Ga naar inhoud

Hellup, mijn gordelspanner!!!

sledgehammer

Aanbevolen berichten

Zoals altijd doe ik netjes de gordel om in de auto, maar bij thuiskomst realiseerde ik mij dat hij niet meer los klikte. Ik zat vast... ;) Brandweer moest er aan te pas komen om die stomme gordel door te knippen. :D

Maar..... zo ver is het gelukkig niet gekomen, kon mij nog net onder de gordel door wurmen. Nu zit ik dus wel met een probleem. De spanner is met geen mogelijkheid los te krijgen. ;) Nu weet ik dus ook meteen waarom dat kastje zo ratelde toen ik hem gister op de stoel monteerde. :ph34r: Waarschijnlijk moet ik dus een nieuwe unit hebben, zal wel niet te maken zijn?

gordeloa4.png

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Da's toch wel frapant... :D ...net nu je die mooie stoeltjes erin hebt geZet.

Wat is dat voor een kabeltje op de tekening ?

Zou het niet een 'electro' probleempje Zijn ?

Link naar reactie

Zedri, bij een ongeluk wordt via dat kabeltje een signaal gestuurd, waardoor de gordelspanner zich met veel kracht vast trekt. Om dus te voorkomen dat je uit de stoel vliegt bij een roll-over. :D Echter werkt dit mechanisme op luchtdruk(????) en is dus maar één keer te gebruiken.

Maar hier zit trouwens niet het probleem. Het clipje komt gewoon niet meer uit dat kastje, en de rode knop kan ik ook niet meer volledig indrukken. Waarschijnlijk is er dus iets afgebroken en klemt dat de boel. Vreemd dat het opeens nu gebeurd, heeft altijd normaal gefunctioneerd. :mellow:

@Mohikaan: Ik kan er wel om huilen. :lol:

Roodkapje, ik stuur je zodadelijk wel een pm'tje, jij hebt ook werkelijk alles liggen. :thumbup:

Link naar reactie
Zedri, bij een ongeluk wordt via dat kabeltje een signaal gestuurd, waardoor de gordelspanner zich met veel kracht vast trekt. Om dus te voorkomen dat je uit de stoel vliegt bij een roll-over. :D Echter werkt dit mechanisme op luchtdruk(????) en is dus maar één keer te gebruiken.

Maar hier zit trouwens niet het probleem. Het clipje komt gewoon niet meer uit dat kastje, en de rode knop kan ik ook niet meer volledig indrukken. Waarschijnlijk is er dus iets afgebroken en klemt dat de boel. Vreemd dat het opeens nu gebeurd, heeft altijd normaal gefunctioneerd. :mellow:

@Mohikaan: Ik kan er wel om huilen. :lol:

Roodkapje, ik stuur je zodadelijk wel een pm'tje, jij hebt ook werkelijk alles liggen. :thumbup:

Pm. ontvangen en gestuurd, morgen gaat hij op de post :D

Link naar reactie
Zoals altijd doe ik netjes de gordel om in de auto, maar bij thuiskomst realiseerde ik mij dat hij niet meer los klikte. Ik zat vast... <_< Brandweer moest er aan te pas komen om die stomme gordel door te knippen. :newblush:

Maar..... zo ver is het gelukkig niet gekomen, kon mij nog net onder de gordel door wurmen. Nu zit ik dus wel met een probleem. De spanner is met geen mogelijkheid los te krijgen. <_< Nu weet ik dus ook meteen waarom dat kastje zo ratelde toen ik hem gister op de stoel monteerde. <_< Waarschijnlijk moet ik dus een nieuwe unit hebben, zal wel niet te maken zijn?

gordeloa4.png

Vind het wel een beetje lullig voor je..................., maar ik had het gestuntel van je (om toch los te komen) graag op de gevoelige plaat willen zetten en willen publiseren :schater::schater:

Je zou nog eens nodig moeten poepen, man ik kom al niet meer bij tijdens de gedachte alleen al :blink::newblush:

Link naar reactie

Ik heb laatst bij het inklikken gemerkt dat het ook niet helemaal soepel liep.

Keek ik eens even in de sleuf waar de sluiting inklikt.... Is daar vanuit mijn jaszak precies een € 2,00 munt ingevallen !!!

Heb de munt er eerst even uitgevogelt.

Misschien is dit bij jouw ook het geval ???

Is de spanner alsnog te redden....

De spanner werkt trouwens niet op luchtdruk.

Het werkt hetzelfde als een airbag.

Een lading wordt tot ontploffing gebracht, waardoor een zuiger in de spanner naar voren schiet.

De gordel wordt dan +/- 15cm. aangetrokken.

Link naar reactie
Ik heb laatst bij het inklikken gemerkt dat het ook niet helemaal soepel liep.

Keek ik eens even in de sleuf waar de sluiting inklikt.... Is daar vanuit mijn jaszak precies een € 2,00 munt ingevallen !!!

Heb de munt er eerst even uitgevogelt.

Misschien is dit bij jouw ook het geval ???

Is de spanner alsnog te redden....

Het klinkt echt als een klein stukje plastik, maar wie weet. Zal het morgen laten weten!! :thumbup:

De spanner werkt trouwens niet op luchtdruk.

Het werkt hetzelfde als een airbag.

Een lading wordt tot ontploffing gebracht, waardoor een zuiger in de spanner naar voren schiet.

De gordel wordt dan +/- 15cm. aangetrokken.

Wist ik niet, bedankt. :thumbup:

Zedri, ik vond die gordel geen succes, wil jij hem hebben? :thumbup:

Link naar reactie
Geen geld kunnen vinden helaas, wat nu precies het probleem is geweest weet ik ook niet. Ben al lang blij dat er inmiddels een nieuwe spanner op zit. :angry: Is het nog leuk om 12 volt op de trigger van de oude spanner te zetten? :thumbup:

Jammer dat er dan geen zak uitkomt, maar als je het doet leg het even vast op film :wacko:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Al enige tijd brandt het airbaglampje van onze z3 1.9 van 1996. Vorige week is bij de garage de foutcode uitgelezen en de gordelspanner van de bestuurderstoel zou kapot zijn. De bedrading is gecontroleerd en hier zou niets mee aan de hand zijn. Mijn garagehouder heeft inmiddels een nieuwe gordelspanner besteld ( € 90,00 ex btw en montage)

Ik lees echter nergens op het formum dat gordelspanners wel eens kapot gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb een airbaglampje precies een minuut branden... daarna gaat ie uit. zou dat ook iets met de gordelspanner zijn?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in