jpg

13072010153.jpg

Het witte blokje op de foto is de kantelsensor.

13072010157.jpg

Uit de beugel voor de Navi-speler en CD wisselaar moest een stukje geslepen worden om ruimte te maken voor de kantelsensor

Ik heb er ook maar meteen een lichtmodule van X-Style ingezet. Je kunt nu zelf het volledige lichtgamma programmeren. Welke lampen aan bij ont- en vergrendelen, dagrijverlichting, coming homeverlichting ....You name it, en je kunt het instellen. Fluitje van een centje de inbouw van deze module. 3 draadjes onder het dashboardkastje aftakken en klaar is Kees. Van dezelfde maker als de module voor de afstandbediening van de kap, en open/sluiten tijdens het rijden.

De halogeen mistlampen in de voorbumper (die je toch nooit gebruikt) heb ik vervangen door lampjes met 24 witte LED's. Die worden nu door de lichtmodule als dagrijverlichting aangestuurd, en gaan netjes automatisch uit als het gewone licht aangaat via de schakelaar of de automatische schemerschakeling.

Ziet er origineel uit zonder een dat het van die ordinaire LED balken zijn zoals Audi die tegenwoordig heeft. Gewoon een ronde helder witte lamp. Zal er binnenkort een foto van maken.

Woensdag dus verder met het alarmproject!

Link naar reactie

Als je de radar wilt testen dan moet je gewoon even geduld hebben, hij gaat niet direct af al je je hand door het raam steekt even en beetje zwaaien en dan moet ie vanzelf afgaan.

De hellinghoeksensor gewoon even je auto opkrikken (uiteraard met een krik die je niet in de ZZZZ hebt)

Link naar reactie

De auto gaat woensdag aan de monitor, en dan zullen we alles uittesten. De keuring voor klasse III met certificaat volgt later want daarvoor moet de auto de hele dag bij het keuringsstation blijven staan i.v.m. een mogelijke steekproefkeuring.

Link naar reactie

Vanmorgen bij R&M in Leiderdorp geweest om het alarm te laten inlezen in de ZZZZ. In een uurtje klaar, samen met wat aanpassingen in het geheugen van de auto. Knippersignaal bij openen en sluiten aangezet, en een kort piepje bij inschakelen van de PDC.

Het alarmsysteem werkte direct volledig, zowel de interieurradar als de kantelsensor bij opkrikken van de auto. :D

Ook de alarminstelling van het linker portier aangepast zodat deze ook alarm geeft bij openen met de sleutel als het alarm is aangezet via de afstandsbediening. In Duitsland staat dit standaard uit, maar is voor klasse III alarm in Nederland voorgeschreven.

21072010166.jpg

Alles met elkaar dus eigenlijk geen enkel probleem. Kosten EUR 47,60 (incl. BTW) dus prima service voor een prima prijs.

Als je dus programmeerzaken hebt voor de Z3 of Z4 is dit zeker een adres om heen te gaan. Ze weten wat ze doen! :D

De inbouw heeft me aan onderdelen bij BMW Amsterdam EUR 393,09 (incl. BTW) gekost, dus alles bij elkaar EUR 440,67.

De binnenspiegel met alarmledje zat al in de auto, dus dat scheelt een flink stuk.

Deze upgrade is dus klaar op de keuring na. Op naar de volgende! :thumbup:

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Afgelopen donderdag heb ik eindelijk een erkend inbouwbedrijf in de buurt kunnen vinden die het alarm wilde keuren voor het SCM klasse III certificaat. Wat een stelletje goudzoekers en miereneukers zitten daar tussen. Sommige zeggen doodleuk dat de keuring van een achteraf ingebouwd orginineel alarm niet mogelijk is om je vervolgens een nieuw alarmsysteem te willen verkopen. Eentje wilde voor alleen de keuring al EUR 150,= hebben!

Zeg nooit dat je het alarm zelf hebt ingebouwd wat dan gaan alle 'alarmbellen' af. Dat schijnt volgens de 'kenners' echt onmogelijk te zijn, ook al werkt alles, en is het inbouwen van een alarm in een Z4 eigenlijk alleen stekkers aansluiten en een beetje programmeren.

Uiteindelijk maar gezegd dat ik een auto uit Duitsland heb geïmporteerd met een origineel BMW klasse III alarm en dat ik voor de verzekering een SCM certificaat nodig heb (is niet zo, maar goed). De keuring van het alarm duurde ca. 5 minuten (!!), gewoon op straat. Even laten afgaan en klaar was de keuring. Radar en kantelsensor zijn niet eens gecontroleerd! Ik vind het prima zo. Over een paar dagen ligt het certificaat in de bus. Kosten EUR 49,=. Lijkt me goed betaald voor 5 minuten werk! :newblush:

Keuringsadres bij mij te verkrijgen. (Ik zet het niet op het forum om geen slapende SCM honden wakker te maken)

Link naar reactie
Uiteindelijk gewoon gezegd dat ik een auto uit Duitsland heb geimporteerd met een origineel BMW klasse III alarm en dat ik voor de verzekering een SCM certificaat nodig heb (is niet zo, maar goed).

Geweldig. Zo werkt dat inderdaad.

Link naar reactie
Uiteindelijk gewoon gezegd dat ik een auto uit Duitsland heb geimporteerd met een origineel BMW klasse III alarm en dat ik voor de verzekering een SCM certificaat nodig heb (is niet zo, maar goed).

Als je voor de verzekering geen certificaat nodig hebt, waarom laat je dan keuren?

Link naar reactie

Ik heb mijn Z4 nu laten verzekeren voor een nieuwwaarde van EUR 49.999,=. Hierboven moet je namelijk een klasse III alarm met certificaat hebben. De nieuwwaarde in 2003 incl. alle opties was volgens de originele BMW spec. echter EUR 72.000,=. Daarbuiten heb ik zelf nog diverse modificaties toegevoegd. Ik overweeg nu om de nieuwwaarde op de verzekeringspolis te verhogen.

Daarnaast is de reden dat als ik de auto ooit verkoop een alarm klasse III met certificaat wel meerwaarde heeft.

Link naar reactie

Ja hallo, die site ken ik natuurlijk ook, en ik heb daarop in Amsterdam gezocht naar een inbouw/keuringsbedrijf. Dan kom je dus al die goudzoekers tegen die denken dat je gekke Henkie bent, of die zeggen niets voor je te kunnen doen. Het lijkt een stuk eenvoudiger dan dat het in de praktijk is om een alarmkeuring te laten doen! :rolleyes:

PS: I'm a batman, not a bad man.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.