Ga naar inhoud

Open air filter inbouwen


Rem

Aanbevolen berichten

Wat is dan het feitelijke nut van een LMM als je 'm d'r af kan halen? En wat loop je dan mis? Als de afstelling tussen de hoeveelheid beschibare lucht en de daarbijbehorende ideale hoeveelheid benzine niet klopt dan ga je waarschijnlijk dus te veel benzine gebruiken? Ik neem aan dat je altijd zorgt dat er genoeg benzine in de cylinders komt. Dus eigenlijk zorgt een LMM dat je zuiniger rijdt... of is dat te kort door de bocht? :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

te kort door de bocht: je auto loopt eigenlijk op zuurstof. :rolleyes:

Lucht is onmisbaar in je auto, benzine is eigenlijk alleen maar nodig voor de ontsteking. Die verhouding lucht/brandstof komt heel nauw. Vandaar de LMM ;)

Link naar reactie

Hi,

Het verschil zit hem in de sensoren!

De sensor met de ronde draai stekker, heeft een keramiek plaatje in de luchtstroom steken.

De nieuwe sensoren hebben een plastic meet probe.

Deze probe is minder gevoelig voor reverse lucht stroom, waardoor hij beter meet.

Door een LMM toe te passen als correctie signaal, is het makkelijker om emissie normen te halen.

Bij alpha-n (zonder LMM) mis je deze correctie factor, zodat het alpha-n kenveld heel nauwkeurig moet worden afgesteld, is dus niks voor serie productie, te veel variatie in de motoren.

Mits je dit alpha-n kenveld goed afstelt, kun je dus zonder LMM uitkomen, verbruik en emissie worden niet slechter!

Het voordeel hiervan is, dat doordat de LMM niet meer stoort bij het aanzuigen van de lucht, extra vermogen ontstaat.

Natuurlijk kan de LMM ook niet meer kapot gaan, is een redelijke kostenpost als je hem moet vervangen!!!

Groet,

Ron

Link naar reactie
Het voordeel hiervan is, dat doordat de LMM niet meer stoort bij het aanzuigen van de lucht, extra vermogen ontstaat.

Natuurlijk kan de LMM ook niet meer kapot gaan, is een redelijke kostenpost als je hem moet vervangen!!!

Groet,

Ron

Dus als ik het goed begrijp is het weghalen van de LMM een mooie vorm van tuning zonder het mileiu te schaden of meer benzine te verbruiken? Dan wil ik dat bij deze graag doen! Ik begrijp dus dat je wel een zeer precieze ecu-aanpassing moet doen. Dat is dus een klusje voor jullie?

Link naar reactie

Hi DJLeonardo,

Kun je kijken welke computer je er in hebt zitten (nummer).

Het verwijderen van de LMM is zeker een optie, hoeveel dit oplevert, moeten we uitproberen.

Optimaal is het om een ITB setup te maken.

Elke cilinder krijgt dan een eigen gasklep, met trompetje.

In combinatie met een carbon airbox :unsure:

Zoiets is te ontwikkelen, ook zo dat het voor de straat bruikbaar is (met TUV), maar daar gaat veel tijd in zitten.

Mits er interesse voor bestaat, kunnen we er binnenkost mee starten.

Wel zal ik dan op zoek moeten gaan naar een test auto, kan natuurlijk niet je auto voor enkele maanden lenen!

Groet,

Ron

Link naar reactie
Het voordeel hiervan is, dat doordat de LMM niet meer stoort bij het aanzuigen van de lucht, extra vermogen ontstaat.

De LMM zelf zal toch niet zo veel storen in de hoeveelheid lucht (zo'n piepklein naaldje?), maar het zal de software dan toch zijn die de gegevens van de LMM gebruikt om de verhoudingen te bepalen?

Hou denk jij trouwens Ron over het weghalen van het fijne metaalgaas wat aan de motorkant van de LMM zit?

Link naar reactie
Hi,

Het is de combinatie van filters en sensor dat stoort!

Als je dit filter weghalen, gaat de LMM fout aangeven, niet doen!

Groet,

Ron

Oeps, te laat... :unsure: Er is al eerder een flinke discussie hierover geweest en de meningen liepen hier over uiteen. De een vond het fantastisch, de ander merkte geen verschil. Uiteraard is het moeilijk te bepalen omdat de condities van het rijden nooit hetzelfde zijn, maar laat ik zeggen dat ik niet het gevoel heb er op achteruit gegaan te zijn.

Maar als jullie hier meetgegevens over hebben, dan ga ik eens op zoek naar een nieuw gaasje...

Link naar reactie
Mits er interesse voor bestaat, kunnen we er binnenkost mee starten.

Wel zal ik dan op zoek moeten gaan naar een test auto, kan natuurlijk niet je auto voor enkele maanden lenen!

Groet,

Ron

D'r valt natuurlijk over na te denken.

Ik heb al begrepen dat een airbox voor mijn auto vrij duur is. Maar we kunnen natuurlijk best een contructie verzinnen die voor beide partijen interessant is. Ik zou best m'n auto een paar maanden kunnen missen als mij dat een flinke korting oplevert :unsure: Ga ik tenminste weer eens fietsen. Maar het wat voor risico loopt mijn auto als je d'r mee gaat testen?

Link naar reactie
@DJLeonardo,

Zal er over nadenken!

Een risico is er altijd, maar tot nu toe hebben we nog geen motor ploffer gehad!

Hoeveel Km heeft je auto gelopen?

Groet,

Ron

nu 70.000.

het is een '97 enkel Vanos 2.8 D'r is motorisch nog helemaal niets aan getuned dus wel een leuke testauto denk ik. Mijn probleem is echter dat m'n geld een beetje op is, dus heel veel geld kan ik er helaas niet aan uitgeven maar d'r valt natuurlijk over te praten. Het idee op zich lijkt me wel wat :blink:

Link naar reactie
@DJLeonardo,

Zal er over nadenken!

Een risico is er altijd, maar tot nu toe hebben we nog geen motor ploffer gehad!

Hoeveel Km heeft je auto gelopen?

Groet,

Ron

nu 70.000.

het is een '97 enkel Vanos 2.8 D'r is motorisch nog helemaal niets aan getuned dus wel een leuke testauto denk ik. Mijn probleem is echter dat m'n geld een beetje op is, dus heel veel geld kan ik er helaas niet aan uitgeven maar d'r valt natuurlijk over te praten. Het idee op zich lijkt me wel wat :D

Ja leuk DJL op de fiets door Amsterdam zuid en poep op de stoep :blink:

Heb de LMM gekocht om het roostertje te kunnen verwijderen en een goeie achter de hand te hebben :huh: ,eerst even met de LMM vergelijken in de QPe en als die anders is word het weer een marktplaatsitem.€€€

Nr wat ik los heb(LMM) is 1438871

Link naar reactie
@DJLeonardo,

Zal er over nadenken!

Een risico is er altijd, maar tot nu toe hebben we nog geen motor ploffer gehad!

Hoeveel Km heeft je auto gelopen?

Groet,

Ron

nu 70.000.

het is een '97 enkel Vanos 2.8 D'r is motorisch nog helemaal niets aan getuned dus wel een leuke testauto denk ik. Mijn probleem is echter dat m'n geld een beetje op is, dus heel veel geld kan ik er helaas niet aan uitgeven maar d'r valt natuurlijk over te praten. Het idee op zich lijkt me wel wat :D

Ja leuk DJL op de fiets door Amsterdam zuid en poep op de stoep :blink:

Heb de LMM gekocht om het roostertje te kunnen verwijderen en een goeie achter de hand te hebben :huh: ,eerst even met de LMM vergelijken in de QPe en als die anders is word het weer een marktplaatsitem.€€€

Nr wat ik los heb(LMM) is 1438871

Huub, had je dan niet beter bij BMW kunnen vragen of dit gaasje los te koop is? Of weer je al dat dit niet zo is...

Link naar reactie
Is nmi niet los te koop zie OEM

wat is jouw partnummer SD??

Ik kan inderdaad geen los partnummer vinden voor alleen het gaasje, maar het zou van p0t gerukt zijn als je daarom die hele dure unit moet kopen, toch? Het is een los onderdeel, dus moet ook wel ergens los te krijgen zijn.

Anders ga ik wel op zoek naar matriaal om een nieuw gaasje te maken.

Mijn LMM heeft volgens de site 13621438871 als partnumber (en $ 387.80 als prijs!)

Link naar reactie
Is nmi niet los te koop zie OEM

wat is jouw partnummer SD??

Ik kan inderdaad geen los partnummer vinden voor alleen het gaasje, maar het zou van p0t gerukt zijn als je daarom die hele dure unit moet kopen, toch? Het is een los onderdeel, dus moet ook wel ergens los te krijgen zijn.

Anders ga ik wel op zoek naar matriaal om een nieuw gaasje te maken.

Mijn LMM heeft volgens de site 13621438871 als partnumber (en $ 387.80 als prijs!)

Gaasje (van metaal) is sowieso niet los te krijgen dat zit nm. vast aan je LMM moet je er echt afsnijden. Er zit wel nog een soort plastic rooster voor dat volgens mij de luchtstroom stuurt, dat heb ik bij mij 3.0 touring laten zitten alleen het metalen gaasje verwijderd. :o

Jammer genoeg kon ik Ron toen nog niet anders hadden we op de bank kunnen vergelijken. Echter gevoelsmatig duidelijk meer power/trekkracht :(

Link naar reactie

Ok,

Zijn dus de heel oude hitte draad LMM.

Zijn zeer storing gevoelig, maken ook meetfouten bij reverse luchtstroom.

Daardoor krijg je bij scherpere nokkenassen, ongelofelijk veel problemen met de afstelling!

Gelukkig met alpha-n heb je dat probleem niet meer, weg met dat ding. :o

Kan me er wat bij voorstellen dat het weghalen van dit gaasje vermogen oplevert, echter als je dit doet, meet hij niet meer juist.

@DJLeonardo,

Ik mail je als ik ongeveer weet wat alles gaat kosten, kun je beslissen of het in je budget past!

Groet,

Ron

Link naar reactie
Kan me er wat bij voorstellen dat het weghalen van dit gaasje vermogen oplevert, echter als je dit doet, meet hij niet meer juist.

Ron

En wat zijn dan de gevolgen van niet meer juist meten??

Link naar reactie
Heel simpel,

Benzine lucht verhouding klopt niet meer!

Groet,

Ron

Dan laat ik het maandverbandje mooi zitten en gaat de andere LMM marktplaats op :o

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.