Ga naar inhoud

Getik onder de auto

M-roadster

Aanbevolen berichten

Vandaag de ;) weer van stal gehaald om het begin van de lente te vieren. Olie gecontroleerd, gewassen, vol getankt, dak open en rijden maar. Olie temperatuur was bijna lekker op de juiste hoogte om lekker gas te kunnen geven toen er plotseling en hard getik onder de auto vandaan kwam. Er ging een lichtelijke schok door me heen omdat ik dacht aan een bak probleem. :thumbup: natuurlijk meteen aan de kant en op de krik gezet. Bij inspectie bleek "gelukkig" dat het ging om een bout van de linker aandrijvas. Er zitten daar per kant 3 plaatjes die elk door 2 bouten op hun plek worden gehouden waarvan ik er één was kwijtgeraakt. Daardoor was het plaatje aan één kant losgeraakt en gaan ratelen. Gelukkig verder geen schade en na het verwijderen van het plaatje heel rustig naar huis gereden.

Ben blij dat dit op zo'n rustig moment gebeurd want er zaten nog meer bouten los. Voor hetzelfde geld verlies je er een paar zonder het meteen te merken (op Zandvoort bijvoorbeeld) en is de schade vele malen groter.

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Je zou de bouten extra kunnen borgen, maar dat lijkt mij op zich niet nodig.

Gelukkig op tijd achter gekomen. Toch vervelend wanneer je het zakie verliest onderweg.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in