Ga naar inhoud

Max. Snelheid Z4 3.0?


ivodl

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Probeer hem maar eens in de begrenzer te krijgen, is me bij de touring nog niet gelukt, dik 250 op de klok na lang aandringen maar geen begrenzer. Zal bij de Z4 gezien de slechte aerodynamics ook niet zo snel lukken :rolleyes:

231 pk is niet zo heel erg veel :thumbup:

Link naar reactie
Bedankt voor de reacties, maar heb nog steeds geen antwoord

Ivo, Hier kun je misschien iets aan afmeten??

BMW Z4 M Coupé volgens Hamann

Hamann claimt dat zelfs een auto als de Z4 M Coupé nog net dat beetje beter kan. Beter is misschien een groot woord, maar meer onderscheid kan de Z4 M Coupé rijder zeker realiseren. De tuner heeft dan ook een volledig pakket ontwikkeld voor de sportieve coupé. Aan de voorzijde is het vooral de compleet andere voorbumper die in het oog springt. Daarin zijn mistlampen en luchtinlaten gemaakt. De koplampen krijgen een agressievere look dankzij de covers die Hamann erover heeft gemonteerd. Aan de zijkant zijn het vooral de zijskirts die de Z4 M Coupé een andere look geven. In de skirts is een luchtinlaat gemaakt die zorgt voor extra koeling van de remschijven. Ook de achterzijde van de Z4 M Coupé heeft Hamann niet ongeroerd gelaten. Op de achterklep en de kofferbak werd een spoiler gemonteerd. De bumper werd aangepast en er werd plaats gemaakt voor vier uitlaatpijpen met een diameter van liefst 76 mm.

Topsnelheid

Voor diegene die de begrensde topsnelheid van 250 km/h graag wil doorbreken kan bij Hamann de begrenzer laten verwijderen. De topsnelheid ligt dan op 273 km/h. Wie nog 2 km/h extra topsnelheid wil en een iets pittigere acceleratie - het verschil zal nauwelijks merkbaar zijn - kan Hamann de motor van 15 pk en 20 Nm extra vermogen voorzien. Compleet passend bij deze motorische aanpassingen en het verhogen van de topsnelheid is een uitlaatsysteem met een fantastisch geluid.

Aluminium interieuraccenten

Om ook tijdens het rijden te worden getrakteerd op een sportievere uitstraling kan Hamann het interieur aanpakken. Met speciale vloermatten, aluminium pedalen, aluminium pook en handremhendel en diverse aluminium accenten op het dashboard geven de Z4 M Coupé net dat beetje meer sportiviteit. Een compleet lederen interieur en diverse multimedia systemen behoren eveneens tot de mogelijkheden.

Link naar reactie
Bedankt voor de reacties, maar heb nog steeds geen antwoord

Op zroadster.com staan talloze threats over dit topic, weet alleen niet of je Duits lezen kan :thumbup: Heb zover ik me kan herinneren nog niemand gelezen die de begrenzer gevoeld heeft, wel 260 op de klok. :rolleyes:

Link naar reactie

Ik ging met gemak 240 afgelopen weekend heb eigenlijk niet zo op het toerental gelet.

Ik heb volgens mij gelezen dat wanneer de begrenzer(die heb ik nog niet geraakt) eraf gaat dit meestal gepaard gaat met het aanpassen van de chip (chiptuning) en vaak een cold air intake en sportuitlaat en dan gaan ze rond de 270 km/h! IMHO maar goed kan het mis hebben.

Hij gaat in ieder geval 250 km/h.

André

EDIT: Rob we waren tegelijk

EDIT: Pierre ik ga het nog wel eens uitproberen zonder Martine! :schater:

Link naar reactie
Op mobile.de staat een 3.0 met Infinitas compressor. 340 pk!! 325Pk is niet zo heel erg veel :thumbup:

bijna twee keer zoveel als........... :rolleyes:

enne papier is geduldig. Toevallig net twee probleemgevallen met kompressor tegen het lijf gelopen. Een 328i met Vortech en een 330Ci met G-power.

Link naar reactie
Ik ging met gemak 240 afgelopen weekend heb eigenlijk niet zo op het toerental gelet.

Ik heb volgens mij gelezen dat wanneer de begrenzer(die heb ik nog niet geraakt) eraf gaat dit meestal gepaard gaat met het aanpassen van de chip (chiptuning) en vaak een cold air intake en sportuitlaat en dan gaan ze rond de 270 km/h! IMHO maar goed kan het mis hebben.

Hij gaat in ieder geval 250 km/h.

André

EDIT: Rob we waren tegelijk

EDIT: Pierre ik ga het nog wel eens uitproberen zonder Martine! :schater:

wel ff de grens over, anders zien we je straks nog op TV :thumbup:

BTW voor echte 270 heb je meer dan 300 pk nodig of heel veel wind in de rug en bergaf in de zes :rolleyes:

Link naar reactie
bijna twee keer zoveel als........... :rolleyes:

Dat vind ik nou weer lullig, zo op de man spelen. :thumbup: :D Ik heb nu nog 170 Pk maar pas op. Op de een of andere manier ga ik je nog eens voorbij :wave: Het hele compressor idee heb ik laten varen maar ben stiekem een beetje aan het kijken naar een M-Roadster of een zwaar opgevoerde Z4 3.0. Ik heb nu nog een hoop lol met de 2.2 maar toch mis ik iets. (Power ??)

Link naar reactie
Dat vind ik nou weer lullig, zo op de man spelen. :wave: :D Ik heb nu nog 170 Pk maar pas op. Op de een of andere manier ga ik je nog eens voorbij :D Het hele compressor idee heb ik laten varen maar ben stiekem een beetje aan het kijken naar een M-Roadster of een zwaar opgevoerde Z4 3.0. Ik heb nu nog een hoop lol met de 2.2 maar toch mis ik iets. (Power ??)

Sorry Frank, schot voor open doel kon ik niet missen, voorbij kan je, ik word een jaartje ouder en doe het wat rustiger aan :thumbup:

TIP: Spaar door voor de ///M, over de Kompressors kom ik teveel ellende tegen kan bijna geen toeval meer zijn. :rolleyes:

Link naar reactie
Sorry Frank, schot voor open doel kon ik niet missen, voorbij kan je, ik word een jaartje ouder en doe het wat rustiger aan :thumbup:

TIP: Spaar door voor de ///M, over de Kompressors kom ik teveel ellende tegen kan bijna geen toeval meer zijn. :rolleyes:

Ik vroeg er ook om. Zo'n ///M van 2001 of 2002 met weinig km kost trouwens nog een hoop geld. En alleen nog maar zwarte interieurs gezien. Ik wil net als nu wel iets speciaals.

Link naar reactie

In deze ben ik het eens een keer helemaal eens met Pierre, niet aan het compressor verhaal beginnen. Teveel ellende al gezien ermee in het afgelopen jaar <_< . denk liever aan een :m: of een motor ombouw ala Alpina, kom je ook uit over de 300 pk.

De 3.0 onbegrensd kan in optimale condities net over de 250 (echte) km's komen in de standaard diff en bak verhouding setup.

De 250 op de teller zal eerder in de buurt komen van zo'n 235, de afwijkingen in de BMW tellers in beschouwing genomen..... Tenzij je ook een opnieuw geijkte teller hebt -_-

Link naar reactie

De pre 10/2004 modellen hebben geen begrenser! De post 10/04 modellen wel.

Een '05 3.0 met Infinitas SK+ compressor loopt exact 255 op de teller, terwijl het toerental op 5600 RPM met 19" en 3.07 diff. blijft steken. Wagen trekt zeer vlot door tot 255 waar ie wordt dichtgeknepen.

Ik heb op de rollenbank 242 gehaald aan 6690 RPM met M54B25 met 3.46 diff en 18". In dit geval is de toerentalbegrenser de beperkende factor.

Link naar reactie
Aangezien de 3.0 begrend is op 250 ben ik eigenlijk wel benieuwd wat het verschil is met de begrenzer er af? Zal niet zo spectaculair zijn maar heb al een paar keer gezocht en kan niks vinden.

Volgens mij zijn de 3ltr's niet begrenst. Hun max top ligt ergens op de 245 km. Dat is ook erg hard, vooral met open kap :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.