Ga naar inhoud

Eindelijk....Eerste aanschaf Z3

Conny

Aanbevolen berichten

Jij hebt ook een erg leuke wagen!!!

Auto staat 2 uur rijden van Stuttgart (zuid)

:wave: dank je, is zeker ook een uniek ding :newblush:

Leuk he, een auto zoeken :thumbup:

OK, zuid Duitsland, daar houden ze wel van BMW's ;)

Dus dat wordt ff close contact met de verkoper en dan misschien stukkie rijden :blink:

Link naar reactie
  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

kleur is altijd moeilijk op foto's, maar ik zeg 99% zeker dat het er een is.

Tenslotte: zo te zien niet helemaal schadevrij verleden (kier rechtsvoor motorkap / koplamp). :newblush:

Kan je dat helemaal zien dat hij niet schadevrij is?

Jeetje, zullen zijn echt pro's

Link naar reactie
Onmogelijk om uit één foto een conlusie te trekken. Speling moet trouwens 5mm zijn. :newblush:

Dat bedoel ik. Als we slechts op een foto gaan beoordelen, deugt niets meer. Hetgeen weer duidelijk maakt dat je de auto IRL moet beoordelen en niet van een foto, Conny!

Link naar reactie

Gisteren kon ik niet posten :blink:

Nou alle commentaren zijn al gegeven :newblush:

Nooit op afstand kopen.

Zelf de auto bekijken en rijden, en iemand meenemen die er verstand van heeft.

Maar voordat je aan de reis begint, vraag de verkoper zijn hemd van zijn lijf :wave:

Zo te zien een leuk exemplaar.

Succes.

Link naar reactie
Die stond zeker in je favorieten Rob? :schater:

37_3008_300.jpg

Of ken je haar nog hiervan...

Fanwink - Magazines: Penthouse (NL) 1996-2003

11, 1-11-01, sydney dante (16), kira (9), johan derksen (9), linda de mol (2),

willibrord frequin (3), johan neeskens (2), kimi raikonen (3), tamsin (12), ...

http://www.fanwink.com/mi/penthousenl02.htm - 33k - Gecached

[unquote]

Link naar reactie
Gast Guest_Conny_*

Vandaag gebeld en dit zijn de antwoorden:

Ik heb net voor je gebeld, om eerst je vragen te beantwoorden:

1. De auto heeft een onderhoudsboekje met 2 vermeldingen, 2002 en 2004, delaatste beurt is dus inmiddels weer 3 jaar geleden.

2. Een exportkenteken kunnen ze voor je regelen, net als bij mij.

3. 1 jaar garantie van Volkswagen

4. Het is geen auto met schade

5. Je kunt de auto laten controleren, in Duitsland heet dit een "DEKRAPruefung", net zoiets als een ANWB keuring. Je kunt dit zelfs bij hun internin de garage van VW doen.

6. De kleur is Estorilblauw

8. De toestand van de velgen zijn niet bekend, hij gaat dit voor mij controleren.

9. Krassen of laktoestand is een moeilijke vraag, de auto is 5 jaar oud en zalzeker her of der een kras hebben, maar de algemene toestand is goed

10. Hij heeft geen windscherm

11. De autoradio is van BMW

12. Hardtop voorbereiding moet hij nog controleren.

13. Toestand van de kap moet hij nog controleren.

Voor eerste telefoontje wel ok denk ik....behalve dan dat van onderhoud. Laats beurt 2004 is wel erg lang geleden...

Link naar reactie

Hoi conny,

In 2001 zijn er 235 (staat in iedergeval op mijn type plaatje) individual z3's gemaakt in deze uitvoering, daarbij kon je met elke motor deze uitvoering (kleur en interieur) krijgen.

Je kon verder kiezen of je sportstoelen wilde of andere velgen.

Maar je ziet toch vaak dat deze uitvoering als een 1.9 te koop staan, dus als je dan een 2.2 wilt is dit wel een buitenkansje. Alleen moet je net als iedereen hier zegt wel zelf heen gaan om te kijken.

Veel succes met je aankoop.

Link naar reactie
Hoi conny,

In 2001 zijn er 235 (staat in iedergeval op mijn type plaatje) individual z3's gemaakt in deze uitvoering, daarbij kon je met elke motor deze uitvoering (kleur en interieur) krijgen.

Je kon verder kiezen of je sportstoelen wilde of andere velgen.

Maar je ziet toch vaak dat deze uitvoering als een 1.9 te koop staan, dus als je dan een 2.2 wilt is dit wel een buitenkansje. Alleen moet je net als iedereen hier zegt wel zelf heen gaan om te kijken.

Veel succes met je aankoop.

Hoi Richard,

Thanks voor de extra info...leuk om te weten

Heb je misschien nog meer foto's van jouw Z3?

Conny

Link naar reactie

Hier nog een foto van de voor en achterkant. Ik heb geen foto van de achterkant met het dak los waarbij je de rolbeugels kunt zien, moet ik nog maar eens maken. :unsure:

Op het type plaatje onder de motorkap kun je ook zien de hoeveelste het van de serie is, bij mij staat er 235/5.

bmwachter.jpg

bmwvoor.jpg

Link naar reactie
Hoi

Ik wil de auto eerst een controle laten ondergaan, net zoiets als de ANWB in NL.

Dus ook niet kopen als er garantie word gegeven. Misschien beter om er dan 2 dagen voor uit te trekken. Dat ik in ieder geval voor 80% zeker weet dat ik de auto koop. Want 8 uur heen en 8 uur terug is ook zo zonde van tijd.

Volgende dingen wil ik graag op de auto:

- bouwjaar 2001

- 2.0 of 2.2

- estorilblauw

- sportstoelen

- m-spiegels

- blauwe kap

- geen standaardvelgen

- airco

- budget (incl BPM) EUR 19.000

Dit komt nu even in me op.

Gr. Conny

Als jij dergelijke zaken graag op een Z3 wil, dan zou ik die ook zoeken op de wagen. Omdat sommige van deze zaken zeer complex (airco) of zeer kostelijk zijn om achteraf te plaatsen (koetswerkkleur, blauwe kap, sportstoelen, leder, enz)... Is niet zo als effe een chrome-line interieurtje plaatsen. Wel 2 opmerkingen; er worden over het algemeen zeer weinig gewone Z3's (niet M) aangeboden met M-spiegels. Als deze er echt moeten opstaan bij de aankoop, dan zal je maar een zeer beperkt aantal Z3's vinden en dus daardoor een zeer beperkte keuze in 2de hands Z3's hebben... Ik zou daar niet uitsluitend achter zoeken, maar dit als bijzaak beschouwen. Staan ze erop des te beter! Is het een goede Z3 met de rest van uw vereisten maar zonder M-spiegels, dan zet je die er toch gewoon achteraf op... Spiegels is niet zo moeilijk achteraf te plaatsen.

Net zoals velgen, dit zou ik persoonlijk echt niet als een belangrijk zoekelement beschouwen en zeker niet als basisvereiste gebruiken tijdens het zoeken... Als je de wagen hebt, zet je er toch gewoon zelf de velgen op die je mooi zou vinden. En kijk nu naar die Blauwe..ok ja, die velgen zijn niet echt standaard...maar veel verschill is er in mijn ogen niet. Mooi zijn ze niet, zeker niet met al die stoeprandschade... Als ik deze Z3 zou kopen, dan zouden deze velgen er al eerste afvliegen in ruil voor een mooi setje BBS. Het soort velgen die op een 2de hands wagen staan zijn in mijn ogen bijzaak! Tenzij het zeer speciale of zeer dure velgen zonder schade zijn (BBS LM, AC Schnitzer, enz). Dan kan dit een faktor zijn om mee rekening te houden. Maar de velgen die op die blauwe staan zijn eigenlijk geen meerwaarde voor de wagen, zeker niet in die staat. Als ik naar een 2de hands wagen op zoek ga, dan moet hij de meest essentiele optie's hebben die ik wil (die niet achteraf te plaatsen zijn). En het meest belangrijke van al... de essentiele basis van de wagen moet goed zijn...! Ik ken veel garagisten en er lopen dus echt mensen rond die halve wrakken kopen, omdat die per toeval mooie of de juiste velgen heeft.....

Volgende week ga ik mijn vriendin haar nieuwe Z3 2.0i uit Duitsland halen en importeren... dit al haar 2de wagen die we importeren vanuit Duitsland. Ik weet niet hoe het in NL is, maar in Belgie is dit een redelijk eenvoudige procedure... ALs je weet wat je moet doen natuurlijk.

Wat en hoe je best een auto in het buitenland koopt zal wel allemaal perfect in dit forum te vinden zijn... 1 gouden regel... Nooit geld opsturen als je de wagen niet hebt gezien en niet met zogenaamde tussenbedrijven werken... =99% Fake! En als het echt te mooi om waar te zijn is, dan is het meestal niet waar...en weeral Fake!

Ik vraag meestal eerst zeer gedetaileerde info en zeer veel foto's (van wagen, fahrzeugbrief, serviceheft, enz). Uit deze info en deze foto's kan je meestal al veel afleiden. Ook op welke manier ze u de info geven, kan je veel afleiden. Als al deze zaken mijn aanstaan en alles na het nachecken positief is, dan pas ga ik naar de wagen in het echt zien... Is de wagen na mijn controle, dan in realiteit ok. Dan betaal ik hem daar en neem hem eventueel direkt mee... Of ik geef een voorschot en kom hem daarna ophalen. Bij al deze handelingen steeds de nodige documenten met de verkoper opmaken (eventueel met copies van identiteitsskaart en dergelijke). Maar iedereen zal wel zijn eigen techniek hebben... Voor mij heeft deze methode steeds goed gewerkt.. Een dosis geluk + weten naar wat je moet kijken heb je nodig om een goede 2de hands te vinden...

Veel succes!!

Link naar reactie
O ja, de auto staat bij een VW dealer. Dat is toch al iets betrouwbaarder?? Misschien naief, maar geen ervaring met aanschaf auto. Dit word nl ook mijn eerste auto
Dat de wagen bij een VW dealer staat wil niet veel zeggen... Die zal daar niet onderhouden zijn hoor, waarschijnlijk gewoon overgenomen toen hij daar een andere VW-Audi kocht en dus kennen die het verleden meestal niet exact. Als hij bij een officiele BMW dealer staat, dan is dit in principe als iets betrouwbaarder. Als het dan nog ene is met Quality Selection of Europlus garantie, dan zit je echt heel safe...
Link naar reactie

Vandaag weer contact gehad met de dealer:

Hij doet het volgende bod:

>

> - Je krijgt 1 jaar VW "Gebrauchtwagengarantie"

> - Het exportkenteken + de papieren worden voor je geregeld (ca. 200,-)

> - De auto heeft GEEN voorbereiding voor een hardtop, dit kun je wel

> achteraf in laten bouwen, dat kost Eur. 250,- + 3 uur werk voor een BMW monteur.

> - De velgen zijn lichtjes beschadigd, maar zijn in principe ok.

> - Het gaat hier inderdaad om een BMW Individual model

> - De autoradio is een origenel BMW Business

>

> De prijs incl. korting zal dan uitkomen op Eur. 14.400,-, dit is zijn

> laagste prijs.

Hebben jullie hier op het forum ervaring met Dekra check (net zoiets als de ANWB in NL)? Is dit een onafhankelijk controle met rapport zoals ze dat hier ook hebben? Wat zijn ongeveer de kosten hiervan.

En heeft het sowiezo zien om zoiets te laten controleren?

Link naar reactie
Vandaag weer contact gehad met de dealer:

Hij doet het volgende bod:

>

> - Je krijgt 1 jaar VW "Gebrauchtwagengarantie"

> - Het exportkenteken + de papieren worden voor je geregeld (ca. 200,-)

> - De auto heeft GEEN voorbereiding voor een hardtop, dit kun je wel

> achteraf in laten bouwen, dat kost Eur. 250,- + 3 uur werk voor een BMW monteur.

> - De velgen zijn lichtjes beschadigd, maar zijn in principe ok.

> - Het gaat hier inderdaad om een BMW Individual model

> - De autoradio is een origenel BMW Business

>

> De prijs incl. korting zal dan uitkomen op Eur. 14.400,-, dit is zijn

> laagste prijs.

Hebben jullie hier op het forum ervaring met Dekra check (net zoiets als de ANWB in NL)? Is dit een onafhankelijk controle met rapport zoals ze dat hier ook hebben? Wat zijn ongeveer de kosten hiervan.

En heeft het sowiezo zien om zoiets te laten controleren?

Inclusief BPM gaat deze auto je zo'n € 18.000,-- kosten. In Nederland zou je rond de € 22.000,-- betalen dus mocht er iets mis zijn dan heb je € 4.000 in je pocket om het op te lossen. Ik heb vorig jaar een 2.2 gekocht van februari 2002 met 35.000 km bij een BMW dealer. Is wel wat luxer qua uitvoering maar ook een stuk duurder. Ik heb destijds gekozen voor de zekerheid van een BMW dealer en dat kost geld. Je kunt wat meer betalen en dan heb je zekerheid en rust of, zoals in de calculatie hierboven, € 4.000,-- wisselgeld inbouwen. Heb je overigens al bij bmw.de gekeken? Staan alle gebruikte ZZZ bij alle dealers in Duitsland. Met een beetje mazzel kun je precies vinden wat je zoekt. Misschien kom je ook wel op nieuwe ideeen zoals de allermooiste 2.2 in de uitvoering Sapphire Black met Walnuss bekleding zoals die van Bob01 en mij :rolleyes:

Link naar reactie
Inclusief BPM gaat deze auto je zo'n € 18.000,-- kosten. In Nederland zou je rond de € 22.000,-- betalen dus mocht er iets mis zijn dan heb je € 4.000 in je pocket om het op te lossen. Ik heb vorig jaar een 2.2 gekocht van februari 2002 met 35.000 km bij een BMW dealer. Is wel wat luxer qua uitvoering maar ook een stuk duurder. Ik heb destijds gekozen voor de zekerheid van een BMW dealer en dat kost geld. Je kunt wat meer betalen en dan heb je zekerheid en rust of, zoals in de calculatie hierboven, € 4.000,-- wisselgeld inbouwen. Heb je overigens al bij bmw.de gekeken? Staan alle gebruikte ZZZ bij alle dealers in Duitsland. Met een beetje mazzel kun je precies vinden wat je zoekt. Misschien kom je ook wel op nieuwe ideeen zoals de allermooiste 2.2 in de uitvoering Sapphire Black met Walnuss bekleding zoals die van Bob01 en mij :rolleyes:

Hoi

heb je ook foto van jouw Z3?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in