Ga naar inhoud

autoverzekering beperkte dekking

iloon

Aanbevolen berichten

HOi vandaag weer wat wijzer geworden. Omdat ik momenteel bij een verzekeraar werk (glashelder) ben ik eens gaan kijken of mijn auto verzekering goedkoper kon.

En ja hoor heel wat goedkoper met korting maar wel een grote adder onder het gras. een clausule op de polis ivm de softop.

Deze clausule houd in dat wanneer je beschikt over een softop en je hebt geen klasse 4 of 5 ( ik heb volgens mij klasse 3 was destijd het hoogste) dan heb je een eigen risico van 5% van de nieuw waarde dit houd bij mij in bijna 1900 euro.

Dus stel dat je je auto parkeert ergens en iemand steekt een mes in jou kap steekt dan dekt de verzekering dat niet tenzij het hoger is dan 1900 dan krijg je het bedrag boven de 1900 euro.

Ik mijn huidige verzekering Unive gebelt deze dekt dit weer wel.

Hoe zit dat bij jullie verzekeringen?

Het verschil zittem in de centen maar wil ik dat risico lopen. Premie scheelt de helft per jaar maar het eigen risico is zeer groot.

Ook al heb je een hardtop dan nog geld deze clausule. Deze clausule geld niet voor bijvoorbeeld een SLK.

Groetjes iloon

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik heb het eerder gepost: naar verluidt doe je dan ook geen aangifte van vernieling, maar van (poging tot) inbraak. Of dat helpt weet ik ook niet, maar dat las ik ooit ergens. Kun je dat nakijken???

Link naar reactie
Mijn vraag is dan wat een klasse 4 of 5 alarm hier dan tegen zou helpen?? Een mes in je dak oid en het kwaad is geschied of de auto nu staat te loeien of niet. Of is het zo'n alarm wat bliksembollen afschiet naar mensen die binnen de meter komen van je auto?

:schater:

Ik zit ook bij "glashelder" voor een aardige premie. Maar ik heb nog specifiek gevraagd, de softtop was ook gewoon gedekt. Dus vreemd verhaal.... :rolleyes:

Link naar reactie
:schater:

Ik zit ook bij "glashelder" voor een aardige premie. Maar ik heb nog specifiek gevraagd, de softtop was ook gewoon gedekt. Dus vreemd verhaal.... :wave:

bij FBTO ook 100% gedekt. Bij heel goedkope verzekeringen zie Independer is softtop vaak uitgesloten.

Link naar reactie

Ik kan in mijn polis (ZLM) nergens vinden dat de softtop is uitgesloten

Waar ik (bij gebruik van de softtop) geen dekking voor heb is voor diefstal it de auto van zend- en ontvangstapp., navigatieapp., geluidsapp., cassettebanden en cd.

Link naar reactie
De riem wordt steeds strakker aangehaald, hogere premies en mindere dekking, nederland gaat langszaam naar de klote :lol:

En moet 'ns kijken wat die verzekeraars/banken voor leuke gebouwtjes langs de A10 van jou en mijn premies uit de grond stampen. Laat staan wat de top daar verdient aan ons verdriet....

Link naar reactie

Kom op, jongens. Niet dat ultra-rechtse, fatalistische en nogal negatieve gelul. Zo lusten we nog wel peultjes. Is nu eenmaal allemaal onderdeel van ons Westerse systeem waar we uiteindelijk allemaal redelijk wel mee uit de voeten kunnen. Dat alles beter kan mag duidelijk zijn, maar zo slecht zijn we niet af, hier.

En die Wilders is het ook niet, hoor...!

EDIT: Ik weet het, over godsdienst en politiek moet je eigenlijk niet lullen. Ik haal z'n fotootje dan ook weg.

Link naar reactie
Kom op, jongens. Niet dat ultra-rechtse, fatalistische en nogal negatieve gelul. Zo lusten we nog wel peultjes. Is nu eenmaal allemaal onderdeel van ons Westerse systeem waar we uiteindelijk allemaal redelijk wel mee uit de voeten kunnen. Dat alles beter kan mag duidelijk zijn, maar zo slecht zijn we niet af, hier.

En die Wilders is het ook niet, hoor...!

EDIT: Ik weet het, over godsdienst en politiek moet je eigenlijk niet lullen. Ik haal z'n fotootje dan ook weg.

Van mij mag het :lol: blijven staan, hoeft niet ultra rechts maar een klein beetje meer rechts zou niet verkeerd wezen :(

Link naar reactie

hier de clausule.

Schade zoals genoemd in artikel 3 lid 1 sub c en i (vandalisme baldadigheid of vernieling) van de bijzondere voorwaarden volledig casco is uisluitend gedekt als op het moment van de schade het motervoortuig was voorzien van een door IP goedgekeurd en in werkend zijnd startblokkerings en alarmsysteem (klasse 4 of 5) Bij een dergelijke schade geldt een eigen risico van 1798,

Diefstal dus en particielle diefstalschade,

groetjes ilona

Link naar reactie
hier de clausule.

Schade zoals genoemd in artikel 3 lid 1 sub c en i (vandalisme baldadigheid of vernieling) van de bijzondere voorwaarden volledig casco is uisluitend gedekt als op het moment van de schade het motervoortuig was voorzien van een door IP goedgekeurd en in werkend zijnd startblokkerings en alarmsysteem (klasse 4 of 5) Bij een dergelijke schade geldt een eigen risico van 1798,

Diefstal dus en particielle diefstalschade,

groetjes ilona

Hallo Ilona, als deze verzekering bij interpolis is zou je voorwaarden modelnummers moeten hebben (model 20275, 20285, 202A2 ) in mijn geval. ik heb een beperkt casco en kan deze uitsluiting niet ontdekken.

bij the way, werk je toevallig op het kantoor in De Meern?

groet sijtse :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in