Ga naar inhoud

alarm


DUKE

Aanbevolen berichten

  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kan iemand mij ook zeggen wat er de oorzaak van kan zijn dat het alarm van mijn Z3 ( 1996 ) te pas en te onpas afgaat ?

Zijn er meer bezitters met dit probleem en wat heeft men eraan gedaan? DUKE

waarschijnlijk functioneert er een schakelaar niet goed of wordt deze niet goed ingedrukt,ik had er last van bij mijn moterkapschaklaar.

Link naar reactie

Als je een origineel BMW-alarm hebt kun je eerst proberen de gevoeligheid iets terug te draaien [draaiknopje onder bakje in middenconsole] want nu met die rukwinden wordt de bewegingssensor geactiveerd.

Toen ik mijn ZZZ 4jaar geleden kocht had ik ook problemen met het alarm; de hele unit is toen zelfs teruggestuurd naar BMW Duitsland [garantie] én de BMW-schakelaars/sensors zijn vervangen door andere [de BMWsensors heb ik nog] want die blijken niet zo betrouwbaar, m.n. de motorkapschakelaar komt zelfs als 'ie nw. is vaak niet helemaal terug [blijft ''hangen''] waardoor het alarm denkt dat er iets loos is.

Je hoort dan bij inschakelen een pieptoon.

Tevens kun je nádat het alarm spontaan is afgegaan aan het knipperlicht zien [geeft dmv aantal knippers een code] wat de oorzaak is [zie gebruiksaanwijzing].

Link naar reactie

Ook mijn motor had daar last van: harde windstoten [stoten :rolleyes: ...] activeren het alarm.

En omdat dubbelzinnigheden sommigen van de stoel doet rollen nog één: :notworthy:

Vandaag leken de rukwinden wel tornado's; waarom hebben tornado's altijd vrouwennamen?

Als ze komen zijn ze nat en heftig, als ze gaan ben je je huis en je auto kwijt!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heb toevallig gisteren eenzelfde probleempje bij mn eigen karretje opgelost..

Keer op keer dat *@#alarm af, dacht eerst aan een flinke draadbreuk of een gekgeworden ICtje oid - juist omdat het te pas en te onpas optrad. Bleek bij mij dus gewoon het bestuurdersportier te zijn (wordt het meest gebruikt), het slot in de deur sluit zich om een metalen houder in de deurpost. Om die metalen pin zit bij een kunststof busje dat zo versleten was dat de deur niet ver genoeg naar binnen toe werd aangedrukt zodat de sluitschakelaar geen contact meer maakte - of in ieder geval niet altijd, hing van de ondergrond af... hobbelgrond = chassistordering = wel of geen contact. Daarom ging mijn binnenverlichting ook wel aan- en uit tijdens het rijden. Ik hoop dat het bij jou hetzelfde is, want dan ben je zo klaar.. Ben nog wel even aan het uitzoeken of ik het busje duurzaam kan vervangen, maar weet nog niet hoe. Maar zelfs met deze tijdelijke oplossing sluit het deurtje weer als een eeh.. deur, en klinkt weer als nieuw!

Link naar reactie
Heb toevallig gisteren eenzelfde probleempje bij mn eigen karretje opgelost..

Keer op keer dat *@#alarm af, dacht eerst aan een flinke draadbreuk of een gekgeworden ICtje oid - juist omdat het te pas en te onpas optrad. Bleek bij mij dus gewoon het bestuurdersportier te zijn (wordt het meest gebruikt), het slot in de deur sluit zich om een metalen houder in de deurpost. Om die metalen pin zit bij een kunststof busje dat zo versleten was dat de deur niet ver genoeg naar binnen toe werd aangedrukt zodat de sluitschakelaar geen contact meer maakte - of in ieder geval niet altijd, hing van de ondergrond af... hobbelgrond = chassistordering = wel of geen contact. Daarom ging mijn binnenverlichting ook wel aan- en uit tijdens het rijden. Ik hoop dat het bij jou hetzelfde is, want dan ben je zo klaar.. Ben nog wel even aan het uitzoeken of ik het busje duurzaam kan vervangen, maar weet nog niet hoe. Maar zelfs met deze tijdelijke oplossing sluit het deurtje weer als een eeh.. deur, en klinkt weer als nieuw!

Hier ga ik ook naar kijken want ik heb precies dezelfde problemen: zowel alarm als binnenverlichting!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.