Ga naar inhoud

Lawaaierig onderdeel

Cabrio

Aanbevolen berichten

Tussen oliepeilstok en luchtfilterhuis bevindt zich bij mijn z3 1.9 een ronde doos in zwart kunststof, die met een slang aan de luchtfilter verbonden is. Sinds enkele dagen produceert die een ongewoon geluid (tenminste: ik heb sterk de indruk dat het daar vandaan komt), een gejengel dat doet denken aan een draaiend onderdeel in een uitgelopen lager.

Kent iemand de functie van die doos, zit daar inderdaad een draaiend of bewegend onderdeel in, en kan verder rijden kwaad (de motor gedraagt zich normaal).

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tussen oliepeilstok en luchtfilterhuis bevindt zich bij mijn z3 1.9 een ronde doos in zwart kunststof, die met een slang aan de luchtfilter verbonden is. Sinds enkele dagen produceert die een ongewoon geluid (tenminste: ik heb sterk de indruk dat het daar vandaan komt), een gejengel dat doet denken aan een draaiend onderdeel in een uitgelopen lager.

Kent iemand de functie van die doos, zit daar inderdaad een draaiend of bewegend onderdeel in, en kan verder rijden kwaad (de motor gedraagt zich normaal).

Als ik jouw posten bekijk zit het je niet mee, probleemloos rijden kan ik dit niet noemen. Jammer.

Link naar reactie
Als ik jouw posten bekijk zit het je niet mee, probleemloos rijden kan ik dit niet noemen. Jammer.

Mag je wel zeggen, ja...

Op de foto van Sledgehammer (22.45) is de bovenkant van het onderdeel goed te zien. Onmiddellijk achter het luchtfilter, het ronde ding waar dat zwarte rechthoekige kastje bovenop zit; dus naast het rode carrosseriedeel waar de veerpoot onder zit.

Voor Roodkapje: verwarmingsknop geprobeerd, blijkt er niets mee te maken te hebben.

Link naar reactie
Klopt Bas, geluid komt niet van het klephuis, maar het ronde kapje dat tussen de twee inlaathelften zit. Je oor zat in de goede richting. <_<

Hier vind je wat meer info:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?act=Search...ghlite=egr+klep

Waarschijnlijk heb ik het geluid niet goed gelocaliseerd, en ligt het ook bij mij aan die EGR-klep? Als ik het goed begrijp maakt het voor de motor niets uit of dat onderdeel vervangen wordt of niet?

Bedankt!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in