Ga naar inhoud

Rijden door België gaat geld kosten

simca1999

Aanbevolen berichten

Vanaf volgend jaar moeten alle auto's die in België rijden een wegenvignet hebben. Via cameracontroles langs de weg wordt bekeken of auto's hebben betaald.

Het vignet gaat waarschijnlijk 60 euro kosten. Het kan worden gekocht via de telefoon, internet of bij tankstations. Het vignet geldt voor Belgen en voor buitenlanders, ook als die alleen maar op doorreis zijn. De Belgen krijgen de kosten vergoed via de wegenbelasting.

Nou mooi hoor dat grenzeloze verenigd Europa. Zijn we 15 jaar van die douaneposten af aan de grens, komen er straks tolpoortjes/vignet kassa's/fotocamera's voor terug..... :lol: nog wat prikkeldraad erbij en we zijn weer terug bij af.

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als alle Eurolanden straks een eigen vignet gaan hanteren, hoe groot moet dan je voorruit zijn......

Jammer hoor, ging heel soms voor een gezellig pintje naar onze zuiderburen, maar dat kunnen ze straks wel vergeten.

Link naar reactie
Als alle Eurolanden straks een eigen vignet gaan hanteren, hoe groot moet dan je voorruit zijn......

Jammer hoor, ging heel soms voor een gezellig pintje naar onze zuiderburen, maar dat kunnen ze straks wel vergeten.

[hoofdschudmodus]Kom op zeg...[hoofdschudmodus/]

Link naar reactie

Vanaf volgend jaar moeten alle auto's die in België rijden een wegenvignet hebben. Via cameracontroles langs de weg wordt bekeken of auto's hebben betaald.

De pest is, las vanmorgen dat het electronisch is, dus op kenteken.

Kan ik er dus mooi 2 kopen wanneer ik pech heb. Zeker een voor de zzz en een voor de 1e Reihe. Belgen bedankt.

Of gewoon niet kopen en bij aanhouding zeggen dat ik van de prins geen kwaad weet en dat mijn adviseurs zeiden dat het niet nodig was :lol:

rob

Link naar reactie

hey vrienden,

relax he

nog nooit in oostenrijk of frankrijk gereden zeker?!!!!!

daar betaal je al jaren. in fr met ellenlange files tot gevolg tijdens de drukke periodes...

enneu er moet toch iemand voor de villa van prins laurent betalen :schater::schater: want de belgen zijn dit beu :schater:

dan komen we wel wat extra drugs bij jullie kopen :schater:

voor de rest :lol:

Link naar reactie

Dit geloven jullie toch niet, hé... :blink:

Het heeft in Duitsland twee jaar geduurd, eer ze die camera's en het ganse systeem in werking hadden. En dan denk je dat men dit in Belgie op minder dan een jaar gaat klaarspelen ? Om nog maar te zwijgen over de discussie die nu gaat beginnen, van wie krijgt nu de opbrengst van waar ? Vlaanderen, Wallonie, Brussels gewest, en oh ja, nog duitstalig Belgie.

Zou nog maar niet te snel gaan panikeren over betalen, enz...

BTW Europese eenmaking :muur:

Afgelopen vrijdag kwam ik terug uit Duitsland (ons hoofdkantoor gevestigd) en via Aken reed ik NL in. Het is nu al de 3e of 4e keer dat de grensovergang richting NL van twee op één rijstrook wordt samengevoegd. Gevolg op vrijdag rond 17u : een file van een paar Km. Kom je op de grens, staat daar gewoon een bord met van die verlichte pijlen op het linkervak. Verder niets, geen controle, geen ongeval, niks. Wat is dat dan ? Puur pesten ?

Aan de andere kant kon je zoals altijd op twee vakken tegelijk Duitsland invliegen...

Link naar reactie

Ik zal wel weer een "familie" vignet gebruiken, net als in Zwitserland. Gewoon op doorzichtig dubbelzijdig plastic plakken en dan op de voorruit. Kan er dus in en uit afhankelijk van welke auto ik gebruik.

Uiteraard ga ik geen twee vignetten kopen om door Belgie heen te rijden, maar wissel ze gewoon van een auto naar de andere.

Link naar reactie

Kijk dat zijn nog eens goede tips!

:blink:

Tja die Belgen hadden dit al veel eerder moeten doen, al die 'Ollanders die naar Frankrijk en Spanje gaan... lekker makkelijk geld verdienen.... Maar dan wil ik ook wel perfecte wegen, zonder gaten scheuren barsten kapotgereden vrachtwagenbanden en slingerende frietkotten, met goede wegaanduiding op de borden, geen invoegstroken aan de linkerkant en geen verkeersboete voor te hard rijden!!!

Link naar reactie

Ik rij iedere dag van mijn woonplaats Hulst naar mijn werk in Bergen op Zoom.

Rij iedere dag dus op Belgische wegen en betaal ook gewoon voor de Liefkenshoektunnel, 6 euri per dag (ja, ik heb een abonnement).

Dus volgend jaar 60 euri erbij voor de kosten. Kunnen ze meteen die rotonde aanpakken als ik naar Keulen rij of dat kruispunt bij Brussel als ik naar de Ardennen ga. Welke verkeerloog verzint zoiets? :blink:

Link naar reactie

Wellicht dat wij als Nederlanders de 60 euri van iedereen dan op een hoop kunnen gooien en zelf in Belgie aangeven welke knelpunten we van die centen opgelost willen zien?

Is ons hier met de wegenbelasting nog nooit gelukt :blink:

Link naar reactie
Dit geloven jullie toch niet, hé... :blink:

Het heeft in Duitsland twee jaar geduurd, eer ze die camera's en het ganse systeem in werking hadden. En dan denk je dat men dit in Belgie op minder dan een jaar gaat klaarspelen ? Om nog maar te zwijgen over de discussie die nu gaat beginnen, van wie krijgt nu de opbrengst van waar ? Vlaanderen, Wallonie, Brussels gewest, en oh ja, nog duitstalig Belgie.

Zou nog maar niet te snel gaan panikeren over betalen, enz...

BTW Europese eenmaking :D

Afgelopen vrijdag kwam ik terug uit Duitsland (ons hoofdkantoor gevestigd) en via Aken reed ik NL in. Het is nu al de 3e of 4e keer dat de grensovergang richting NL van twee op één rijstrook wordt samengevoegd. Gevolg op vrijdag rond 17u : een file van een paar Km. Kom je op de grens, staat daar gewoon een bord met van die verlichte pijlen op het linkervak. Verder niets, geen controle, geen ongeval, niks. Wat is dat dan ? Puur pesten ?

Aan de andere kant kon je zoals altijd op twee vakken tegelijk Duitsland invliegen...

Kom hier twee drie keer per week en dat doen die mannen enkel om te controleren, waren zeker ff koffie drinken :muur:

Link naar reactie
Heel het forum denkt natuurlijk: K*T BELGEN!!! :schater:

Je haalt me de woorden uit de mond, voordelen van de drielandenhoek gaan zo snel verloren, ff snel naar de speeltuin in Belgie of de Ardennen in met de motor of de ZZZ, ff winkelen in Lanaken of ff Karten in Maasmechelen. Zal dus wel een jaarabbo worden als ik mezelf zo teruglees :blink:

Waar blijft Europa nu :muur: :D

Link naar reactie

hey boskabouters, harry potters en andere keeskoppen (grappend bedoeld he)

wel vriendelijk blijven tegen ons belgen

zoals wel vaker delen wij een passie, laat ons nu geen tweestrijd beginnen over iets waar we als burger spijtig genoeg geen zegje in hebben.

het grootste voordeel is natuurlijk dat nederland voor andere landen nóg aantrekkelijker wordt...

Link naar reactie

't is te zot voor woorden dat dit nog kan in één Europa!!!!! B)

Vinden heren politici het ook nog gek dat de grondwet wordt afgeschoten....... :D laten ze eerst zelf maar eens zien dat ze het beste voor hebben met Europa. :lol2:

Link naar reactie
Het heeft in Duitsland twee jaar geduurd, eer ze die camera's en het ganse systeem in werking hadden. En dan denk je dat men dit in Belgie op minder dan een jaar gaat klaarspelen ?

Ik herinner me nog een aantal jaar geleden dat de flitspalen in België niet werkten.

De filmpjes werden uit een andere pot betaald dan waar de opbrengst van de boetes heenging.

Resultaat....: Halverwege het jaar waren de filpjes op en werkten de flitspalen niet meer!!

Zal ook wel iets dergelijks met het komende systeem gaan gebeuren.

We kunnen ook wel iets terugverdienen hoor....

Ieder schip op de Schelde betaald € 6000,00 per doorgang (heen en terug).

Vand dit geld kan iedere nederlander een gratis vignet van de staat krijgen en houdt de staat nog geld over ook.

Link naar reactie
Ik herinner me nog een aantal jaar geleden dat de flitspalen in België niet werkten.

De filmpjes werden uit een andere pot betaald dan waar de opbrengst van de boetes heenging.

Resultaat....: Halverwege het jaar waren de filpjes op en werkten de flitspalen niet meer!!

Zal ook wel iets dergelijks met het komende systeem gaan gebeuren.

We kunnen ook wel iets terugverdienen hoor....

Ieder schip op de Schelde betaald € 6000,00 per doorgang (heen en terug).

Vand dit geld kan iedere nederlander een gratis vignet van de staat krijgen en houdt de staat nog geld over ook.

Ahaa... Jullie pluimen ons dus ook al jaren :schater:

Meteen het vignet verhogen naar 120 Euro voor de Nederlanders... :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in