Ga naar inhoud

Weer lekke tuub

wout

Aanbevolen berichten

Hey forummers,

Voor de tweede keer een lekke tuub in 6weken tijd.Balen!! :m:

Weer een hele mooie spijker tussen het profiel.Ik heb van horen zeggen dat het eigenlijk niet is toegestaan tubeless banden te "proppen".Maarja wat doe je als je net nieuwe banden heb dan?

Een beetje band 225/45/17,gaat gauw over de 150€.

Mijn garagehouder heeft wel gezegd dat hij deze keer vanwege de plek van reparatie,niet voor de gevolgen aansprakelijk wil zijn(productaansprakelijkheid)dus eigen risico.

Nu is het risico niet te groot omdat ik niet te veel vraag van de banden(beetje te hard soms)Maar geen standaardsnelheden van 180km+

Maar goed,voorzover

Greets Wouter :D

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik liet hem toch mooi repareren en hield dan een paar weekjes de spanning goed in de gaten.

Geen drukverlies ? Dan mooi laten Zitten.

Link naar reactie

Is het gewoon een doodnormale tubeless band, of is het een runfaltband?

Tubeless kun je gewoon laten repararen met een paraplu'tje, geen enkel probleem. Zolang hij maar in het loopvlak zit, niet in, of vlak tegen, de wang. Ik snap niet waar dat verhaal vandaan komt dat het niet mag of kan? Is de normaaste zaak van de wereld!

Runflat mag tegenwoordig ook gerepareerd worden, echter dat mag dan alleen maar door erkende reparateurs bla bla bla. Een BMW-dealer moet dan gewoon kunnen, en als hij zegt dat hij het niet kan: dan wil hij alleen maar omzet scoren door een nieuwe band te verkopen........

Groet,

fabian

Link naar reactie
Is het gewoon een doodnormale tubeless band, of is het een runfaltband?

Tubeless kun je gewoon laten repararen met een paraplu'tje, geen enkel probleem. Zolang hij maar in het loopvlak zit, niet in, of vlak tegen, de wang. Ik snap niet waar dat verhaal vandaan komt dat het niet mag of kan? Is de normaaste zaak van de wereld!

Runflat mag tegenwoordig ook gerepareerd worden, echter dat mag dan alleen maar door erkende reparateurs bla bla bla. Een BMW-dealer moet dan gewoon kunnen, en als hij zegt dat hij het niet kan: dan wil hij alleen maar omzet scoren door een nieuwe band te verkopen........

Groet,

fabian

Tis een normale tubeless.

En het verhaal kwam van een collega die dit mij als het zijnde een waar verhaal vertelde.

Hij is gepropt net in het normale loopvlak,en zal wel ok zijn nu.

gr wout

Link naar reactie

Ik denk dat er hier wat verschillende ideeen zijn over wat een bandreparatie is.

je kunt een prop van buitenaf erin duwen, met daaraan wat "lijm" om het gat te dichten. Is eingelijk een soort van koordje, je knipt hem vervolgens af aan de buitenkant en klaar is kees. Werkt goed voor een Alto, komt toch niet boven de 120 uit ofzo, en leuk voor een scooterband. Bij een wat snellere auto zou ik dit zeker niet aanraden. Veel druk, veel warmteonwikkeling, veel vervorming van de band, hoge middelpuntvliegende kracht, dus de kans dat zo een propje uit je band schiet is aanwezig in sommige gevallen.

Perfect methode is de band te demonteren (moet je sowieso doen na lek te hebben gereden, even de binnenzijde van de wangen controleren op eventuele breuken ivm te lang doorrijden met slappe band) en dan van binnenuit het zogenaamd paraplu'tje monteren. Dit werkt echt perfect en is een alom geaccepteerde reparatiemethode die absoluut veilig is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in