Ga naar inhoud

vraag mbt olielampje


mcoup

Aanbevolen berichten

Beste liefhebbers,

Enige tijd geleden is er een z3 mcoupe aangeschaft. Door de koude wintermaanden is deze niet veel uitgelaten. Echter de keren dat de m coupe is uitgelaten begint er een olielampje te branden nadat ermee gereden is.

Het oliepeil van de auto is op juist niveau, en de auto wordt netjes warm gereden. Na het opnieuw starten als de auto eenmaal warm is, knippert er drie tot 4 keer een lampje op het dashboard, iets wat met de olie te maken heeft.

De bmw dealer kon niks vinden, iemand enig idee?

Daarnaast stijgt de moter temperatuur wanneer men rustig in het stedelijk verkeer rijdt. Als ik op snelheid kom dan zakt deze weer tot normale temperatuur. Moet ik mij zorgen maken over dit geval?, of gewoon zorgen dat ik het stadsverkeer vermijdt en alleen rijden op de binnenwegen en snelweg waar dit beest het beste tot zijn recht komt?

Aangezien ik twee linker handen heb weet ik niet wat ik hiermee aan moet. De m coupe moet het liefst nog vele jaren meegaan en wordt goed behandeld. Omdat ik nog vele jaren plezier wil hebben van deze super auto zou ik graag horen of bovenstaand reden is tot paniek cq onderhoud. De auto is altijd onderhouden bij een erkende bmw dealer.

Om het freude am fahren te behouden graag reactie,

vriendelijke groet,

mcoup

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De sensor gaat wel eens stuk dan gaat de lamp ten onrechte branden. Is bij de mijne ook al vervangen.

Heb je een S54 of een S50 motor?? Brandt het lampje oranje of rood??

Een paar foto's in de Members Gallery zou leuk zijn :newblush:

MBT de motortemperatuur moet je het waterpeil eens controleren, kan te laag zijn.

Link naar reactie

Bedankt voor de reactie,

Het betreft een s50 motor. Bij de bmw dealer zeiden ze al dat het waarschijnlijk een defecte sensor betrof.

Het lampje brandt rood, echter alleen als die warm staat.

Olie op voldoende niveau en temperatuur.

Volgens mij staat het koelstof niveau op het juiste peil, maar zal dit nogmaals checken.

Moet inderd nog ff foto's plaatsen in de members section, heb t alleen te druk met rijden,

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Hm.. Bij ons gaat het oranje olielampje branden na een tijdje als je aan het rijden bent, als je dan de motor opnieuw start is het lampje weg.

Hij blijft ook staan bij het uitzetten, als je de sleutel draait naar waar alle lampjes aangaan gaat hij weer uit. Misschien dat ie wel wat olie verbruikt, maar er zit genoeg olie in.

Is dit een voorkomend probleem? En wat doe ik eraan?

Link naar reactie

Het oranje olie lampje is een indicator dat de olie eigenlijk moet worden bijgevult. Echter als dit na peilen niet nodit blijkt te zijn, zal het idd een sensor probleem zijn. Wellicht kan een bezoekje bij avvr hier meer duidelijkheid over geven??

Ewout

Link naar reactie

Bekend euvel. Had ik met de 2.2 ook. Sensor is wat (te) gevoelig. Gewoon regelmatig de peilstok ff checken. Het viel me wel op dat als je oliepeil rond de max houd het lampje niet meer ging branden. Klinkt ook wel logisch natuurlijk :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.