Ga naar inhoud

kilometerstand 2.8 roadster: 205.000 km


hifive

Aanbevolen berichten

Heb een 2.8 roadster gevonden met 205.000 km op de teller.

De prijs is daar gelukkig ook naar.... :-)

Maar waar moet ik bij een dergelijke kilometerstand extra op letten?

Wat zijn de risico's?

Is het uberhaupt wel aan te raden een 2.8 met een dergelijke kilometerstand te kopen?

Of zou ik toch even door moeten sparen voor eentje met een lagere kilometerstand?

Alvast weer bedankt voor alle reacties!!!

Hifive

PS De auto is trouwens altijd dealeronderhouden.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Heb een 2.8 roadster gevonden met 205.000 km op de teller.

De prijs is daar gelukkig ook naar.... :-)

Maar waar moet ik bij een dergelijke kilometerstand extra op letten?

Wat zijn de risico's?

Is het uberhaupt wel aan te raden een 2.8 met een dergelijke kilometerstand te kopen?

Of zou ik toch even door moeten sparen voor eentje met een lagere kilometerstand?

Alvast weer bedankt voor alle reacties!!!

Hifive

PS De auto is trouwens altijd dealeronderhouden.

Een 2.8 kan een dergelijke km.stand goed hebben.

maar alles heeft die 2ton meegemaakt.

dus extra aandacht aan :

schokbrekers en veren (niet doorgezakt)

draagarmen, rubbers en fuseekogels

achterasophanging, kijk ook in de kofferbak of de puntlassen van de dwarsbalk er allemaal inzitten.

uitlaat

startmotor, dynamo

Voorruit ( steenslag)

gaan de electr. ramen en stoelverstelling goed.

radiateur

condensor, verdamper indien airco

softtop

belkeding niet kaal of doorgezakt

En of er geen speling zit op de waterpomp en of de motor snel op zijn normale bedrijfstemperatuur is en blijft.

lakwerk zoals steenslag

en niet te vergeten de koppeling, goed te schakelen vanuit stilstand in zijn 1 wanneer koud en of hij niet slipt.

eventuele bijgeluiden motor warme motor vooral vanos.

remblokken en of de remschijven niet te dun zijn.

prijs mag best heel interessant zijn maar al krijg je wat van reparaties zoals hierboven tikt het allemaal aan, dan kan je beter voor een iets duurdere gaan met wat minder km's.

Succes maar wees op je hoede, al heb je er zelf niet veel kijk op neem iemand mee of laat hem door iemand nakijken.

Vraag wat er de laatste tijd allemaal is vervangen.( zwart op wit ) facturen

Link naar reactie

Al de punten die roodkapje noemt zijn ook relevant bij een auto van 120k - 180K. Mischien zijn er wel onderdelen vervangen zodat je daar voorlopig juist geen last meer mee kan krijgen. Dus de rekeningen zijn nu erg belangrijk. De banden en accu zullen reeds meerdere malen vervangen zijn. Speciale aandacht voor uitlaat en dure catalysator. Als er 200k lang een kerel van 130 kilo op de stoel gezeten heeft kan die inmiddels aardig doorgezakt zijn.

Ook een goede test bij alle gebruikte autos is om bij 80km/uur de auto in zijn vrij te zetten en goed te luisteren, handen van het stuur halen en flink remmen (controleren of hij scheef trekt).

Ik zou niet bang zijn te kopen voor een goede prijs. Wat is een goede prijs? Je koop een auto goedkoop als je hem een dag later voor dezelfde prijs te koop aan biedt en je hem weer snel kan verkopen. Gezien de reakties TOT NU TOE, wil niemand hem hebben, zeker niet als je hem later wil verkopen met een nog hogere km stand!

Hou dit ook aan de verkoper voor en probeer er nog flink af te pingelen, zodat je ruimte in je budget houd om er aan te repareren.

succes

Link naar reactie

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Ik kan een 2.8 met 68.000 km op de teller kopen voor 14.000,

maar da's dan toch 4.000 meer dan ik voor de 2.8 met 205.000 kwijt ben.

En inderdaad, wanneer ik straks zelf de 2.8 weer ga verkopen en de teller inmiddels op 250.000 staat wie zal deze dan nog willen kopen......

Ik zal nog eens wat verder onderhandelen. Hoewel 10.000 euro voor een 2.8 op zich natuurlijk niet veel geld is.

Groet,

Hifive

Link naar reactie
Heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Ik kan een 2.8 met 68.000 km op de teller kopen voor 14.000,

maar da's dan toch 4.000 meer dan ik voor de 2.8 met 205.000 kwijt ben.

En inderdaad, wanneer ik straks zelf de 2.8 weer ga verkopen en de teller inmiddels op 250.000 staat wie zal deze dan nog willen kopen......

Ik zal nog eens wat verder onderhandelen. Hoewel 10.000 euro voor een 2.8 op zich natuurlijk niet veel geld is.

Groet,

Hifive

Heb op de 2.8 van mij ook inmiddels 139.00km staan, loopt nog als een naaimachientje :unsure:

Link naar reactie
Heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Ik kan een 2.8 met 68.000 km op de teller kopen voor 14.000,

maar da's dan toch 4.000 meer dan ik voor de 2.8 met 205.000 kwijt ben.

En inderdaad, wanneer ik straks zelf de 2.8 weer ga verkopen en de teller inmiddels op 250.000 staat wie zal deze dan nog willen kopen......

Ik zal nog eens wat verder onderhandelen. Hoewel 10.000 euro voor een 2.8 op zich natuurlijk niet veel geld is.

Groet,

Hifive

Heb op de 2.8 van mij ook inmiddels 139.00km staan, loopt nog als een naaimachientje :unsure:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.