Ga naar inhoud

plaats accu

IvoZ3

Aanbevolen berichten

• Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij mijn Porsche 928S4 zat de accu ook achterin vanwege een 50-50% gewichtsverdeling. Zal bij BMW dus ook wel zo zijn.

Overigens zit in mijn zetje de accu nog voorin :thumbup: maar het 1.8 motortje (die het dit weekend trouwens uitstekend heeft gedaan) is natuurlijk minder zwaar dan een 6-pitter.

Link naar reactie
Bij mij zit ie voorin. 1.8

Volgens mij is vanaf 1998 modellen de accu naar achteren verhuisd. We houden het maar op de gewichtsverdeling.

Ivo, je bent gewoon jalours nadat je mijn accu gisteren achterin hebt zien liggen :schater: :schater: :schater:

Link naar reactie

bij mijn 1.8 gewoon achterin, voorin zit recht voor tegen schutboard nog wel een bak waar hy denk ik by de oudere versies nog wel in zat.

Link naar reactie

Bij mij zitten er voorin aftakpunten [voor hulpkabels enzo] maar ik vraag me ook af waar ze de accu dan hadden moeten plaatsen: er is bijna geen ruimte voor!

Vind ik sowieso merkwaardig, zo'n lange neus en nóg kun je nergens bij omdat de motorruimte helemaal vol zit.

Dat heeft me van de zomer nog een klein kapitaaltje gekost omdat er een koelingsslangetje achter/onder de motor was gesprongen: slangetje koste niets, de arbeidsuren waren enorm [Ekris] omdat je er dus nauwelijks bij kunt.

Dan zou zo'n constructie als bij de Corvette een stuk handiger zijn [hele voorkant klapt open waardoor je alleen chassis + motor 'overhoudt' en overal perfect bijkunt].

Ben dus blij dat de accu achterin staat want anders moest die ook nog telkens gedemonteerd worden eer je ergens bij kunt, ik dacht dat alle Z3's de accu achterin hadden.

Bij mijn weten is de Z3 één van de weinige auto's met een perfecte 50/50% gewichtsverdeling [mede dankzij de accu achterin].

Link naar reactie
Ik dacht altijd dat alleen de 6 cillinders de accu achterin hadden net als bij de e36 coupe omdat mede door de zwaardere accu (meer ampere groter?) de bak voorin onder de kap te klein zou zijn.

André

Bij mijn 1.8 (03-98) ligt hij in ieder geval ook achterin. Ten opzichte van bijvoorbeeld de auto van IvoZ3 is ook de positie van het reservewiel gewijzigd. En ik kan melden...dat is er niet handiger/eenvoudiger op geworden <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in