Ga naar inhoud

BMW Z3 2.2i of 2.2iS ????

Z3 fan

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Sinds april 2006 ben ik de trotse eigenaar van een ZZZ. De kleur is topasblau met lederen bekleding oregon en topas blauw. Het is een zescilinder 2.2i.Met regelmaat bezoek ik dit forum en geniet van de kennis die je hier ontspannen en met veel plezier kunt opdoen. Al lezende vroeg ik mij af welke uitvoering ZZZ ik nu eigenlijk bezit. Is het de 2.2i of de 2.2iS? Bij aankoop stond S-uitvoering vermeld. Op het kentekenbewijs staat alleen 2.2i. De ZZZ die ik heb heeft een M-onderstel, een lederen stuurwiel, in hoogte verstelbare electrische passagiersstoel. Kortom accessoires die bij de S-uitvoering horen. Waaraan kan ik nu met zekerheid onderscheiden of het een S-uitvoering is, of een 2.2i met diverse opties??

Z3 fan

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Autotrader geeft aan dat airconditioning en mistlampen in de voorbumper standaard werden geleverd op de sport modellen, de Sport Line uitvoering heeft ook nog eens lederen sportstoelen standaard. Misschien door de dealer eens een uitdraai laten maken? Dan weet je of het standaard accesoire zijn of extra opties.

Link naar reactie
Autotrader geeft aan dat airconditioning en mistlampen in de voorbumper standaard werden geleverd op de sport modellen, de Sport Line uitvoering heeft ook nog eens lederen sportstoelen standaard. Misschien door de dealer eens een uitdraai laten maken? Dan weet je of het standaard accesoire zijn of extra opties.

Airconditioning, mistlampen in de voorbumper en ook de lederen sportstoelen zitten er inderdaad in. Waarschijnlijk toch de Sportline uitvoering.

Waaraan kun je de verwarmde buitenspiegels herkennen? Dit is ook standaard bij de Sportline uitvoering dacht ik.

Link naar reactie
Beste forumleden,

Sinds april 2006 ben ik de trotse eigenaar van een ZZZ. De kleur is topasblau met lederen bekleding oregon en topas blauw. Het is een zescilinder 2.2i.Met regelmaat bezoek ik dit forum en geniet van de kennis die je hier ontspannen en met veel plezier kunt opdoen. Al lezende vroeg ik mij af welke uitvoering ZZZ ik nu eigenlijk bezit. Is het de 2.2i of de 2.2iS? Bij aankoop stond S-uitvoering vermeld. Op het kentekenbewijs staat alleen 2.2i. De ZZZ die ik heb heeft een M-onderstel, een lederen stuurwiel, in hoogte verstelbare electrische passagiersstoel. Kortom accessoires die bij de S-uitvoering horen. Waaraan kan ik nu met zekerheid onderscheiden of het een S-uitvoering is, of een 2.2i met diverse opties??

Z3 fan

Bij mij adverteerde de verkoper ook met S en staat op het kenteken geen S. Oorzaak: kwam uit Duitsland waar ze (denk ik) geen S aanduiding gebruiken.

De opties die er echter op zaten, kwamen sterk overeen met de nederlandse S uitvoering....

Link naar reactie

De S uitvoering van de Z3 Roadster 1.9i en 2.2i hebben de volgende additionele uitrusting:

- Metallic lak

- Lederen bekleding Chameleon/Classic

- Elektrisch in hoogte verstelbare passagiersstoel

494 Elektrisch verwarmde voorstoelen

520 Mistlampen voor

530 Airconditioning

Consumentenprijs Januari 2001:

2.2i Fl. 82.700.- [ 37,527,62.- Euro ]

2.2is Fl. 90,800.- [ 41,203,24.- Euro ]

De Sportline uitvoeringen van de Z3 Roadster hebben de volgende additionele uitrusting:

255 Airbag in met leder bekleed sportstuur

268 BMW Lichtmetalen wielen radiaalstyling [ styling 32 ]

302 Alarm met afstandsbediening centrale deurvergrendeling klasse 3 [ SCM/TNO ]

343 Decorlijsten in interieur in mat-chroom

395 Twee rolbeugels achter hoofdsteunen

481 BMW Sportstoelen

785 Witte knipperlichten voor, achter en Zij

Consumentenprijs: Fl. 3,980.- [ 1806,14.- Euro ]

De Sport Line is bij de Z3 Roadster 1.9i en 2.2i alleen te leveren in combinatie met de S uitvoering.

Dit alles uit een prijslijst van Januari 2001... :rolleyes:

Link naar reactie

Ik denk dat je eens in je onderhoudsboekje moet kijken.

Daar vindt je hoogstwaarschijnlijk een sticker aan de binnenkant met alle opties erop vermeld.

Dan moet je er nu wel uitkomen... :rolleyes:

Link naar reactie

Helaas, het onderhoudsboekje geeft geen uitsluitsel.

Ik heb wel van de dealer de volgende lijst ontvangen. De opmerking erbij was dat het geen Sportline uitvoering zou zijn?????

Sonderausstattung

Nr. Beschreibung

169 ABGASNORM EU3

209 SPERRDIFFERENTIAL 25%

243 AIRBAG FUER BEIFAHRER

260 SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER

302 ALARMANLAGE

314 FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT

343 TECHN.INTERIEUR-OBERFL.MATTCHROM

388 VERDECK SCHWARZ

395 UEBERROLLSCHUTZSYSTEM

423 FUSSMATTEN IN VELOURS

441 RAUCHERPAKET

481 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER

494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER

520 NEBELSCHEINWERFER

530 KLIMAANLAGE

540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG

550 BORDCOMPUTER

687 RADIOVORBEREITUNG

704 M SPORTFAHRWERK

785 WEISSE BLINKLEUCHTEN

818 BATTERIEHAUPTSCHALTER

863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA

877 UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL

886 HOLLAENDISCH/BETRIEBSANL./SERVICEH.

925 VERSANDSCHUTZPAKET

Serienausstattung

Nr. Beschreibung

255 SPORT-LEDERLENKRAD

264 LM RAEDER/STERNSPEICHE 55

345 CHROME LINE INTERIEUR

548 KILOMETERTACHO

851 SPRACHVERSION DEUTSCH

Wie weet het nu nog??

Link naar reactie
Helaas, het onderhoudsboekje geeft geen uitsluitsel.

Ik heb wel van de dealer de volgende lijst ontvangen. De opmerking erbij was dat het geen Sportline uitvoering zou zijn?????

Sonderausstattung

Nr. Beschreibung

169 ABGASNORM EU3

209 SPERRDIFFERENTIAL 25%

243 AIRBAG FUER BEIFAHRER

260 SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER

302 ALARMANLAGE

314 FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT

343 TECHN.INTERIEUR-OBERFL.MATTCHROM

388 VERDECK SCHWARZ

395 UEBERROLLSCHUTZSYSTEM

423 FUSSMATTEN IN VELOURS

441 RAUCHERPAKET

481 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER

494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER

520 NEBELSCHEINWERFER

530 KLIMAANLAGE

540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG

550 BORDCOMPUTER

687 RADIOVORBEREITUNG

704 M SPORTFAHRWERK

785 WEISSE BLINKLEUCHTEN

818 BATTERIEHAUPTSCHALTER

863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA

877 UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL

925 VERSANDSCHUTZPAKET

Serienausstattung

Nr. Beschreibung

255 SPORT-LEDERLENKRAD

264 LM RAEDER/STERNSPEICHE 55

345 CHROME LINE INTERIEUR

548 KILOMETERTACHO

851 SPRACHVERSION DEUTSCH

Wie weet het nu nog??

Ik (denk ik) Volgens mij heb je net als ik (ook 2.2i uit 2002) een Duitse auto waarop geen S pakket etc. bestaat. Bij mij zit ongeveer hetzelfde erop als bij jou met wat kleine verschillen. Aan het einde van de levenscyclus van de Z zijn er wat aktiepakketten gekomen die niet zoals in NL in de typeaanduiding tot uiting komen. Je hebt dus een "standaard" Z met een hoop leuke dingen erop geschroefd. Wat is 851 SPRACHVERSION DEUTSCH eigenlijk? Ik heb op mijn 325 spraaksturing voor telefoon, radio en navigatie maar ik kan mij haast niet voorstellen dat dit hetzelfde is :thumbup:

Link naar reactie
Ik (denk ik) Volgens mij heb je net als ik (ook 2.2i uit 2002) een Duitse auto waarop geen S pakket etc. bestaat. Bij mij zit ongeveer hetzelfde erop als bij jou met wat kleine verschillen. Aan het einde van de levenscyclus van de Z zijn er wat aktiepakketten gekomen die niet zoals in NL in de typeaanduiding tot uiting komen. Je hebt dus een "standaard" Z met een hoop leuke dingen erop geschroefd. Wat is 851 SPRACHVERSION DEUTSCH eigenlijk? Ik heb op mijn 325 spraaksturing voor telefoon, radio en navigatie maar ik kan mij haast niet voorstellen dat dit hetzelfde is :thumbup:

Ik heb geen idee wat de code 851 inhoud. Ik heb geen telefoon of navigatie aansluiting erop.

Link naar reactie
Waarom zit er eigenlijk een Nederlandse handleiding bij wanneer het een Duitse import is??? :thumbup:

Het is geen duitse import. De ZZZ is in mei 2001 afgeleverd bij BMW dealer Renova in Tilburg en daar altijd in onderhoud geweest. Ik heb hem daar in april 2006 gekocht. Dus nog altijd geen duidelijkheid over sportline??

Link naar reactie
Oregon leer in de kleur topas blauw (is duo, zwart en blauw)

Het lijken me eerder de zelfde stoelen als ik heb !? :newblush:

2nr3cja.jpg

Dat is Oregon leer in de bi-color zwart / Estoril blauw (sport seats ) ! <_<

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

als je middenconsole geborsteld aluminium is dan heb je een Duitse Sport edition (zoals de mijne)

Ik zoek ook nog een komplete prijslijst van 2002 ivm met een belastingklusje ;-)

Link naar reactie
als je middenconsole geborsteld aluminium is dan heb je een Duitse Sport edition (zoals de mijne)

Ik zoek ook nog een komplete prijslijst van 2002 ivm met een belastingklusje ;-)

Hoi FireSpy dan moet je even naar de BMW klantenservice bellen en dan kunnen ze de prijslijst mailen in PDF formaat, hebben ze voor mij ook gedaan.

André

Link naar reactie

Is inderdaad aluminium middencosole

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in