Ga naar inhoud

Z3 voor de deur

ZZZhart

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

De afgelopen weken heb ik zo’n beetje alle aanbiedingen op AutoTrack, AutoTrader, etc. wel gezien. Daarnaast heb ik ‘bijna’ alle berichten op dit forum gelezen. Maar…sinds gisteren staat hij dan voor de deur: een Z3 1.8 van april 1998 met slechts 57dkm op de teller. Ik heb ‘m aangeschaft via de Adelaar in Apeldoorn (Duitse import dus). Hij (b)lijkt afkomstig van de eerste eigenaar; het onderhoudsboekje, de werkplaatsfacturen en keuringsrapporten zijn netjes aanwezig.

De “Sonderausstattungen” luiden als volgt:

Model: Z3

Typ: CJ11

309 Artikssilber Metallic

Q2TD Leder oregon/tanninrot

6302 Alarmanlage mit Fernbedienung

0550 Bordcomputer

0558 BMW Business CD RDS

0314 Assenspiegel/Fahrerschloss beheitzt

0345 Chrome-line

0346 Chrome-line Exterieur

0423 Fusmatten in Hochflor-Velours

0481 Sportsitze

0494 Sitzheizung für Fahrer+Beifahrer

0520 Nebelscheinwerfer

0710 M Sport-Lederlenkrad mit Airbag

0388 Stoffverdeck schwarz

Niet in dit overzicht, maar toch aanwezig:

Niet rokers kit

Voorbereiding voor Hardtop

Waarschijnlijk wordt het de opvolger van de Twingo van m’n vriendin (ook een stoere auto, toch :lol2: ). Maar voorlopig ga ik er lekker zelf in rijden! Of het een goede aankoop is geweest moet nog blijken. Hij is gisteren en vandaag in ieder geval waterdicht gebleken! Weer voor het maken van foto’s was het vandaag niet. Vandaar alvast een foto die ik eerder bij een bezichtiging heb gemaakt.

122526235-L.jpg

PS. En aan dit forum heb ik al veel gehad: van tips over een convexe spiegel (al besteld) tot WD-40 en van groene zeep tot het controleren van de km-stand aan toe. Bedankt :D

Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Proficiat met je aanwinst... :lol2: Wordt het tunen of blijft ie originalo?? B)

Tja, af fabriek zit er al van alles op wat ik niet echt 'originalo' zou willen noemen. Maar de kans is vrij groot dat ik hier meer vrije tijd in ga steken dan oorspronkelijk gepland :D

Link naar reactie
Hallo allemaal,

Daarnaast heb ik ‘bijna’ alle berichten op dit forum gelezen.

PS. En aan dit forum heb ik al veel gehad: van tips over een convexe spiegel (al besteld) tot WD-40 en van groene zeep tot het controleren van de km-stand aan toe. Bedankt :D

Geen dank, graag gedaan. Tip voor de eerstvolgende meeting: de meesten lusten hier wel een biertje.

Maarre, mooie auto en heel veeel plezier er mee.

Link naar reactie

Mijn ZZZ komt ook bij de Adelaar vandaan (precies een jaar geleden) en ik ben nog steeds heel blij dat ik h'm daar gevonden en gekocht heb !!! :foto:

Veel plezier er mee en veel veilige km's ! :D

Link naar reactie

Wat een warm welkom :foto:

Even m'n todo-list afwerken:

Bandenspanning gecontroleerd? Check.

Oliepeil gecontroleerd? Check.

Accu bijgevuld? Check.

Rubbers ingevet? Check.

Spiegels vastgezet? Check.

Luchtfilter gecontroleerd? Check.

Vloeistof-beurt gepland? Check.

Convexe spiegel besteld? Check.

Ben ik nog iets vergeten?

Oh, ook al vast enkele foto's gemaakt:

122673539-L.jpg

122673542-L.jpg

122673545-L.jpg

122673547-L.jpg

Groeten :D

Link naar reactie
welkom hier :D

Iss je Z3 verlaagd, of liggen er hogere banden onder, of :D

Dat weet ik niet helemaal zeker. Er ligt 'maar' 16 inch onder. En de foto's zijn inderdaad genomen op een oneffen, ietwat drassige ondergrond. Maar met de drempels bij mij in de straat heb ik al tweemaal ruzie gehad :cooltext: Volgende week staat ie op de brug. En dan weten we meer.

Link naar reactie
Als je drempels raakt zal ie wel lager liggen, gebeurt een originalo niet of het moeten wel heeeeele steile drempels zijn :cooltext:

Graag eens ff meten van hart velg tot onderkant spatbord voor en achter!

Hij staat niet helemaal recht op de oprit maar dit zijn de 'maten': voor in het hart 34, achter 32 cm. De afstand van de dorpel tot de grond loopt van voor 14 cm naar achter 13. Toch niet echt iets bijzonders lijkt me :D Er liggen Uniroyal - Rainsport 1 225/50R16 92W banden onder. En ja, die drempels hier zijn randdebiel hoog :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in