Ga naar inhoud

Even voorstellen.

Michel.

Aanbevolen berichten

Dag lezer(s),

Even voorstellen.Ik ben Michel en kom uit Boxtel, Noord-Brabant en behoor tot de oudere groep van de Z3 rijders. De Z3 site heb ik ook ontdekt en heb er al verschillende keren op zitten kijken. Ziet er leuk uit en de nieuwkomers met hun verhalen en foto’s vind ik leuk om te lezen.Vandaar dat ik maar besloten heb om ook mijn verhaal op de site te zetten

Afgelopen zomer heb ik zitten zoeken op internet en enkele proefritjes gemaakt en tot de conclusie gekomen dat het een Z3 moest worden met zescilinder motor 2800 cc en een automaat.Verder vond ik de zilver grijs een mooie en tijdloze kleur.

Omdat het over een tweede auto gaat en niks in te ruilen had, ben ik ook in Duitsland gaan zoeken en jawel hoor veel mooiere auto’s en goedkoper.In Hamburg ben ik de auto tegen gekomen die ik zocht. Na diverse e-mailtjes en duidelijke foto’s ben ik gaan onderhandelen over de prijs.Toen we daar uit waren ben ik met mijn zoon naar Hamburg gereden in de hoop dat de informatie die ik van de BMW handelaar gekregen had ook eerlijk en betrouwbaar was.

Daar aangekomen en de auto bekeken, proefritje gemaakt en vervolgens de onderkant van de auto op de brug mogen bekijken. Het was allemaal prima en in overeenstemming met het beeld wat ik van de auto had. Na controle van de papieren, auto was dealer onderhouden en had maar 68000 km gelopen, zijn we over gegaan tot de koop. De verkoper zorgde voor een tijdelijk kenteken en verzekering die veertien dagen geldig waren en wij als nieuwe eigenaar met de Z3 naar huis. Het was wel een dag vullend programma waar ik nog geen moment spijt van heb. Het is gewoon een auto in onberispelijke staat.

Het eerste wat ik gedaan heb is de zwarte raamomlijsting bij de voorruit verwijderd. De auto heeft onder tussen een grote beurt met apk keuring gehad en is voor zien van een nieuw kenteken. Wat er niet bij zat was een windscherm. Dat heb ik inmiddels gemaakt van plexiglas in een metalen frame en is tevens neer klapbaar.De Z3 is nu helemaal klaar voor gebruik en nu maar wachten op de zon. Ik heb er echt zin in en ga afsluiten met enkele foto’s.

Groetjes Michel.

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom, leuk verhaal. goed aangepakt. Ook leerzaam wat er met verzekering en kenteken mogelijk blijkt te zijn.

Overigens complimenten voor de verfijnde kleurcombinatie zilver met zwarte bekleding en de velgen ( kortom, hij lijkt precies op de mijne) :schater: .

Link naar reactie

Welkom. Ik had je al een paar keer zien meegluren. Het puntje na Michiel vind ik namelijk tamelijk intrigerend.

Mooi verhaal zoals XL al meldde. Het was mij in mijn jachtdagen ook al opgevallen dat naast de Beierse BMWdealers, for obvious reasons, die dealer in Hamburg vaak scherpe prijzen had en leuke volle autos. Zal wel komen omdat Hamburg de rijkste stad van Germania is.

Link naar reactie

Welkom Michel. in The Z-Lane... :rolleyes:

Leeftijd speelt hier geen rol. Met mijn 53 lente's behoor ik ook al tot de klassiekers... <_<

Gaaf dat we weer een Z3 met Joystick erbij hebben.

Link naar reactie
Persoonlijk zou ik "oudere" vervangen vervangen door "rijpere of wijzere" of zoiets.

De geilere... :D... :ph34r:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in