Ga naar inhoud

Rijden door België gaat geld kosten

simca1999

Aanbevolen berichten

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Europees denken !!! :rolleyes

Gewoon alle extra belastingen voor voertuig eigenaren afschaffen (btw, BPM, brandstof heffingen) in alle Euro landen, tevens alle tol-heffingen op de wegen en tunnels, en dan een collectieve euro"tol" invoeren, voor iedereen een gelijk bedrag per jaar !!?? :D

700.000.000 inwoners in Europa, dat moet wel wat opleveren !! :foto:

Is dat wat !!?? :mellow:

48zuumd.gif

:wave:

Link naar reactie

Zoals ik eerder al zei, nog geen paniek

Vandaag in de krant hier :

"Voorbarig, zegt de woordvoerder van Vlaams Minister van Mobiliteit, Van Brempt. De streefdatum is 1/1/08. Volgende maand zullen er pas knopen worden doorgehakt, over de praktische uitvoering in de gewesten en over het bedrag. Of het 60 Euro jaarlijks wordt, of er ook per week of per dag een bedrag zal zijn. We moeten ook nagaan of het vignet juridisch kan voor Europa."

Geloof me, ik ken mijn land en zijn bewindvoerders, dat wordt nooit wat :cooltext: :D

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Zoals ik eerder al zei, nog geen paniek

Vandaag in de krant hier :

"Voorbarig, zegt de woordvoerder van Vlaams Minister van Mobiliteit, Van Brempt. De streefdatum is 1/1/08. Volgende maand zullen er pas knopen worden doorgehakt, over de praktische uitvoering in de gewesten en over het bedrag. Of het 60 Euro jaarlijks wordt, of er ook per week of per dag een bedrag zal zijn. We moeten ook nagaan of het vignet juridisch kan voor Europa."

Geloof me, ik ken mijn land en zijn bewindvoerders, dat wordt nooit wat :D ;)

In de rubriek "I did told you so..." :ph34r: volgend nieuws :

De Belgische regering liet gisteren weten dat men de kwestie van het wegenvignet nog eerst moet "aftoetsen" aan de Europese wetgeving en dat men logistiek nog alles moet plannen.

Daarom kan er pas TEN VROEGSTE sprake zijn van een wegenvignet per 1/1/2009.

Ook moet men nog met Nederland gaan praten onder welke vorm dit zal zijn...

Het gedreig van jullie landgenoten heeft dus wat uitgehaald ;)

Zoals gezegd, ik ken mijn land en ben er niet altijd even fier op :D

Link naar reactie

ik had het gisteren op het nieuws gehoord ja.

Ik zou niet weten waarom het onder de europese regels niet zou kunnen. Frankrijk heft toch ook tol.

Maar ik ben er niet minder blij om. Het blijft een belachelijke manier van geldklopperij.

Link naar reactie

[cynische modus on]

Een beetje NL politicus zou dit gebruiken om de eerder voorgestelde compensatie voor natives niet door te laten gaan en met een vingertje te wijzen naar Brussel. Is toch handig, scheelt zo weer 300 miljoen (5 miljoen Belgen?) aan extra inkomsten als de Belgen zelf geen compensatie krijgen. Ik kom terug met "I told you so" mocht dit ook in B gebeuren. In alle gevallen zal de uitkomst zijn (bij bedrijven en overheid) dat veranderingen worden gebruikt om een prijsverhoging door te voeren. Ondergetekende doet daar braaf aan mee overigens.

[cynische modus off]

Link naar reactie
ik had het gisteren op het nieuws gehoord ja.

Ik zou niet weten waarom het onder de europese regels niet zou kunnen. Frankrijk heft toch ook tol.

Maar ik ben er niet minder blij om. Het blijft een belachelijke manier van geldklopperij.

Het zal met het vrije verkeer van mensen en goederen te maken hebben. In Frankrijk betaal je alleen per specifieke weg die je neemt, je kan ook een andere route zonder tol nemen (ook in Zwitserland en Oostenrijk). In het eerste voorstel van België betaal je aan grens ongeacht welke weg je neemt. Dan wordt het meer een soort grensbelasting, dat kan strijdig zijn met het vrije verkeer.

Link naar reactie

De Franse tolwegen zijn volgens mij niet van de staat, maar van een consortium van investerings/bouwmaatschappijen én de staat. Dus logisch dat ze de investering terug willen verdienen middels tolheffing en het is dus geen belasting (zal wel een stukje in zitten). Uiteraard willen ze er ook nog graag wat aan overhouden. Anders waren die snelwegen er mogelijkerwijs geeneens gekomen. Eigenlijk net als de kanaaltunnel.

Misschien moeten ze op koopzondag eens gaan slentertolheffen in de Kalverstraat.....

Link naar reactie
Ahaa... Jullie pluimen ons dus ook al jaren :schater:

Meteen het vignet verhogen naar 120 Euro voor de Nederlanders... :newblush:

Neen, het is een idee om tot uitvoering te gaan brengen.

Nu betalen ze volgens mij niets....

Link naar reactie
  • 1 maand later...

DEN HAAG - Vlaanderen ziet af van een landelijk wegenvignet. De Europese Commissie heeft het idee afgeschoten.

Volgens de Commissie is het vignet "niet het aangewezen instrument", zei de Vlaamse minister-president Yves Leterme maandag tijdens een bezoek aan premier Jan Peter Balkenende. Leterme wil nu kijken naar andere methodes om de kosten van aanleg en onderhoud van wegen aan te rekenen, zonder discriminatie.

Zo da's ook weer de wereld uit..... :m: ;) :D

Link naar reactie
DEN HAAG - Vlaanderen ziet af van een landelijk wegenvignet. De Europese Commissie heeft het idee afgeschoten.

Zo da's ook weer de wereld uit..... :thumbup::thumbup::thumbup:

Juich maar niet te vroeg, er wordt nu gestudeerd op een systeem van rekeningrijden voor de hele Benelux.

JCK

Link naar reactie

Nu willen ze dat weer tegelijk met Nederland in gaan voeren.

Kilometerheffing !!!

Laat ik nu juist een tijdje geleden een bericht hebben gehoord dat de daarvoor benodigde sateliet (kosten € 250 miljoen) samen met de raket is neergestort !!

Jammer, weer vertraging.... :thumbup:

Link naar reactie

We moeten dan aan auto uitwisseling gaan denken. Ik ga dan in Engeland met een Nederlandse plaat rijden zodat ik geen rekening krijg, en jullie met een Engelse plaat :m:

Toen er hier sprake van was, had ik even gekeken en het goedkoopste was voor mij toen om een Luxemburgse (huur) auto to nemen aangezien rekening rijden voor huur auto's geen probleem was (uit het buitenland dan wel aangezien je geacht bent op vakantie te zijn of zo). Niemand die je weerhoudt om een jaar lang te huren ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in