Ga naar inhoud

Welke BMW ?

Martin-Z3

Aanbevolen berichten

Ik denk eraan om m'n Peugeot 407SW (2 jaar oud) in te ruilen op een 2e hands BMW. Nu vind ik de 1 serie wel een snoepje maar een 3-touring is natuurlijk wat groter. Hier zitten natuurlijk veel BMW bezitters op 't forum en mijn vragen zijn:

1. Een 1 of een 3-touring?
  2. Welke motoren juist wel en welke liever van afblijven (circa 20.000 km per jaar dus benzine of diesel kan allebei) ?
  3. Liever een jongere met veel km's of een oudere met weinig km's of net andersom?
  4. Beter toch proberen de Peug in NL te verkopen en de BMW uit Duitsland te importeren ?

Graag reacties.

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je niet echt de ruimte van een touring nodig hebt, ga dan voor de 120D.

Een vriend van me heeft die sinds september 2006 en is er razend enthousiast over. Veel koppel, stuurt scherp, knappe rijhouding.

En hij weet waarover hij praat, het was mijn piloot tijdens mijn periode als rally co. :rolleyes::wave:

Link naar reactie
Ik denk eraan om m'n Peugeot 407SW (2 jaar oud) in te ruilen op een 2e hands BMW. Nu vind ik de 1 serie wel een snoepje maar een 3-touring is natuurlijk wat groter. Hier zitten natuurlijk veel BMW bezitters op 't forum en mijn vragen zijn:
  1. Een 1 of een 3-touring?
  2. Welke motoren juist wel en welke liever van afblijven (circa 20.000 km per jaar dus benzine of diesel kan allebei) ?
  3. Liever een jongere met veel km's of een oudere met weinig km's of net andersom?
  4. Beter toch proberen de Peug in NL te verkopen en de BMW uit Duitsland te importeren ?

Graag reacties.

Is in mijn ogen geen vergelijking. De 1 past met een beetje duwen in de laadruimte van de 3 touring. Ik heb zelf een 325 sedan (het nieuwe model) met automaat en dat rijdt echt super. Neem aan dat de touring niet anders rijdt. Ik zou het volgende doen

1 Peugeot in NL verkopen

2 Koop een 325 touring of liever nog een 330 in Duitsland

Die van mij is een van de eerste (mei 2005) Ik geloof dat de touring eind dat jaar kwam. Zou dus nog even wachten tot november of zo. Dan koop je er een van 2 jaar oud en dat is ivm BPM een stuk prettiger.

Link naar reactie
Als je niet echt de ruimte van een touring nodig hebt, ga dan voor de 120D.

Qua rij-eigenschappen helemaal mee eens. Ik heb qua lease echter ook op het punt gestaan een 120d te leasen, maar ik knapte af op de matige afwerking (veel plastic look), de zeer krappe ruimte (overal, behalve achter het stuur, daar kon ik het goed uithouden ;) ) en de prijs.

Eindigde dus met een 407 Berline :schater:

Maar die zou ik privé dan ooit nooit kopen, Franse bak :D

Tja, ik zou voor een 330d station gaan uit D :thumbup:

Link naar reactie

Als benzine of diesel niet uitmaakt zou ik voor de 330i gaan, rijd IMHO toch soepeler dan de diesel :D

Mij Pa heeft een E90 330i sedan en dat rijdt echt fenomenaal, weer beter dan mijn e46 330i!

Alhoewel een 330d zeker niet verkeerd is. De 1 serie kan me nog steeds niet bevallen smal/hoog ding krijg je niet laag en breed :thumbup:

Link naar reactie
Als benzine of diesel niet uitmaakt zou ik voor de 330i gaan, rijd IMHO toch soepeler dan de diesel :D

Mij Pa heeft een E90 330i sedan en dat rijdt echt fenomenaal, weer beter dan mijn e46 330i!

Alhoewel een 330d zeker niet verkeerd is. De 1 serie kan me nog steeds niet bevallen smal/hoog ding krijg je niet laag en breed :thumbup:

Ik vind de retrolooks wel mooi van de 1. Hij is inderdaad wel klein maar we zijn maar met z'n tweeen en de hond.

Wat is een E90 en een E46? Ik ben niet zo ingewijd in de BMW types.

Link naar reactie
Is in mijn ogen geen vergelijking. De 1 past met een beetje duwen in de laadruimte van de 3 touring. Ik heb zelf een 325 sedan (het nieuwe model) met automaat en dat rijdt echt super. Neem aan dat de touring niet anders rijdt. Ik zou het volgende doen

1 Peugeot in NL verkopen

2 Koop een 325 touring of liever nog een 330 in Duitsland

Die van mij is een van de eerste (mei 2005) Ik geloof dat de touring eind dat jaar kwam. Zou dus nog even wachten tot november of zo. Dan koop je er een van 2 jaar oud en dat is ivm BPM een stuk prettiger.

Stoploss, het zal maximaal een E46 worden en geen E90 gezien de leeftijd en prijzen. :D

Link naar reactie

Wij hebben thuis een 3 compact, is een prima auto, toch net iets ruimer dan een 1 en rijdt zoals elke BMW, lekker dus. Het is even wennen het model, maar met een paar mooie wielen eronder ziet hij er erg goed uit en wellicht nog het M pakket dan zit hij er helemaal super uit.

En een 325ti is ook nog lekker snel, dus wat wil je nog meer...

Link naar reactie

Welke keus je ook maakt, van beide zul je geen spijt krijgen. Nieuwe 3 en 1 serie zijn kwa rij eigenschappen niet te overtreffen (ik prefereer de 1 AKA kart), ook al laat de afwerking (zoals Ivo al opmerkte) soms aan de wensen over. Niet alleen het plastic, maar ook de lak die veel minder kan hebben.

"Oude" 3 serie heeft betrouwbare motoren, die zich al in diverse modellen bewezen hebben.

Veel succes in ieder geval!!! ;)

Link naar reactie

Zou inderdaad ook, als het haalbaar is, proberen te gaan voor de 120d. Rijdt sportiever dan 3 serie. Heb je inderdaad iets meer ruimte nodig is er met een 330d natuurlijk helemaal niets mis ;)

Link naar reactie
Welke keus je ook maakt, van beide zul je geen spijt krijgen. Nieuwe 3 en 1 serie zijn kwa rij eigenschappen niet te overtreffen (ik prefereer de 1 AKA kart), ook al laat de afwerking (zoals Ivo al opmerkte) soms aan de wensen over. Niet alleen het plastic, maar ook de lak die veel minder kan hebben.

"Oude" 3 serie heeft betrouwbare motoren, die zich al in diverse modellen bewezen hebben.

Veel succes in ieder geval!!! :rolleyes:

Danny, wat is een AKA kart?

@DJ. behalve de zeer vreemde hoofdsteunen toch wel een mooie auto. Studiemodel?

Link naar reactie
Met het risico dat het een grapje is en ik er vol in ga...

AKA betekent Also Known As. Dus de 1 is gelijkende een kart (in Danny zijn ogen).

Precies,rijd als een kart.

a.k.a.

also known as

author pseudonyms, aliases, nicknames, working names, legalized names, pen names, noms de plume, maiden names... etc.

Link naar reactie
Zou inderdaad ook, als het haalbaar is, proberen te gaan voor de 120d. Rijdt sportiever dan 3 serie. Heb je inderdaad iets meer ruimte nodig is er met een 330d natuurlijk helemaal niets mis :rolleyes:

Heb zelf een paar keer de 1 serie meegekregen. Vindt hem super alleen de ruimte is wat beperkt maar voor z'n tweetjes is ie groot zat. Wegligging is super. Reed de Z3 maar zo .....

Schijnt dat de 120d een topauto is maar niet voordeligste

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in