Ga naar inhoud

Welke velgmaat gaat passen?

michaelZzZ

Aanbevolen berichten

Hai hai,

ik ben volledig nieuw en dus nog helemaal nieuw in de bmw techniek! Nou heb ik binnenkort een bmw z3 voor de deur en ben ik dus al naarstig op zoek naar een set mooie velgen. Ik heb al een paar mensen voorbij zien schuiven met 19 inch. Ik voor mijn eigen auto mijn oog laten vallen op de m6 velgen in 19 inch. Ik kan alleen de ET waarde niet achterhalen. wel de j-maten. Weten jullie of dit gaat passen?

Velgbreedte voor : 8.5 J met 235/35/19

Velgbreedte achter : 9.5 J met 245/35/19

Wellicht dat iemand kennis heeft van de m6 en dus et-waardes weet?

Groet Michael

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hai hai,

ik ben volledig nieuw en dus nog helemaal nieuw in de bmw techniek! Nou heb ik binnenkort een bmw z3 voor de deur en ben ik dus al naarstig op zoek naar een set mooie velgen. Ik heb al een paar mensen voorbij zien schuiven met 19 inch. Ik voor mijn eigen auto mijn oog laten vallen op de m6 velgen in 19 inch. Ik kan alleen de ET waarde niet achterhalen. wel de j-maten. Weten jullie of dit gaat passen?

Groet Michael

Hoi Michae welkom.

Ik denk dat het verstandig is met de Z3 tot 18" inch te gaan, Sledgehammer heeft 19" inch onder de Z3 gehad maar is er toch van teruggekomen IMHO is 19" inch voor de Z3 te groot.

Er zal hier nog wel een en ander over worden gemeld, maar je vind via de zoekfunctie veel info.

André

Link naar reactie
Hai hai,

Groet Michael

Hangt ook af van welke ZzZ je hebt.

Link naar reactie

De originele M6 passen niet op de ZZZ maakt niet uit welke uitvoering. Op de ///M zou achter nog wel passen maar aan de voorkant hebben ze ook (te) lage ET waarde.

Er is echter hier in NL inmiddels weer veel imitatie van deze wielen in 18 en 19 inch met diverse ET waardes te krijgen. Deze passen wel :thumbup:

Link naar reactie

Ja en je hoeft er niks voor aan te passen. Alleen een kwestie van smaak. Verder vreten de 19 inches wat meer vermogen dan bijv. 18 inch.

IMO is 19 inch een beetje te groot voor de kleiner lijkende roadster maar heeel mooi op de roadster met hoed, de QP :thumbup:

En om het helemaal ingewikkeld te maken, sommige velgen, bijvoorbeeld meerdelige met schroefjes lijken kleiner en andere weer groter dus dat maakt ook weer verschil.........kun je het nog volgen :angry:

Link naar reactie
Ja en je hoeft er niks voor aan te passen. Alleen een kwestie van smaak. Verder vreten de 19 inches wat meer vermogen dan bijv. 18 inch.

IMO is 19 inch een beetje te groot voor de kleiner lijkende roadster maar heeel mooi op de roadster met hoed, de QP :thumbup:

En om het helemaal ingewikkeld te maken, sommige velgen, bijvoorbeeld meerdelige met schroefjes lijken kleiner en andere weer groter dus dat maakt ook weer verschil.........kun je het nog volgen :angry:

Ik kan het nog volgen idd. Denk toch dat ik voor 18 ga. Heb immers een 1.8 dus ook niet een dikker versie. En om het toch een beetje beschaafd te houden. Ik zit eens te kijken naar de m3 evo velgen. Deze ogen lekker groot!

Link naar reactie
Die zijn idd mooi en goed op een 1.8 :thumbup: Nog een beetje lager en klaar is............. Michael :angry:

Ja idd....Maar niet te veel eraan veranderen, want kon wel janken toen ik de inruilprijs van mijn vorige omgebouwde megane cabrio zag............................Maar goed nieuwe start nieuwe kansen! En al met al is de beemer een mooie wagen met mooie lijnen die ik graag onveranderd zie!

Link naar reactie
Hey dat is mijn auto :wave: dankje!!! staat toch wel erg mooi zo!!!

Hoe kom je daar nou bij ????? Deze staat bij mij in het schuurtje !!!! :muur::m:

Ik ging gauw ff kijken of tie er nog stond !!! :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in